Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:roll: Jeg fikk ringorm av noen katter jeg passet noen uker i fjor vinter, de ble medisinert og jeg smurte meg med krem. Mens det ene utslettet var på vei bort så kom det et nytt i nærheten og jeg fortsatte å smøre.

Etter en stund var det siste nesten borte så kom det et nytt ikke så langt unna. Da hadde det hele vart i et par måneder så nevnte jeg det for legen når jeg var der pga. noe annet. Hun mente at siden det var såpass små, få utslett så burde jeg bare fortsette å smøre ettersom tablettkuren er såpass langvarig og kraftig.

Jeg fortsatte å smøre så forsvant det siste utslettet. Etter 1-2mnd kom det et nytt på en helt annen plass og jeg smørte igjen i ukesvis. Og forleden dukket det opp et nytt på en helt annen plass, og da har det gått i alle fall 1mnd siden det forrige forsvant :sur:

Hva betyr dette da, sitter det i kroppen min sånn at jeg MÅ ta tabletter for å bli kvitt det for alltid?? Jeg er dritlei av dette. Og det kan jo smitte både mann og egne husdyr.

Noen som har erfaring med dette hudutslettet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet rett og slett ikke, hørtes litt rart ut.

Jeg fikk også ringorm av en katt jeg fikk da jeg var liten. Hele familien fikk jo ringorm, men ingen av de andre kattene heldigvis. Men vi fikk ikke mye, bare et par "flekker" og de forsvant fort.

Har du disse kattene som du fikk det av enda? Kanskje smitten har satt seg i noe annet som du er borti. Møbler eller noe sånn, vet ikke om det går an da men.

Hvis du ikke allerede har gjort det, ville jeg spurt legen om det, også om smitten kan være fra noe annet.

:)

Skrevet

Kattene har ikke vært i huset på snart 1 år

Siden dette var ganske spesielle katter så var de bare på et rom og det rommet er vasket manga ganger og det er i dag bare et oppbevaringsrom så jeg kan ikke skjønne at det skal sitte i der eller at jeg kan få det fra noe der heller.

Men det er rart. Når det går måneder mellom utslettene så kan en jo lure på om det har slått rot i systemet mitt på en måte eller noe :klø: Men jeg får se om jeg får meg en legetime, problemet er jo at de knapt har peiling på det, men det er det ikke så mye å gjøre med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...