Gå til innhold

Bokstaver som dekorasjon


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ser i diverese interiørblader at mange bruker bokstaver som dekorasjon.

I utgangspunket syntes jeg det er litt kult, bokstavene gir et uttrykk jeg liker, men jeg har droppet å ha dette selv fordi det er en veldig meningsløs pynt, med mindre man har bokstaver som faktisk former et ord, eller en bokstav som åpenbart står for noe.

Jeg har det langt i fra minimalistisk, men de tingene jeg har på pynt er stort sett bruksgjenstander, men jeg har jo en del bilder, trykk og litografier som jo heller ikke brukes til noe annet enn å være dekorasjon.

Så hva syntes dere andre? Litt rart å ha en stor A stående på skjenken i stua når A`en ikke står for noe spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min subjektive mening er at dette er en litt teit trend som sikkert ser ganske dumt ut om ti år. Men for all del, hvis du liker det så er det vel bare å kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempefint med svære bokstaver som dekor/pynt. Men jeg synes det skal være bokstaver og ord som betyr noe/står for noe. Ville ikke satt opp en A bare fordi det var den jeg fikk tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min subjektive mening er at dette er en litt teit trend som sikkert ser ganske dumt ut om ti år. Men for all del, hvis du liker det så er det vel bare å kjøre på!

Ser jeg kan misforstås litt i startinnlegget mitt. Jeg syntes det er en snål mote, jeg vil ikke ha det selv, men det er ikke fordi jeg ikke liker bokstavene - de er i grunnen ganske kule - men fordi det blir så meningsløst. Hadde ikke villet ha en A selv om jeg het Anne heller, da måtte det heller vært f.eks bokstavene JUL som julepynt, eller no.

Merkelig mote syntes jeg, men så slår det meg at det er jo egentlig ikke mer rart enn at noen foretrekker porselensdukker som nips, andre foretrekker bokstaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er merkelig. Jeg elsker tekst, så for meg er bokstaver vakre. Mange av dem har fine former også, og de kan stå for ord som betyr noe.

Likevel har jeg ikke bokstavpynt selv, men det er mest fordi jeg aldri hadde klart å bestemme meg for hvilken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok ha noen setninger eller ordtak på noen utvalgte vegger/bjelker i et framtidig hus. Har sett så mange flotte på Ebay og har tenkt å kjøpe bokstaver som man kan fjerne dersom en blir lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...