Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #21 Skrevet 13. januar 2009 hei er litt usiker her, men det komer an pa vilken lov di bruker, Ikke forvirr henne ytterligere.... HUn trenger ingen underskrift, hun har foreldreansvaret alene.
Gjest Moonshadow Skrevet 13. januar 2009 #22 Skrevet 13. januar 2009 Ok, men da regner jeg med det går greit. Vi skal bare på en ukes charter tur men om far kunne så ville han nok satt kjepper i hjulene for det.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #23 Skrevet 13. januar 2009 Ok, men da regner jeg med det går greit. Vi skal bare på en ukes charter tur men om far kunne så ville han nok satt kjepper i hjulene for det. Men det kan han ikke. Og la meg legge til: Du hadde fått pass til barnet selv om faren hadde hatt foreldreansvar sammen med deg. Det er fordi de må ha en rimelig grunn for å nekte pass. Har de ikke det, så får du pass I ditt tilfelle trenger du ikke engang tenke på det, du ahr foreldreansvaret alene, og det ser de på skjermen sin med en gang Ha en riktig god tur! Og du? Verdens heldigste jente med en sju måneder gammel baby: NYT DET! Ikke la barnefaren ødelegge den aller vakreste tiden du får i løpet av hele ditt liv. KOS DEG! Du kommer deg igjennom dette. Ikke vær lei deg eller motløs, det kan smitte over på den lille. Vær trygg på at du vinner. Jeg VET at du gjør det Sender deg alle varme tanker og masse støtte!!!
Tule Skrevet 13. januar 2009 #24 Skrevet 13. januar 2009 Men det kan han ikke. Og la meg legge til: Du hadde fått pass til barnet selv om faren hadde hatt foreldreansvar sammen med deg. Det er fordi de må ha en rimelig grunn for å nekte pass. Har de ikke det, så får du pass I ditt tilfelle trenger du ikke engang tenke på det, du ahr foreldreansvaret alene, og det ser de på skjermen sin med en gang Ha en riktig god tur! Og du? Verdens heldigste jente med en sju måneder gammel baby: NYT DET! Ikke la barnefaren ødelegge den aller vakreste tiden du får i løpet av hele ditt liv. KOS DEG! Du kommer deg igjennom dette. Ikke vær lei deg eller motløs, det kan smitte over på den lille. Vær trygg på at du vinner. Jeg VET at du gjør det Sender deg alle varme tanker og masse støtte!!! hei det er ike helt riktig, dersom politiet bruker pasloven sa kreves det underskrift fra bege foreldre om foreldreansvaret er delt, men det er riktig at barneloven ike krever det, der jeg jober krever vi underskrift fra bege dersom det er delt jeg er ike helt siker på om det star i folkeregisteret om foreldreansvaret er delt, di har tilgang til det men jeg er ike siker pa om det er rutinen og sjekke men jeg lurer nesten pa om det jeg regner med at det skal ga greit hilsen
Gjest Moonshadow Skrevet 13. januar 2009 #25 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Men det kan han ikke. Og la meg legge til: Du hadde fått pass til barnet selv om faren hadde hatt foreldreansvar sammen med deg. Det er fordi de må ha en rimelig grunn for å nekte pass. Har de ikke det, så får du pass I ditt tilfelle trenger du ikke engang tenke på det, du ahr foreldreansvaret alene, og det ser de på skjermen sin med en gang Ha en riktig god tur! Og du? Verdens heldigste jente med en sju måneder gammel baby: NYT DET! Ikke la barnefaren ødelegge den aller vakreste tiden du får i løpet av hele ditt liv. KOS DEG! Du kommer deg igjennom dette. Ikke vær lei deg eller motløs, det kan smitte over på den lille. Vær trygg på at du vinner. Jeg VET at du gjør det Sender deg alle varme tanker og masse støtte!!! Tusen takk for det. Jeg nyter dagene til det fulle selv om det alltid henger over meg. Men jeg smiler alikevel for jeg vet jeg er heldig, jeg har en engel hos meg :rødme: Endret 13. januar 2009 av Moonshadow
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #26 Skrevet 14. januar 2009 , dersom politiet bruker pasloven sa kreves det underskrift fra bege foreldre om foreldreansvaret er delt, men det er riktig at barneloven ike krever det, BAre tull, det kreves ingen underskrift om man har delt foreldreansvar. der jeg jober krever vi underskrift fra bege dersom det er delt Hvor jobber du? I all fall ikke i POlitiet, som du prøver å gi inntrykk av. Det er felles rutiner for alle landets politikammer. jeg er ike helt siker på om det star i folkeregisteret om foreldreansvaret er delt, JO, selvsagt står det i folkeregisteret! Og dette får politikmammeret opp på dataen når forelderen søker pass.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #27 Skrevet 14. januar 2009 BAre tull, det kreves ingen underskrift om man har delt foreldreansvar. Om man har foreldreansvaret ALENE skulle det stå. I prinsippet trengs det forresten ingen underskrift i det hele tatt, politikammeret kan ringe far direkte mens den andre forelderen står der, og spørre om hvorfor vedkommende f.eks har innvendinger. Kan han ikke svare på det, så får ungen pass.
