Pusemamma Skrevet 13. januar 2009 #21 Skrevet 13. januar 2009 Dette bør du klarere med styret først altså. Jeg er selv medlem i et styre i borettslag og vi tillater ikke hund før dette vi vet blant annet hva slags hund som kommer inn. Vi er nødt og ta hensyn til andre beboere. Flere hunderaser bjeffer veldig og kan for andre virke aggresive. VI har hatt tilfeller der hund er blitt godtatt og naboene er livredde. Slik kan en jo ikke ha det. Du bør ringe Styrelederen og snakke med han/hun før du får hunden.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #22 Skrevet 13. januar 2009 Jeg er selv medlem i et styre i borettslag og vi tillater ikke hund før dette vi vet blant annet hva slags hund som kommer inn. Men beboer trenger ikke lenger ta hensyn til om "styret tillater" eller ei. Som forklart over må det være til vesentlig ulempe for andre før man kan ta affære.
la Flaca Skrevet 13. januar 2009 #23 Skrevet 13. januar 2009 Ja, det har sikkert aldri skjedd en hundeeier før.... Du hadde kanskje tenkt det var bedre at vi fikk valpen og etter noen uker måtte gi den fra oss fordi borettslaget sa nei til søknaden.. Vet ikke hva som er best jeg.. Det er ganske lett å unngå å tinge en valp når man ikke vet sikkert om man kan/ønsker å ha den. Å avbestille under ei uke før overtakelse er veldig useriøst når det er en godt kjent problemstilling som er årsaken. Med mindre du plutselig måtte flytte til et borettslag som ikke ønsker hund?
Gjest fisk Skrevet 14. januar 2009 #24 Skrevet 14. januar 2009 Det er ganske lett å unngå å tinge en valp når man ikke vet sikkert om man kan/ønsker å ha den. Å avbestille under ei uke før overtakelse er veldig useriøst når det er en godt kjent problemstilling som er årsaken. Med mindre du plutselig måtte flytte til et borettslag som ikke ønsker hund? Helt enig! Veldig useriøst. Sier en del om det potensielle hundeholdet, enda godt at valpen ble avbestilt.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #25 Skrevet 14. januar 2009 Det er ganske lett å unngå å tinge en valp når man ikke vet sikkert om man kan/ønsker å ha den. Å avbestille under ei uke før overtakelse er veldig useriøst når det er en godt kjent problemstilling som er årsaken. Med mindre du plutselig måtte flytte til et borettslag som ikke ønsker hund? Vet du hva? Jeg syns det vitner om modenhet. Det er altfor mange hundeeiere der ute som burde ha avbestilt. Bedre å gjøre det nå, enn å utsette hunden for omplassering om ett års tid.. All ære til ts, som satte hunden og naboene foran egne ønsker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå