Brud84 Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Når jeg leser her inne, får jeg en følelse av at jeg å sambo tjener vanvittig dårlig.... Vi jobber begge 100% og jeg jobber en del overtid. Vi har tilsammen utbetalt mellom 28 og 30 000 i mnd. Er dette fryktelig lite?? Vi har vært sammen i 6 år, og minst 1 av oss har stort sett vært arbeidsledig eller på attføring, så vi har alltid slitt med økonomien. Har aldri hatt det så bra økonomisk som nå, men alikevel føler jeg at "alle" andre tjener mer enn oss. stemmer det??
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Når jeg leser her inne, får jeg en følelse av at jeg å sambo tjener vanvittig dårlig.... Vi jobber begge 100% og jeg jobber en del overtid. Vi har tilsammen utbetalt mellom 28 og 30 000 i mnd. Er dette fryktelig lite?? Vi har vært sammen i 6 år, og minst 1 av oss har stort sett vært arbeidsledig eller på attføring, så vi har alltid slitt med økonomien. Har aldri hatt det så bra økonomisk som nå, men alikevel føler jeg at "alle" andre tjener mer enn oss. stemmer det?? Den summen du nevner er helt normal
Gjest L@dy i.i Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Når jeg leser her inne, får jeg en følelse av at jeg å sambo tjener vanvittig dårlig.... Vi jobber begge 100% og jeg jobber en del overtid. Vi har tilsammen utbetalt mellom 28 og 30 000 i mnd. Er dette fryktelig lite?? Vi har vært sammen i 6 år, og minst 1 av oss har stort sett vært arbeidsledig eller på attføring, så vi har alltid slitt med økonomien. Har aldri hatt det så bra økonomisk som nå, men alikevel føler jeg at "alle" andre tjener mer enn oss. stemmer det?? Vi har også slitt en del økonomisk og det er ikke noe morro. I "gamle dager", så var det mye fordi sambo surret litt for mye at han hadde lite penger, jeg måtte ta litt for mye av støyten. Og så ble jeg langtids arbeidsledig, men vi klarte oss på ett vis allikevel, da hadde heldigvis han litt mer orden i sakene. Men det var jo såvidt det gikk rundt da. NÅ har heldigvis begge fast jobb ( får håpe det varer ), vi har utbetalt ca 41 000 og jeg vil tro det er ganske vanlig, så jeg synest nok at rundt 30 000 er forholdsvis lavt.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 I følge denne tråden her så virker det som om dere tjener lite ja. Men nå syntes jeg det virker som om ts i den tråden har høyt forbruk.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 I følge denne tråden her så virker det som om dere tjener lite ja. Men nå syntes jeg det virker som om ts i den tråden har høyt forbruk. Hehe... glemte link... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=385207
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 jeg og min samboer har også slitt med økonomien, og gjør det enda.Har i 2 år levd på i snitt 15000 utbetalt hver mnd..skjønner ikke hvordan vi har klart oss jeg..
Gjest Ingrid-84 Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Vi har utbetalt tilsammen ca 36 000 i mnd, jobber jeg en del overtid er det ca 42000. Nå skal sambo snart stige i lønn også, så da blir det mer. Han har nesten ikke utdanning og jeg er vikar, så da har vel vi bra lønn i forhold til det..
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Dere har nok forholdsvis lavt betalte jobber om dere tilsammen har utbetalt 28-30 000. Men min oppfatning er at hvor god økonomi man føler man har avhenger mye av hvilket kostnadsnivå man er vant til. Når dere har vært vant til å tjene endel mindre har dere kanskje lagt dere til å bruke lite penger, bo billig osv, og da synes man jo at man har god råd når man endelig tjener mer. Samboern og jeg har også tjent lite tilsammen i perioder, og da merket vi det godt da jeg gikk opp til "normal" inntekt selv om vi vel hadde utbetalt omtrent som dere - vi syntes vi var rike og kunne stort sett både kjøpe ting vi hadde lyst på og spare en god del i løpet av året.
Gjest . Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Gjennomsnittsforbruk: regn ut på www.sifo.no
Helene Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Jeg levde i flere år på 14 500 kroner. Dette skulle da dekke alt av boligkostnader, transport, fritid, medisiner og alt av levekostnader, og jeg forsørger et barn. I denne "inntekten" var det inkludert både barnetrygt og bidrag. Kan ikke påstå at det var noe godt liv, men vi sultet ikke. Nå har jeg en inntekt på ca 22 000 utbetalt pr måned, og jeg føler at vi har et luksusliv i forhold til tidligere. Selvfølgelig er det ikke mye i forhold til de fleste andre. Men sett i forhold til hva jeg har strevd med i 10 år tidligere er dette luksus for meg.