Gjest i etatenn Skrevet 14. januar 2009 #28 Skrevet 14. januar 2009 Nå tar denne tråden litt av her, og det spores helt av ut fra hva TS søker svar om. hei det er ike helt riktig, dersom politiet bruker pasloven sa kreves det underskrift fra bege foreldre om foreldreansvaret er delt, men det er riktig at barneloven ike krever det, der jeg jober krever vi underskrift fra bege dersom det er delt jeg er ike helt siker på om det star i folkeregisteret om foreldreansvaret er delt, di har tilgang til det men jeg er ike siker pa om det er rutinen og sjekke men jeg lurer nesten pa om det jeg regner med at det skal ga greit hilsen Dette er helt korrekt informasjon!!! BAre tull, det kreves ingen underskrift om man har delt foreldreansvar. Hvor jobber du? I all fall ikke i POlitiet, som du prøver å gi inntrykk av. Det er felles rutiner for alle landets politikammer. JO, selvsagt står det i folkeregisteret! Og dette får politikmammeret opp på dataen når forelderen søker pass. Delt foreldreansvar krever begge signatur på en pass-søknad, eventuelt en fullmakt og legitimasjon av den andre. Det er fellers rutiner. Folkeregisteret er ikke perfekte, det er ikke alltid at det kommer klart fram der om mor har eneansvar eller ikke!!! På barn født etter 2000 skal det komme fram mener jeg å huske... Ellers må en tolke litt... Så nei det kommer ikke automatisk opp på politiets data. Om man har foreldreansvaret ALENE skulle det stå. I prinsippet trengs det forresten ingen underskrift i det hele tatt, politikammeret kan ringe far direkte mens den andre forelderen står der, og spørre om hvorfor vedkommende f.eks har innvendinger. Kan han ikke svare på det, så får ungen pass. Det er ikke helt korrekt. Det betyr ikke at det ikke gjøres, men det er ikke hjemmel i loven til å innvilge pass til barn bare ved en telefonsamtale... Dog det gjøres nok. Og for å ta en siste avsporing. Ja det er hjemmel i barneloven til å utstede pass til barn uten samtykke, men det tar tid. Den parten som ikke er til stede skal ha en viss mulighet til å framlegge sin sak. Ser ikke at dette har interesse for TS, som har aleneansvar. Går derfor ikke mer inn på prosedyrene. Neste gang noen her lurer på slik, så ta heller en telefon til nærmeste politistasjon som utsteder pass. Da er du garantert å få korrekte svar.
Apple- Skrevet 14. januar 2009 #29 Skrevet 14. januar 2009 Nå har du kanskje søkt om pass allerede, men jeg tar det med allikevel, kan hende andre lurer på det samme. På enkelte politistasjoner har de fotoautomater som lagrer bildet slik at du kan se på det før du printer ut. Du kan altså ta x antall bilder helt til det blir akkurat slik du ønsker, for så å trykke på skriv ut. Som regel har de også en hvit plate som du kan ha mellom deg og barnet slik at du kan ha henne på fanget når du tar bildet (det skal være lys bakgrunn). Jeg har også eneansvar for det ene barnet mitt, og jeg må aldri ha med noe for å dokumentere dette når jeg skal søke om pass til ham. Minstejenta mi er forresten like gammel som din, Moonshadow - det er en herlig alder! Kos deg i varmen med prinsessen din og glem alle bekymringer!
Gjest Moonshadow Skrevet 14. januar 2009 #30 Skrevet 14. januar 2009 Nå har du kanskje søkt om pass allerede, men jeg tar det med allikevel, kan hende andre lurer på det samme. På enkelte politistasjoner har de fotoautomater som lagrer bildet slik at du kan se på det før du printer ut. Du kan altså ta x antall bilder helt til det blir akkurat slik du ønsker, for så å trykke på skriv ut. Som regel har de også en hvit plate som du kan ha mellom deg og barnet slik at du kan ha henne på fanget når du tar bildet (det skal være lys bakgrunn). Jeg har også eneansvar for det ene barnet mitt, og jeg må aldri ha med noe for å dokumentere dette når jeg skal søke om pass til ham. Minstejenta mi er forresten like gammel som din, Moonshadow - det er en herlig alder! Kos deg i varmen med prinsessen din og glem alle bekymringer! En veldig herlig alder. Vi kommer nok til å kose oss i vannkanten
Tule Skrevet 15. januar 2009 #32 Skrevet 15. januar 2009 BAre tull, det kreves ingen underskrift om man har delt foreldreansvar. Hvor jobber du? I all fall ikke i POlitiet, som du prøver å gi inntrykk av. Det er felles rutiner for alle landets politikammer. JO, selvsagt står det i folkeregisteret! Og dette får politikmammeret opp på dataen når forelderen søker pass. hei ja jeg jober faktisk hos politiet, og dersom politiet leger pasloven til grun sa ma bege foreldre skrive under dersom det er delt foreldreansvar, hos os gjor vi det og der ma bege foreldrene skrive uner dersom foreldreansvaret er delt men mange bruker barneloven og der er ike sikerhet sa god, jeg mener ale burde lege pasloven til grun da vile mange foreldre som lever med at det er en kidnapingsfare for barnet slipe og bekymre seg over at den andre skal fa pas til det har ike skjekket sanne saker sa jeg vet ike va som star i folkeregisteret, bare at det star foreldre og barn hilsen
Mamma1 Skrevet 15. januar 2009 #33 Skrevet 15. januar 2009 Dette er bare tull. Det er ikke slik det fungerer. Politiet linker dataen sin direkte opp mot forlkeregisteret, så de ser det med det samme. Så det du sier er ikke sant, Jeg sitter ikke her og lyver, det er mulig de tok feil, men det var dette som hendte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå