Gå til innhold

Leiahs bryllupsdagbok


Leiah

Anbefalte innlegg

Så herlig å ha gjestelisten ferdig, det kan være noe av det vanskeligste med et bryllup faktisk. :Nikke:

Du har jo fått gjort kjempemye synes jeg, men jeg må innrømme at jeg gleder meg mest til å få brudekjolen jeg. :sjenert: Er ikke så veldig lenge til påske heller! :fnise:

God onsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Aiaiai, så vart det nye endringer på gjestelisten! Etter mye om og men og frem og tilbake og flerfoldige samtaler med min kjære, har vi komt frem til at vi ikke skal invitere tanter og onkler til middag likevel. Så de vil bli invitert til kaffi og bryllupsfest de også, sammen med alle venner og søskenbarn. Min bedre halvdel har ikke noe behov for å ha annet enn de nærmeste til middag, og ville i utgangspunktet reise utenlands for å gifte seg. Han ønsker egentlig å ha bare venner der, men jeg føler at det blir litt merkelig å invitere mange venner og ikke tanter og onkler...Er egentlig drittlei hele gjestelisten og budsjettenkningen. Det blir fryktelig dyrt å betale for alkoholen på det stedet vi skal være på grunn av skjenkeløyven, så i dag diskuterte vi å skifte lokale til samfunnshuset (gymsalen) i bygda vi kommer fra. Men lokalet er seriøst dritstygt!! Og absolutt alt må fikses selv :snurt: Til og med min kjære som egentlig ikke er så nøyen på sånt, har fryktelig store motforestillinger mot å bytte til nytt lokale. Mye fordi det er så jævlig upraktisk å skulle organisere alt selv når man bor 50 mil fra hjembygda. Så for å gjøre det på best mulig måte så blir det som følger:

Aperitiff til middagsgjester + frukt/konfekt eller lignende

Tre retters middag m/drikke (vin) til nærmeste familie (besteforeldre, foreldre, søsken med familier og forlovere med familier (37 stk + 4 babyer)

Vi skal være klar å ta imot alle kaffigjester når de ankommer festlokalet! Her skal ingen føle at de er annenrangs gjester.

Aperitiff til alle kaffigjester (77 stk)

Et enormt kakebord og kaffi, brudeparets kakedeling etc...

Jeg skal holde tale til brudgommen :sjenert: Kanskje jeg kunne prøvd å være litt kreativ og fikset noe annet. Det får jeg se nærmere på etter hvert. Noe skal det bli :)

3 bonger evt. fri bar (kommer an på prisene i baren etc...) til alle gjester.

Knallbra musikk :) Har bestilt trubadur, og i tillegg har vi med eget anlegg som vi spiller på når trubaduren har pause.

Vi må selvfølgelig prøve å få igang polynese (harry ja, men dritfett for å få go steming)

Nattmat: Koldttallerken

Felles buss hjem på natta

Lenger har jeg ikke tenkt enda.

Forloverne mine ba om liste over venninner som skal inviteres i bryllupet her om dagen. Og den er jeg iallefall ferdig med!!

Godt å få luftet sine tanker og planer i dagboken. Jeg blir jo helt tullete av å sitte å fundere og tenke så mye. Men nå legger jeg dette til side i noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiii!!! Gifteringene våre er bestilt :)

Ringene er 4 mm glatte i gult gull og er innvendig buet. Min ring skal i tillegg ha en diamant. Gleder meg kjempemye til å få dem i posten, og er også kjempefornøyd med prisen :danse: Fikk dem for 3724 kr inkl. gravering.

Endret av Leiah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så herlig å ha gjestelisten ferdig. Enda en gang. :fnise: Jeg forstår at dere ikke vil/kan invitere alle og hvermann til middag når bare nærmeste familie blir 37 stk. :overrasket: Uansett så hørtes opplegget deres kjempebra ut! :Nikke: Bonger synes jeg også hørtes fint ut, spesielt dersom alkoholen er så dyr som du sier.

:dåne: Nydelige ringer. Ligner veldig på våre faktisk, bare vi har de litt tynnere og uten diamant. Liker det enkelt vi. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere har det meste under kontroll, og ikke minst må det være deilig å ha kontroll på gjestelisten! Skjønner godt at det var noen vanskelige valg der, men det ser jo ut til at dere har landet veldig bra da!

