Gå til innhold

Hvor har det blitt av møllen?


Gjest Ruth

Anbefalte innlegg

Hva skjedde egentlig med møllen? Min bestemor var alltid opptatt av å ha nok møllkuler. Hva skjedde? Jeg har ikke kjøpt en møllkule noensinne og har aldri opplevd møllspiste klær. Hva er skjedd? Er møllen blitt utryddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjarnardine
Hva skjedde egentlig med møllen? Min bestemor var alltid opptatt av å ha nok møllkuler. Hva skjedde? Jeg har ikke kjøpt en møllkule noensinne og har aldri opplevd møllspiste klær. Hva er skjedd? Er møllen blitt utryddet?

Den har nok dratt sørover for vinteren. All møll er trekkmøll, untatt tredemøll som man selv trekker. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer syntetiske klær, bedre vaskemidler (så det ikke blir igjen "matrester" i klærne), annerledes lagring... Møll foretrekker vel først og fremst ull, jeg vet ikke om de spiser bomull og lin en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med møllen? Min bestemor var alltid opptatt av å ha nok møllkuler. Hva skjedde? Jeg har ikke kjøpt en møllkule noensinne og har aldri opplevd møllspiste klær. Hva er skjedd? Er møllen blitt utryddet?

Har du ikke opplevd at det har blitt bittesmå hull i ullklær da? Så små at det bare ser ut som om det er ei maske som har gått? Det er i så fall møllens skadeverk.

Vi trenger møllkuler, men nesten ingen vil bruke dem fordi de lukter så sterkt av klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med møllen? Min bestemor var alltid opptatt av å ha nok møllkuler. Hva skjedde? Jeg har ikke kjøpt en møllkule noensinne og har aldri opplevd møllspiste klær. Hva er skjedd? Er møllen blitt utryddet?

jovist er det møll. jeg har lavendel i skapene. De sier møllen blir kvalm av den, så den dør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Jeg blir kvalm av lavendel. Men takk for hjelpen. :)

Godt at du ikke dør av den da!

Jeg har heller aldri vært plaget av møll. Kanskje fordi jeg ikke lagrer sesongklær på mørke loft og i trange kott? Kanskje bedre sirkulasjon på bruken av klær har noe å si. Ellers antar jeg at tidligere nevnte grunner hjeper på å holde møllen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjannie
Godt at du ikke dør av den da!

Jeg har heller aldri vært plaget av møll. Kanskje fordi jeg ikke lagrer sesongklær på mørke loft og i trange kott? Kanskje bedre sirkulasjon på bruken av klær har noe å si. Ellers antar jeg at tidligere nevnte grunner hjeper på å holde møllen borte.

Jeg er støtt og stadig plaget av møll. De angriper sokkene mine. Får alltid hull i sokkene mine etter en tid. Dessuten har mannen min en helsetrøye som er full av møllhull. At møll er borte er en myte. De er her som aldri før. Sterkere enn noen sinne og med skarpere tenner enn før. En mutert møllart er nettopp lokalisert i området rundt Sagene Kirke. Den har utviklet en giftbrodd som ved et stikk kan ta livet av en fullvoksen elefant. Giftbroddmøllen som den kalles. Heldigvis trives den ikke nord for den 60. breddegrad, så det ennå håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er støtt og stadig plaget av møll. De angriper sokkene mine. Får alltid hull i sokkene mine etter en tid. Dessuten har mannen min en helsetrøye som er full av møllhull. At møll er borte er en myte. De er her som aldri før. Sterkere enn noen sinne og med skarpere tenner enn før. En mutert møllart er nettopp lokalisert i området rundt Sagene Kirke. Den har utviklet en giftbrodd som ved et stikk kan ta livet av en fullvoksen elefant. Giftbroddmøllen som den kalles. Heldigvis trives den ikke nord for den 60. breddegrad, så det ennå håp.

:tongue: Blir alltid hull i sokkene mine også, er det møll det kommer av altså hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er en myte at den er forsvunnet ja, hos meg lever den i alle fall, dvs på loftet og i 2 etg hvor det ikke bor noen, men hvor det henger en del klær.... Fikk sjokk da det ble oppdaget at pelsen til min manns bestemor som har hengt i hennes leilighet i 2 etg er møllspist.... siden hun ikke har bodd der på et par år er det heller ikke så mye varme der om vinteren, kanskje det kan ha noe med saken å gjør, i alle fall er jeg redd de skla emigrere ned til oss og lurer på hvor i alle dager jeg kan få tak i møllkuler, for som ts nevner det er jo helt borte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...