Gå til innhold

Redd for å bli hypokonder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg ganske ofte kjenner at "noe ikke er som det skal" i kroppen.Litt smerter her og der,hodepine,tretthet og i tillegg føler jeg at hukommelsen har blitt dårligere den siste tiden. Jeg er fryktelig redd for å bli hypokonder,men er også redd for å totalt overse evt symptomer på noe alvorlig.Vil ikke dra til legen for å kanskje få vite at jeg er overhysterisk.Er det noen her som har det som meg?Hvordan takler dere disse tankene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle du bli tatt for å være hypokonder for å gå til legen med "småplager"?

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

fordi symptomene mine er såpass uspesifike. har fått diagnose på en kronisk sykdom fra tidligere,og derfor vært endel på legekontor.Føler nærmest at jeg "løper ned" kontoret hans ;)

Skrevet
fordi symptomene mine er såpass uspesifike. har fått diagnose på en kronisk sykdom fra tidligere,og derfor vært endel på legekontor.Føler nærmest at jeg "løper ned" kontoret hans ;)

Jeg antar legen din har tatt tester av deg? Det kan være så enkelt at du lider av vitamin-mangel, men det er jo helt umulig å vite uten å ha tatt tester. Hvis legen ikke finner noen fysisk årsak, så bør h*n sende deg videre til en indremedisiner. Hvis ikke så kan symptomene dine være psykisk/stress relatert.

Skrevet

legen min har tatt blodprøver av meg.de viser at jeg er har antistoffer til skjoldbruskkjertelen,og mest sannsynlig vil utvikle lavt stoffskifte.Men prøvene viser også at kjertelen nå fungerer bra(hormonene er innenfor referanse),derfor burde jeg ikke ha symptomer sier han.

Skrevet
legen min har tatt blodprøver av meg.de viser at jeg er har antistoffer til skjoldbruskkjertelen,og mest sannsynlig vil utvikle lavt stoffskifte.Men prøvene viser også at kjertelen nå fungerer bra(hormonene er innenfor referanse),derfor burde jeg ikke ha symptomer sier han.

Ja, men du har jo faktisk symptomer. Ei venninne har kronisk betennelse i skjoldbrukskjertelen, hun fikk ikke konstantert dette før hu gikk til en spesialist. Jeg ville bedt om henvisning til indremedisiner for å få dette sjekket opp litt mer i dybden.

Skrevet

burde vel egentlig ta meg en tur til legen,men orker ikke få slengt etter meg at dette er noe alle opplever fra tid til annen.Og at jeg som student må tåle å være sliten og trøtt.Har lest meg opp endel på lavt stoffskifte,og vet at noen jeg har endel av symptomene tilhørende denne sykdommen.Likevel stoler jeg ikke nok på meg selv og følelsene mine til å trumfe igjennom en henvisning til spesialist.Forstår at jeg snakker litt mot meg selv nå,men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette.

Skrevet

Hei, vil bare si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. De siste par årene har jeg vært mye til lege, hovedsaklig pga. smerter forskjellige steder i kroppen. Dette har vært veldig slitsomt. Jeg har ikke noe lyst til å dra til legen, kjenner jeg blir flau fordi jeg stadig kommer tilbake med nye smerter. Jeg er redd for at legen min skal tro jeg er hypokonder, og jeg er redd for å kanskje være en. Men jeg klarer liksom ikke å slappe av med disse smertene uten å gå til lege heller, jeg vet jo ikke hva de kommer av.

Skrevet
burde vel egentlig ta meg en tur til legen,men orker ikke få slengt etter meg at dette er noe alle opplever fra tid til annen.Og at jeg som student må tåle å være sliten og trøtt.Har lest meg opp endel på lavt stoffskifte,og vet at noen jeg har endel av symptomene tilhørende denne sykdommen.Likevel stoler jeg ikke nok på meg selv og følelsene mine til å trumfe igjennom en henvisning til spesialist.Forstår at jeg snakker litt mot meg selv nå,men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette.

Men du hadde jo fått påvist problemer med skjoldbruksskjertelen tidligere, det at legen mener at det ikke skal gi symptomer er vel irrelevant når du faktisk HAR symptomer. Krev å bli utredet hos spesialist, jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig? Legen din kan ikke si noe mot det, det har h*n ikke lov til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...