Og så fint at ringene er i boks, de var kjempefine! Hva har dere gravert inni? Vi må vel begynne å tenke på ringer snart vi også, om ikke så mange dagene kan vi si at det er " mindre enn et halvt år" igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått ringene våres :) De var nydelige! Har gravert Din (navnet) og datoen inni. Veldig typisk med andre ord. Gleder meg veldig til vielsen når vi skal sette dem på hverandre :strix:

Det er så sinnsykt digg å være ferdig med gjestelisten! Jeg har ikke ord :skya:

Og nå har vi ikke tenkt å ombestemme oss noe mer :gjeiper:

I dag fikk vi tilsendt menyforslag i posten, endeli! Har ventet i spenning i evigheter. Så nå skal vi forsøke å bestemme oss for hva vi skal ha til forrett, hovedrett og dessert, og ikke minst nattmat. :klø:

Fint å høre at opplegget vårt høres ok ut også :) Tenker jo mye på at det skal bli hyggelig for alle våre gjester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Planleggingsliste 4-9 mnd før bryllupet

Bryllupsdato: 10 oktober 2009

Forlovere: Jeg har min beste venninne og min søster, mens samboer har to kompiser.

Antall gjester: Ca. 40 til middag. Ca. 65 ekstra til bryllupsfesten.

Gjesteliste: Foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere til middag. Venner, tanter og onkler og noen få søskenbarn til kaffe.

Budsjett: Ca. 80 000. Har laget et grundig og oversiktlig budsjett i exel

Meny: 3 retters middag m/vin

VIELSE

Vielsesform: Kirke

Vielsessted: Kirken i vår hjembygd

Vielsestidspunkt: 14:00

Avtal møte med prest/vigsler og organist:

Skaff erklæringsskjema for dere og forlovere fra folkeregisteret: Gjøres i juni

Samtale med prest/organist (brudemarsjer og salmer):

Solosang/korsang/musikere: Skal spørre en av mine tanter som spiller trompet om hun kunne tenke seg å spille under vielsen

SELSKAPSLOKALE

Selskapslokale for bryllupsfesten: Selskapslokale i vår hjembygd (kjempeflott)

Skjenkebevilling: Alle rettigheter til klokken 02:00

Lokale, kjøkken, garderobe og toalettforhold: Utmerkede

Uteområde og parkeringsmuligheter: Utmerket

Overnattingsmuligheter:Hytter, motell, hos familie, pensjonat

KOKK/SERVERINGSHJELP

Innhent menyforslag: Utført

Bestill kokk og serveringspersonale: Inngår i bruk av selskapslokalet

Bestill barkeeper: Inngår i bruk av selskapslokalet

MAT

Bestem/bestill meny: Høstmeny

Forrett: Kamskjell eller rekecocktail

Hovedrett: Lammestek

Dessert: Pære Bella Helen

Nattmat: Reker eller koldttallerken

DRIKKEVARER

Velkomstdrikk: Martini Asti, evt. noe annet.

Drikke til maten: Rødvin, hvitvin, brus og vann

Drikkevarer til baren: Sjenkeløyve med alle rettigheter til klokka 02:00. Alle vil få utdelt 3 bonger. Usikker på om bonger skal inkl. sprit, eller bare vin og øl.

Snacks:

MUSIKK

Musikk til bryllupsfesten: Trubadur

Sjekk ut vedr. musikkanlegg/høytalere: Ta med anlegg og CDer selv, i tillegg til trubaduren

Bestemme oss for bryllupsvals og spesielt ønskede sanger: Kanskje Unchained Melody?

BRYLLUPSKLÆR

Brudekjole (skal leie): Har bestilt kjole. Den er nyyydelig!

