Gå til innhold

Krim - filmer - serier ol


blåmeisa

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg er veldig glad i å se på krim. Vi har pløyd oss gjennom alle wallander filmene, beck filmene og unni lindell sine filmer og arr i sjelen. Så det er slik sjanger vi liker. Men nå står vi litt fast på hva vi skal velge.

Ofte har vi lest bøkene på forhånd men det er ikke ett must.

Vi liker både avsluttende filmer i serie og serie som går over flere deler før vi får vite hvem morderen er!

Noen forslag til videre dvdtitting til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verg Veum, kanskje? Det har kommet 6 filmer i den serien hittil (men de ligger til tider temmelig langt fra bøkene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten og jeg er veldig glad i å se på krim. Vi har pløyd oss gjennom alle wallander filmene, beck filmene og unni lindell sine filmer og arr i sjelen. Så det er slik sjanger vi liker. Men nå står vi litt fast på hva vi skal velge.

Ofte har vi lest bøkene på forhånd men det er ikke ett must.

Vi liker både avsluttende filmer i serie og serie som går over flere deler før vi får vite hvem morderen er!

Noen forslag til videre dvdtitting til oss?

Heia,skulle tro det var meg som hadde skrevet detta,he he.Ja,ingenting slår vel Beck og wallander!!Men når de er sett må man videre,da foreslår jeg:Van Vetern 6 filmer tror jeg,grisebra minner om beck og Wall.Ørnen 24 deler.Graven 8 deler,Irene Huss 6 filmer tror jeg ,Camillia Lackberg 3 filmer tror jeg ..Det er de jeg kommer på i farta.Men da kan jo du hjelpe meg au,he he.Unni sine filmer er de gode og hvor mange er det kommet??Ja,har du sett filmene med Rolf Lassgård??Han spilte au Wallender og andre filmer,bra de au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi. Jeg er stor krimfan, og elsker også bl.a. Arr i Sjelen! :D

Det jeg kommer på nå er "Waking the Dead" og "The Inspector Lynley Mysteries". (Kanllbra, begge to!)

Ellers er det jo de gamle gode som Morse, Frost, Poirot & diverse andre som NRK har vist opp gjennom tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,skulle tro det var meg som hadde skrevet detta,he he.Ja,ingenting slår vel Beck og wallander!!Men når de er sett må man videre,da foreslår jeg:Van Vetern 6 filmer tror jeg,grisebra minner om beck og Wall.Ørnen 24 deler.Graven 8 deler,Irene Huss 6 filmer tror jeg ,Camillia Lackberg 3 filmer tror jeg ..Det er de jeg kommer på i farta.Men da kan jo du hjelpe meg au,he he.Unni sine filmer er de gode og hvor mange er det kommet??Ja,har du sett filmene med Rolf Lassgård??Han spilte au Wallender og andre filmer,bra de au.

morsomt at du nevnte de filmene, skulle jo tro vi var samme person :9 har sett van veteren or irene huus. Så da stoler jeg på din abefaling av ørnen og graven... Unni lindell sine er gode, men de er litt langdryge siden det er tre episoder på ca 45 minutter før løsningen, men jeg liker det litt slikt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi. Jeg er stor krimfan, og elsker også bl.a. Arr i Sjelen! :D

Det jeg kommer på nå er "Waking the Dead" og "The Inspector Lynley Mysteries". (Kanllbra, begge to!)

Ellers er det jo de gamle gode som Morse, Frost, Poirot & diverse andre som NRK har vist opp gjennom tiden. ;)

ja her var mange klassikere! Godt å bli minnet på. Lett å glemme når man skal begynne på noe dvdprosjekter. Men har jo fått god hjelp nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verg Veum, kanskje? Det har kommet 6 filmer i den serien hittil (men de ligger til tider temmelig langt fra bøkene).

Er en hardbarka veum fan!! Har sett filmene og synes de er veldig bra så lenge jeg ikke sammenligner de med bøkene. De eldste varg veum bøkene er de beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prime Suspect

Inspector Lynley

Foyle's War

CSI

Bones

Poirot

Cribb

Dandelion Dead (film)

Spooks (ikke direkte krim, men utrolig spennende britisk serie om etterretningstjenesten, hvor de skal løse oppdrag osv)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kommer på nå er "Waking the Dead" og "The Inspector Lynley Mysteries". (Kanllbra, begge to!)

Ellers er det jo de gamle gode som Morse, Frost, Poirot & diverse andre som NRK har vist opp gjennom tiden. ;)

Jeg er også gla i engelsk krim. Og de nevnte er jo bare moro å se på.

Ville bare legge til 'Dalziel and Pascoe', de er jo utrolig sjarmerende og spennende :)

Også 'Prime Suspect' med Helen Mirren er jo en klassiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Susanne_*

kommisarie winter, beck, wallander, varg veum, irene huss, hassel, van veeteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hardbarka veum fan!! Har sett filmene og synes de er veldig bra så lenge jeg ikke sammenligner de med bøkene. De eldste varg veum bøkene er de beste :)

Helt enig, har de to samleboksene, Har en film igjen og se, og den blir sikkert sett i kveld. De er ganske langt fra bøkene ja, men gode likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Susanne_*

Hei

kommisar rex er veldig gøy:)

Det sendes hver fredag på tv2 zebra klokken 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...