Gå til innhold

gardiner som ikke tåler vask


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Jeg har noen gardiner som ikke tåler vask. Så ikke det før de var kjøpt, falt meg liksom ikke inn at gardiner ikke skulle tåle og vaskes.

Men nå er de møkkete - og jeg kommer til å vaske de uansett, og håpe de lever etterpå.

Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skal tåle vask. Det er ikke noe eksklusive greier - mener jeg kjøpte de på hansen og dysvik, og materialet er 100 % polyester. Hvorfor i alleverden skal ikke polyester tåle vask? :klø: all annen polyester gjør jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,må bare si at jeg kjøpte heller ikke ting som ikke kunne vaskes for mange år siden,men i min ungdomstid var det jo "in"med skinnjakker(sorte,blå,rød)fysj med tøy i linninga og armene,he he.Og de lukta jo dritt etter ei stund, så jeg hev de i maskinen og de var som nye etterpå og siden da går alt i maskinen min og til dags dato har jeg aldri verken øddlagt eller farga noe enda..Vask med milo på 30 grader så blir de nok fine skal du se ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask de på 30 gr uten sentrifuge evt lett sentrifugering. Det går sikekrt greit. Jeg ville i alle fall tatt sjangsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester i jo plast og er nok derfor det står at de ikke kan vaskes. Dusjforhenget mitt er i 100%polyester (men føleses ikke plastikkaktig) og det kan vaskes på....(løper inn på badet)... 40 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...