Underskjørt og cape: Leies på samme sted som brudekjolen

Undertøy: Har kjøpt BH-korsett, mangler en hold in truse:P

Hårpynt, sko, hansker, strømper, strømpebånd:

Smykke armbånd, øredobber:

Husk: Noe lånt, noe blått, noe gammelt og noe nytt:

Sjakett, skjorte, vest, slips/kravatt:

Sko, strømper og mansjettknapper:

FRISØR/SMINKØR/HUDPLEIE

Brudepynting inkl.make-up: Bestilt

Frisør time for klipp og striper:

Manikyr: Ene forloveren min gjør dette for meg kvelden før

BRYLLUPSREISE

Bestill bryllupsreise: Har planer om en tur til Roma

FOTOGRAF

Fotograf: Bestilt

Noen til å videofilme i bryllupet:

Møte med fotograf før bryllupet:

SKJEMAER OG PAPIRER

Send inn utfylte skjemaer til folkeregisteret: Gjøres i juni

Send inn utfylt navneendringsskjema til folkeregisteret: Gjøres i juni

Få nytt pass: Gjøres i juli/august

RINGER

Bestille ringer hos gullsmed med inngravering: Utført og mottatt

BLOMSTER

Brudebukett og knapphullsblomster til brudgom og forlovere:

Borddekorasjoner til selskapslokale og i kirken:

Hvem som henter brudebukett på bryllupsdagen:

Blomster til pynting av kirken:

MOTTAGELSE/TOASTMASTER

Vertsfolk: Våre foreldre eller oss selv

Toastmaster:

KAKER

Bryllupskake og evt. andre kaker: Svigermor ville lage bryllupskaken, mens tanter og onkler og andre står for resten av kakebordet. Det vil nok bli et lass av kaker:)"·

TRANSPORT

Bestill transport til og fra kirken:

Bestill transport til gjester: Forhåpentligvis kommer de seg til lokalet selv. Felles buss om natten. Har sjekket ut pris. Må bestilles senere

TRYKKSAKER

Invitasjoner, meny & bordkort, festprogram (omslag): Layout ferdig. Holder på og ferdigstilles i disse dager.

Program for bryllupsfesten:

Kirkeprogram: Dropper dette, deler ut salmebøker

Taler:

Sanger:

Lage ønskeliste:

Føler at vi har kommet langt nå:) Herlig! Det viktigste på agendaen akkurat nå er å få ferdig invitasjonene. Så nå skal vi legge ned litt ekstra energi på disse de neste dagene, og vips så er vi forhåpentligvis ferdige :)

Fant DEN nydelige brudekjolen i påsken. Men jeg finner ingen bilder av den i fargen Ivory på Internett. Og kjolen var mye vakrere i virkeligheten enn på den modellen på bildet om jeg må si det selv :rødme: Forloverne mine og mamma mente det samme :fnise:

Nå har vi også funnet ut at jeg og min kjære går sammen opp kirkegulvet, og at vi tar fotograferingen før vielsen. Det er kjipt å sitte å vente på brudeparet mens de tar bilder, så jeg velger å ta litt hensyn til dem. Og jeg tror at det blir litt mindre stress på den måten. Da kan vi alle sammen dra til festlokalet omtrent samtidig, noe jeg synes kan være veldig hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

På tide med en oppdatering!

Nå nærmer bryllupet seg med stormskritt. Nøyaktig 2 1/2 mnd igjen til den store dagen:)

Her kommer en oppdatert planleggingsliste. Den forandrer seg stadig! Det som er uthevet er avklart. Det som er i rødt er ikke avklart enda.

9-12 måneder før bryllupet: 10 okt 2008 – 10 jan 2009

Planleggingsstart

Bryllupsdato: 10 oktober 2009

Vielsesform: Kirkebryllup

Forlovere: 2 stk på hver av oss

Antall gjester til middag: 39 inviterte

Antall gjester til kaffi: 69 inviterte

Hvem er på gjestelisten: Foreldre, besteforeldre, søsken, tanter og onkler, fadder, søskenbarn vi er venner med og venner

Budsjett: 90 000 kr inkl. bryllupsreise

Type matservering: 3 retters middag + nattmat

Bestille vielsested: Utført

Bestille selskapslokale for bryllupsfesten: Utført

Sjekke overnattingsmuligheter: Utført

6-9 måneder før bryllupet: 10 jan – 10 april 2009

Selskapslokalet

Samtale med personale fra selskapslokale: Utført i juleferien 2008

Sjekk sjenkebevilling: Sjenkeløyve med alle rettigheter

Sjekk om stedet har kortautomat: Lokalet har kortautomat

Sjekk parkeringsmuligheter: Gode parkeringsmuligheter

Sjekk uteområde: Nydelig

Sjekk lokale, kjøkken, garderobe og toalettforhold: Utmerkede

Innhent menyforslag: Utført

Bestille kokk og serveringspersonale: Inkl.i kuvertpris. Slipper å bestille inn flere når 39 stk til middag