Gjest Stjernedryss Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Folk som skriver her inne er vel enten over gjennomsnittelig opptatt av økonomi (som meg f.eks), eller så har de økonomiske problemer. Det er vel det som er årsaken til at det kan virke som det er vanlig å tjene mer penger enn det egentlig er. Det er jo ikke sånn at det er helt tilfeldig hvem som gidder å oppgi inntekten sin her inne på forumet, så gjennomsnittet her inne, stemmer neppe med gjennomsnittet totalt sett.
gullet76 Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Vi har utbetalt 52 tusen. Tjener helt normalt innenfor det vi jobber med. Inntekt kommer jo helt an på type jobb man har, tidligere arb.erfaring/bakgrunn og utdanning. Endret 11. januar 2009 av gullet76
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Som hjelpepleier med full ansinitet skal fastlønna på 100% stilling ligge på ca 24 - 25000 i mnd før skatt. Så kommer tilleggene oppå det.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #14 Skrevet 12. januar 2009 jeg syntes dere har en normal inntekt. det er det samme som vi også har. jeg har tre årig høgskole utdanning mens samboer er håndtverker. han tjener mer enn meg til tross for at jeg har 4 år mer skole.. men vi tjener også rundt 30.000 kr i måneden. det er også det samme mine venner med partnere også tjener tilsammen. noen venne par har til og med mindre.. men ingen i min omgangskrets eller familie som har mer enn 30.000 kr tilsammen i husholdningen. så derfor annser jeg det som normal inntekt.
Gjest , Skrevet 12. januar 2009 #15 Skrevet 12. januar 2009 Ifølge SIFOs kalkulator bør ett gjennomsnittspar uten barn kunne greie seg på: 12000 kr + utgifter til bil, bolig og evt andre lån Da er lønnen du nevner ok, selv om den ikke gir rom for luksus.
Gjest fisk Skrevet 13. januar 2009 #16 Skrevet 13. januar 2009 Vi er 25 år gamle, og har ca 36 000 i mnd etter skatt. Han er ufaglært i privat bedrift, og jeg er fagarbeider i helsesektoren. Det er ikke så veldig mye syntes jeg. Ca 18 000 hver. Så jeg må nok si jeg syntes 28-30 000 var ganske lite....
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #17 Skrevet 13. januar 2009 Jeg synes ikke det høres så galt ut, jeg. Da jeg var nyutdannet (etter fem års master), hadde jeg utbetalt 16 000 i måneden. Og da satt jeg faktisk igjen med 3-4 000 hver måned, uten at jeg aktivt prøvde å spare dem. Men så har jeg da også lavt forbruk, ettersom jeg hater å shoppe og trener gratis ute i nautren i stedet for på sats Dere har litt mindre (14-15 000 hver), men siden dere bor sammen, så er dere også to om husleien og strømmen og alt slikt som jeg er alene om. Det er mange her på forumet som tjener bra. Så må du også huske at det er mange her som er eldre enn deg, og som derfor har høyere lønn grunnet ansiennitet. Folk her har forskjellig utdanning, og forskjellige type jobber, og alt dette spiller inn på lønnen. Og man kan ikke sammenligne lønnen sin med en annen uten å vite hva vedkommende har av utdanning, hva slags yrke, og hva slags ansiennitet. Men med det dere har utbetalt, så ser jeg ikke at det er så galt.
AnetteR Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 Vi har ca 65 000 etter skatt i mnd. Men det er etter to lange utdannelser og en del år i arbeidslivet. Vi har også vært så heldige at vi alltid har vært i jobb, og ikke vært rammet av sykdom eller oppsigelser. Da vi var studenter levde vi på 12 000 totalt i måneden, og var akkurat like lykkelige=) Har aldri følt vi hadde veldig dårlig råd, selv da vi var studenter og nyutdannede, men vi har alltid hatt et godt system for budsjett og planlegging.
Gjest Mea Culpa Skrevet 13. januar 2009 #19 Skrevet 13. januar 2009 Hvis dere er fornoeyde med det og foeler dere har god nok raad ser jeg ikke problemet. Ikke begynn aa fundere paa om dere tjener lite i forhold til andre, da lager du bare problemer i ditt eget hode. Jeg og sambo tjener nok mye mindre enn de fleste paa forumet her, men saa er loenningene generelt lavere her i UK og da. Men vi foeler vi har god raad vi saa jeg klager ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå