Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøver å sette meg inn i lønn, utdanning og div etter en dårlig lønnspolitikk på min arbeidsplass. Vi er mange misfornøyde sjeler for tiden da det er store utilsiktede skjevheter hos oss lønnsmessig... så jeg fant ut at det var like greit å sette seg inn i ting først som sist selv.

Sitter og leser tariffavtaler på nettet og regler for ansiennitet. Jeg har ansiennitet fra august -99, og vil da ha 10 års ansiennitet august dette året. Men så leser jeg at:

"Omsorgsteneste

Omsorgsteneste vert godskriven med inntil

3 år under føresetnad av at tenesta har vore

knytt til omsorg for barn eller pleie av sjuke

eller eldre.

Omsorgsarbeid i heimen fell også inn under

denne bestemmelsen. Vilkåret er at arbeidet

i det aktuelle tidsrommet faktisk har vore

knytt til omsorg for barn, sjuke eller eldre."(www.mrfylke.no/2008-03-06_Vedlegg_2_sak_2_drøftingsmøtet_2008-03-06_Kompetansekrav_og_lønsinnplassering_xLiv5.pdf.file ).

Betyr dette at omsorg for små barn i heimen også skal telles med? Jeg hadde min datter hjemme den første tiden da jeg studerte (hun var bare 5 mnd da jeg begynte på ex. phil).

I tillegg lurer jeg på om min utdannelse er nok til å få stillingstittel lektor med tilleggsutdanning? Jeg er utdannet Cand. Polit. med hovedfag i pedagogikk fra NTNU, normert 6 års utdanning. Jeg har noe over 120 vektall (ca 129) da jeg har tatt 30 studiepoeng med systemteoretisk tenkning og familieteori på Høgskolen i Østfold (dette er en del av en klinisk familerådgiverutdanning). Er for tiden ansatt som lektor ved en spesialskole.

"Stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning

Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent mastergrad, hovedfags -

eksamen og som samlet har godkjent utdanning fra universitet eller høgskole

tilsvarende 6 års normert studietid (360 studiepoeng / 120 vekttall) eller mer,

innplasseres i stillingskode 7966 Lektor med tilleggsutdanning."

(http://www.norsklektorlag.no/mikpublish/media/HTA%202008%20-%202010.pdf)

Snakket med lektorlaget om dette, og de sa dette kunne være et definisjonsspørsmål fordi man tradisjonelt sett skal ha PPU for å få stillingskode som lektor med tilleggsutdanning. I og med at jeg har pedagogikk på et høyere nivå enn PPU med mitt hovedfag, samt at jeg har mellomfagstillegg i både spes. ped og sos. ped. var det opp til min utdanningsinstitusjon å definere dette. Jeg manglet praksisen i PPU forsåvidt, men ettersom jeg har jobbet snart 3 år i skolen var det opp til arbeidsgiver (hvis de valgte å ikke være firkantet) å godkjenne dette som fullverdig praksis.

Noen som har noen erfaringer eller kunnskap i forhold til disse tingene som jeg lurer veldig på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg med spørsmålene mine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...