Bestille barkeeper: Inkl. I kuvertpris

Fargetema: Dyp rød, creme, hvitt, sølv

Musikk

Bestill musikk til kaffiselskapet og bryllupsfesten: Trubadur er bestilt

Sjekk ut vedrørende musikkanlegg/høytalere: Trubadur har med anlegg

Klær

Brudekjole og underskjørt: Leies

Undertøy: Kjøpt

Tiara/slør:

Sko:

Strømper og strømpebånd:

Halskjede og ørepynt: Kjøpt

Brudgom

Sjakett, skjorte, vest og slips: Leies

Sko: Italienske håndsydde sko skal kjøpes

Kjøpe strømper og mansjettknapper:

Frisør

Bestill frisør til brudepynting: Utført

Bestille manikyr: En av forloverne mine gjør dette kvelden før

Ringer

Kjøp ringer hos gullsmed med inngravering: Har kjøpt glatte gullringer. Nina sin med en liten diamant.

4-6 måneder før bryllupet: 10 april – 10 juni 2009

Fotograf

Bestille fotograf: Utført

Bestille noen til å filme i bryllupet:

Overnatting

Bestille overnatting for gjester: Sendt ut informasjon om overnattingsmuligheter i invitasjonen

Mat

Bestemme oss for meny: Høstmeny

Forrett: Skalldyrbakelse

Hovedrett: Lammestek

Dessert: Multekopp

Nattmat: Betasuppe og varme rundstykker

Kaker

Bestille bryllupskake: Svigermor har fått æren av å lage 3 etg. Bryllupskake

Øvrige kaker: Ansvar delegert til min mor og svigermor

Drikkevarer

Velkomstdrikk:

Alkoholfri velkomstdrikk: Copparbergs sider

Drikke til maten: Vin, alkoholfri vin, øl, brus og vann. Cognac/Baileys/Vin til dessert (valgfritt for gjestane)

Vin til maten:

Drikkevarer i baren: Alle rettigheter

Fri bar eller bongordning: Bonger, 2 eller 3 stk til hver

Snacks:

Trykksaker

Lage invitasjoner: Utført

2-4 måneder før bryllupet: 10 juni – 10 sept. 2009

Vielse

Avtal møte med prest og organist:

Skaff erklæringsskjema for dere og forlovere fra folkeregisteret: Utført

Samtale med prest:

Samtale med organist:

Innmarsj: Mendelsohn

Salmer: Guds kjærleik er som stranda og som graset & Å leva det er å elska

Bestille musikk til kirken i tilegg til organist: Utført

Musikkinnslag: Gabriels OBO

Hvem står for skriftlesning i kirka: to av mine yngre søstre

Lystenning:

Utmarsj: Brudemarsj av Jan Magne Førde eller Brudemarsj fra Øre

Skjemaer og papirer

Få underskrift fra forlovere på erklæringskjema: Utført

Send inn utfylte skjema til folkeregisteret:

Invitasjoner

Send ut invitasjonene: Utført

Fotograf

Finn frem bilder som dere har sett og liker:

Avtal møte med fotograf før bryllupet:

Finn egnet fotograferingssted i Syvde:

Musikk

Melde dere på valskurs: Utført

Bestemme dere for bryllupsvals og spesielt ønskede sanger: Wienerwals til You and me av Lifehouse

Blomster

Bestille brudebukett:

Bestille knapphulsblomster til brudgom, pappa, stefar, svigerfar og forlovere:

Bestille borddekorasjoner til selskapslokale: Ansvar delegert til ansvarlige personer ved selskapslokalet

Avtal hvem som henter brudebukett og knapphullsblomster på bryllupsdagen: En av forloverne mine

Mottagelse/toastmaster

Vertsfolk: Jeg og min mann ønsker velkommen selv

Toastmaster: Min mor

Transport

Bestill transport til og fra kirken for brudeparet: Mine svigerforeldre tar seg av dette. Det blir en overraskelse til oss.

Bestill transport til festlokalet for gjester: De kommer seg til lokalet selv

Bestill transport fra festlokalet for gjester:

Trykksaker

Lag meny:

Lag bordkort:

Lage kirkeprogram:

Lage program for bryllupsfesten:

Lage ønskeliste: Utført

Frisør

Bestille time hos frisør:

Bestille prøvetime hos frisør:

Bryllupsreise

Bestill bryllupsreise:

Overnatting

Bestill overnatting til bryllupsnatten:

Festbord

Bestemme bordplassering:

Sjekk ajourført gjesteliste:

Kjøpe inn pyntestæsj, lys etc.: Personalet ved festlokalet tar seg av dette på bakgrunn av våre ønsker.

Gavebord

Få et vennepar eller søsken til å ta ansvaret for utpakking av gavene

Gaveliste

Brudealbum/gjestebok der gjestene signerer sitt navn

Duker og vaser til gavebord

Skrivesaker, etiketter, saks, tape, plastsekker, esker, kleskurver

Gaver til forlovere

Kjøreplan

Lag en kjøreplan for bryllupsdagen med klokkeslett

Gå gjennom kjøreplan med de ansvarlige personer

Lag egen kjøreplan for bryllupsmiddagen

Gå gjennom kjøreplan for middagen med toastmaster

Fortsatt en god del å henge fingrene i altså.

Var å prøve brudekjolen min for bare noen dager siden, og den var enda finere denne gangen enn forrige gang!! Gleder meg syyyyykt mye til å ha den på heeeele dagen!

Endret av Leiah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, nå går det fort framover, både mot ditt og mitt bryllup! Imponert over alt du har fått på plass, det er morsomt å se at ting forsvinner fra to-do-listen, ikke sant??

Tror dere ligger litt bedre an enn oss, men vi er ikke spesielt stresset, egentlig. På lørdag gjorde vi ferdig ønskelisten, i går fikk vi tatt noen avgjørelser om å krysse ting AV listen, og i løpet av uka må vi bestille ringer. Da begynner vi å være noenlunde på skinner, tror jeg!

Gleder meg til å følge deg i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, nå går det fort framover, både mot ditt og mitt bryllup! Imponert over alt du har fått på plass, det er morsomt å se at ting forsvinner fra to-do-listen, ikke sant??

Tror dere ligger litt bedre an enn oss, men vi er ikke spesielt stresset, egentlig. På lørdag gjorde vi ferdig ønskelisten, i går fikk vi tatt noen avgjørelser om å krysse ting AV listen, og i løpet av uka må vi bestille ringer. Da begynner vi å være noenlunde på skinner, tror jeg!

Gleder meg til å følge deg i innspurten!

Heihei!!

Ja, nå fyker tiden!! Vi er heller ikke stresset og føler at vi har ting under kontroll. Har sommerferie nå, og da har en del brikker falt på plass i puslespillet, oppgaver har blitt delegert bort, og vi kan kose oss med resten av oppgavene i forbindelse med bryllupet :) Kommer til å følge deg også fremover. Spennende å se hvor langt andre har kommet i planleggingen. Ringer er jo en meget hyggelig oppgave å gjøre! Akkurat nå er det håroppsett og brudebukett som opptar det meste av min tid. Er så utrolig mye fint på Internett, så det blir utrolig vanskelig å ta en avgjørelse.

Kos deg masse med videre planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oioioi, 2 uker og 6 dager igjen til bryllupsdagen. Heldigvis ikke stresset enda, men regner med at det kommer snart. Det meste er på plass nå. Veldig greit å ha en skikkelig bryllupsplanlegger for hånden i disse dager, da det er fort gjort å glemme litt småtterier. Gleder meg så sinnsykt mye til den store dagen!

Det som er i rødt er ikke utført enda.

