Gå til innhold

Hvilken behandlingsmetode bør jeg ha?

Fremhevede innlegg

Gjest Deppeguri
Skrevet

Jeg er kommet til et punkt der jeg innser at jeg trenger hjelp for å komme videre. Jeg har mye grums inni meg fra langt tilbake, som jeg ikke blir kvitt. Kort fortalt; jeg er på randen av et samlivsbrudd pga en hendelse for mange år siden (tillittsbrudd, løgner etc). Jeg sliter også i arbeidslivet, har gått på en smell der stoltheten har seg en kraftig trøkk. Jeg opplever også alvorlig sykdom innen den nærmeste famile. Alt dette har nå toppet seg, jeg har vært sykemledt for depresjon noen mnd nå. Men nå er jeg lei av å ha det sånn, nå vil jeg videre!

Så hva kan dere anbefale? Jeg har stor tro på alternativ medisin, derfor vil jeg vurdere flere behandlingsformer.

Psykolog?

Psykiater?

Kinesoligi?

Familierådgivning (alene)?

Annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det hørtes slett ikke bra ut, det du går gjennom! :klemmer:

Jeg har selv aldri hatt det så galt som deg, men i en periode i livet mitt da jeg hadde det vondt ble jeg sendt til psykolog av mamma og min kjære. Det hjalp utrolig mye, og alt er så mye bedre nå. Bare det å snakke med en objektiv part, en som var helt utenfor situasjonen gjorde ting utrolig bra for meg. Så jeg ville ha anbefalt deg å finne noen å snakke med, om det så er psykolog, sosionom eller hva det måtte være.

Skrevet

Du må vel bare prøve ut ting, og se hvordan de fungerer for deg. Alt fungerer jo ikke for alle.

Jeg går selv til psykolog, har jo fortsatt problemer og har vanskelig til tider. Men, det er herlig å kunne gå til noen og bare øse ut alt du sitter inne med, hva enn det måtte være. Så jeg er alltid i godt humør da jeg har vært hos psykologen :)

Går også hos Healer, reiki healing. Det hjelper også stort på humøret. Føler meg mye lettere etter behandling der.

Jeg syns du skal snuse litt rundt, se hva som finnes og hva som virker interessant og gå for det!

Og ikke mist motet om du prøver en behandlingsform som ikke fungerer, det finnes masse forskjellig der ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...