9-12 måneder før bryllupet: 10 okt 2008 – 10 jan 2009

Planleggingsstart

Bryllupsdato: 10 oktober 2009

Vielsesform: kirkebryllup

Forlovere: ordnet

Antall gjester til middag: 38 stk

Antall ekstra gjester til kaffi: 52 stk

Hvem er på gjestelisten: Foreldre, besteforeldre, søsken, tanter og onkler, fadder, søskenbarn vi er venner med og venner

Budsjett: 100 000 kr

Type matservering: 3 retters middag + nattmat

Bestille vielsested: Utført

Bestille selskapslokale for bryllupsfesten: Utført

Sjekke overnattingsmuligheter: utført

6-9 måneder før bryllupet: 10 jan – 10 april 2009

Selskapslokalet

Samtale med personale fra selskapslokale: Utført i juleferien 2008, sommerferien 2009

Sjekk sjenkebevilling: Sjenkeløyve med alle rettigheter

Sjekk om stedet har kortautomat: Lokalet har kortautomat

Sjekk parkeringsmuligheter: Gode parkeringsmuligheter

Sjekk uteområde: Nydelig

Sjekk lokale, kjøkken, garderobe og toalettforhold: Utmerkede

Innhent menyforslag: Utført

Bestille kokk og serveringspersonale: Inkl.i kuvertpris. Slipper å bestille inn flere til middag. Bestilles inn ekstra personell til kaffien.

Bestille barkeeper: Inkl. I kuvertpris

Musikk

Bestill musikk til kaffiselskapet og bryllupsfesten: Utført

Sjekk ut vedrørende musikkanlegg/høytalere: Utført

Klær

Brudekjole og underskjørt: leies

Undertøy: kjøpt

Slør: kjøpt

Sko til brud: Kjøpt

Halskjede og ørepynt: kjøpt

Sjakett, skjorte, vest og slips: leies

Sko til brudgom: kjøpt

Strømper, mansjettknapper: kjøpt

Frisør

Bestill frisør til brudepynting: utført

Bestille manikyr: min forlover gjør dette kvelden før

Ringer

Kjøp ringer hos gullsmed med inngravering: utført

4-6 måneder før bryllupet: 10 april – 10 juni 2009

Fotograf

Bestille fotograf: utført. Min onke vil også ta bilder uformelt.

Bestille noen til å filme i bryllupet: Min stefar filmer høgdepuktene

Overnatting

Bestille overnatting for gjester: utført

Mat

Bestemme oss for meny: Høstmeny

Forrett: Skalldyrbakelse

Hovedrett: Lammestek

Dessert: Multekopp

Nattmat: Brensnut med rundstykker til

Kaker

Bestille bryllupskake: svigermor lagerbryllupskaken

Kjøpe hvit marsipan: Utført

Kjøpe kaketopp til bryllupskake: Utført

Kjøpe kaketopp til kransekake: Utført

Kjøpe smellbonbonger: Utført

Øvrige kaker: Ansvar delegert til mamma

Drikkevarer

Velkomstdrikk: Martini Asti

Drikke til maten: Vin, øl, brus, vann

Drikkevarer i baren: Alle rettigheter

Fri bar eller bongordning: Bonger, 2 eller 3 stk til hver

Trykksaker

Lage invitasjoner: Utført

2-4 måneder før bryllupet: 10 juni – 10 sept. 2009

Vielse

Prest: på plass

Organist: på plass

Avtal møte med prest: utført

Skaff erklæringsskjema for dere og forlovere fra folkeregisteret: Utført

Samtale med prest: Søndag 4 oktober

Samtale med organist: Utført

Innmarsj: Mendelsohn

Salmer: Guds kjærleik er som stranda og som graset & Å leva det er å elska

Bestille musikk til kirken i tilegg til organist: Utført

Musikkinnslag: Gabriels OBO av tante og onkel

Hvem står for skriftlesning i kirka: mine to yngre søstre

Skrifttekster: Høysangen 3, Korinterbrev 13, Kolosserbrevet 3

Utmarsj: Brudemarsj av Jan Magne Førde

Skjemaer og papirer

Få underskrift fra forlovere på erklæringskjema: Utført

Send inn utfylte skjema til folkeregisteret: Utført

Invitasjoner

Send ut invitasjonene: Utført

Musikk

Melde dere på valskurs: gjennomført kurs. Nå er det øving på dansgulvet hjemme.

Bestemme dere for bryllupsvals og spesielt ønskede sanger: Wienerwals til You and me av Lifehouse

Blomster

Bestille brudebukett og knapphullsblomster: Møte med blomsterdekoratør 26 september

Bestille borddekorasjoner til selskapslokale: Ansvar delegert til selskapslokalet

Avtal hvem som henter brudebukett og knapphullsblomster på bryllupsdagen: Svigermor

Mottagelse/toastmaster

Vertsfolk: Vi ønsker gjester velkommen i fellesskap

Toastmadame: Mamma

Transport

Bestill transport til og fra kirken for brudeparet: overraskelse fra våre foreldre

Bestill transport til festlokalet for gjester: De kommer seg til lokalet selv

Bestill transport fra festlokalet for gjester: Utført. Buss hjem kl. 02:30.

Trykksaker

Lag festprogram/meny: Layout er klar

Lage bordkort: Layout er klar

Lage kirkeprogram: Layout er klar

Lage ønskeliste: Utført. Lagt ut på blogg, Glasmagasinet og Jernia. Mamma leverer liste til den som måtte ønske det.

Frisør

Bestille time hos frisør: Fredag 2. oktober

Bestille prøvetime hos frisør. Husk hårpynt og bilde av brudekjole.: Lørdag 26 september kl. 12

Bryllupsreise

Bestill bryllupsreise: Utført

Overnatting

Bestill overnatting til bryllupsnatten: utført

Festbord

Sjekk ajourført gjesteliste: Gjøres kontinuerlig

Kjøpe inn pyntestæsj, lys etc.: Ansvar delegert til selskapslokalet

1 måned før bryllupet: 10 sept – 10 okt 2009

Gavebord

Få et vennepar eller søsken til å ta ansvaret for utpakking av gavene og skrive gaveliste: utført, 4 stk som deler på oppgaven

Gjestebok der gjestene signerer sitt navn og en liten hilsen: Kjøpt inn

Skrivesaker, hvite etiketter, saks, tape, søppelsekker, esker til gaveåpningen:

Gaver til forlovere: Kjøper noe i Budapest

Kjøreplan

Lag en kjøreplan for bryllupsdagen med klokkeslett: Delvis utført

Gå gjennom kjøreplan med de ansvarlige personer:

Lag egen kjøreplan for bryllupsmiddagen: Toastmadamen sørger for denne

Gå gjennom kjøreplan for middagen med toastmaster:

Fotograf

Finn frem bilder som dere har sett og liker:

Avtal møte med fotograf før bryllupet: Ca 1 veke før bryllupet

Finn egnet fotograferingssted:

Diverse

Finne noen som organiserer fotograferingen utenfor kirken: Pappa organiserer fotografering på kirketrappa og ved selskapslokalet. Har laget liste over hvilke bilder som vi vil skal bli tatt.

Finne en "fotograf" som kan ta bilder ved selskapslokalet: utført

Kjøpe strømper og strømpebånd: Utført

Avtale nærmare med trubadur: Rigger opp til klokka 19. Vi lager spilleliste og legger inn på mp3 spiller som gis til ham og som han kan spille i pausene.

Taler: under utarbeiding

Sanger: Må lage velkommensang

Ferdigstille festprogram, bordkort, kirkeprogram:

Lage bonger: Kjøpe visittkortetiketter på Clas Ohlson

Toastmaster får sanger, kjøreplan for festen, oversikt over taler etc.

Avtal vedrørende fotografering:

Tilpasse brudekjolen på Oksnes: Torsdag 24 september kl. 15.15

Bestill bryllupsannonse i avisen:

1-2 uker før bryllupet

Generalprøve i kirken: Fredag 9 oktober?

Selvbruning:

Få bekreftet alle bestillinger:

Pakke til bryllupsreisen:

1-3 dager før bryllupet

Pynting av kirka: ansvar delegert til foreldre

Pynting av festlokalet: ansvar delegert til festlokalet

Borddekking: Utføres av selskapslokalet

Sette på plass bordkort og festprogram:

Hente bryllupsklær, lage alt klart: Gjøres torsdag 8 oktober

Avtale hvem som bringer gaver hjem: Gjør vi selv dagen etter. Ta med Ikea kasser.

Sjekk værmelding:

Pynting av bryllupsbil: våre foreldre tar seg av dette

Kjøpe morgengave:

Fjern prislapp under sko:

Pakke klær hvis dere overnatter borte:

Bryllupsdagen

Se kjøreplan for dagen

Slapp av og nyt den store dagen

Endret av Leiah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...