^^Belle^^ Skrevet 4. mars 2009 #21 Del Skrevet 4. mars 2009 Så herlig å ha gjestelisten ferdig, det kan være noe av det vanskeligste med et bryllup faktisk. Du har jo fått gjort kjempemye synes jeg, men jeg må innrømme at jeg gleder meg mest til å få brudekjolen jeg. Er ikke så veldig lenge til påske heller! God onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 12. mars 2009 Aiaiai, så vart det nye endringer på gjestelisten! Etter mye om og men og frem og tilbake og flerfoldige samtaler med min kjære, har vi komt frem til at vi ikke skal invitere tanter og onkler til middag likevel. Så de vil bli invitert til kaffi og bryllupsfest de også, sammen med alle venner og søskenbarn. Min bedre halvdel har ikke noe behov for å ha annet enn de nærmeste til middag, og ville i utgangspunktet reise utenlands for å gifte seg. Han ønsker egentlig å ha bare venner der, men jeg føler at det blir litt merkelig å invitere mange venner og ikke tanter og onkler...Er egentlig drittlei hele gjestelisten og budsjettenkningen. Det blir fryktelig dyrt å betale for alkoholen på det stedet vi skal være på grunn av skjenkeløyven, så i dag diskuterte vi å skifte lokale til samfunnshuset (gymsalen) i bygda vi kommer fra. Men lokalet er seriøst dritstygt!! Og absolutt alt må fikses selv Til og med min kjære som egentlig ikke er så nøyen på sånt, har fryktelig store motforestillinger mot å bytte til nytt lokale. Mye fordi det er så jævlig upraktisk å skulle organisere alt selv når man bor 50 mil fra hjembygda. Så for å gjøre det på best mulig måte så blir det som følger: Aperitiff til middagsgjester + frukt/konfekt eller lignende Tre retters middag m/drikke (vin) til nærmeste familie (besteforeldre, foreldre, søsken med familier og forlovere med familier (37 stk + 4 babyer) Vi skal være klar å ta imot alle kaffigjester når de ankommer festlokalet! Her skal ingen føle at de er annenrangs gjester. Aperitiff til alle kaffigjester (77 stk) Et enormt kakebord og kaffi, brudeparets kakedeling etc... Jeg skal holde tale til brudgommen Kanskje jeg kunne prøvd å være litt kreativ og fikset noe annet. Det får jeg se nærmere på etter hvert. Noe skal det bli 3 bonger evt. fri bar (kommer an på prisene i baren etc...) til alle gjester. Knallbra musikk Har bestilt trubadur, og i tillegg har vi med eget anlegg som vi spiller på når trubaduren har pause. Vi må selvfølgelig prøve å få igang polynese (harry ja, men dritfett for å få go steming) Nattmat: Koldttallerken Felles buss hjem på natta Lenger har jeg ikke tenkt enda. Forloverne mine ba om liste over venninner som skal inviteres i bryllupet her om dagen. Og den er jeg iallefall ferdig med!! Godt å få luftet sine tanker og planer i dagboken. Jeg blir jo helt tullete av å sitte å fundere og tenke så mye. Men nå legger jeg dette til side i noen mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #23 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jippiiii!!! Gifteringene våre er bestilt Ringene er 4 mm glatte i gult gull og er innvendig buet. Min ring skal i tillegg ha en diamant. Gleder meg kjempemye til å få dem i posten, og er også kjempefornøyd med prisen Fikk dem for 3724 kr inkl. gravering. Endret 11. januar 2010 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2009 #24 Del Skrevet 25. mars 2009 Så herlig å ha gjestelisten ferdig. Enda en gang. Jeg forstår at dere ikke vil/kan invitere alle og hvermann til middag når bare nærmeste familie blir 37 stk. Uansett så hørtes opplegget deres kjempebra ut! Bonger synes jeg også hørtes fint ut, spesielt dersom alkoholen er så dyr som du sier. :dåne: Nydelige ringer. Ligner veldig på våre faktisk, bare vi har de litt tynnere og uten diamant. Liker det enkelt vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 25. mars 2009 #25 Del Skrevet 25. mars 2009 Ser ut som dere har det meste under kontroll, og ikke minst må det være deilig å ha kontroll på gjestelisten! Skjønner godt at det var noen vanskelige valg der, men det ser jo ut til at dere har landet veldig bra da! Og så fint at ringene er i boks, de var kjempefine! Hva har dere gravert inni? Vi må vel begynne å tenke på ringer snart vi også, om ikke så mange dagene kan vi si at det er " mindre enn et halvt år" igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #26 Del Skrevet 26. mars 2009 Nå har vi fått ringene våres De var nydelige! Har gravert Din (navnet) og datoen inni. Veldig typisk med andre ord. Gleder meg veldig til vielsen når vi skal sette dem på hverandre Det er så sinnsykt digg å være ferdig med gjestelisten! Jeg har ikke ord Og nå har vi ikke tenkt å ombestemme oss noe mer :gjeiper: I dag fikk vi tilsendt menyforslag i posten, endeli! Har ventet i spenning i evigheter. Så nå skal vi forsøke å bestemme oss for hva vi skal ha til forrett, hovedrett og dessert, og ikke minst nattmat. :klø: Fint å høre at opplegget vårt høres ok ut også Tenker jo mye på at det skal bli hyggelig for alle våre gjester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 21. april 2009 Forfatter #27 Del Skrevet 21. april 2009 Planleggingsliste 4-9 mnd før bryllupet Bryllupsdato: 10 oktober 2009 Forlovere: Jeg har min beste venninne og min søster, mens samboer har to kompiser. Antall gjester: Ca. 40 til middag. Ca. 65 ekstra til bryllupsfesten. Gjesteliste: Foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere til middag. Venner, tanter og onkler og noen få søskenbarn til kaffe. Budsjett: Ca. 80 000. Har laget et grundig og oversiktlig budsjett i exel Meny: 3 retters middag m/vin VIELSE Vielsesform: Kirke Vielsessted: Kirken i vår hjembygd Vielsestidspunkt: 14:00 Avtal møte med prest/vigsler og organist: Skaff erklæringsskjema for dere og forlovere fra folkeregisteret: Gjøres i juni Samtale med prest/organist (brudemarsjer og salmer): Solosang/korsang/musikere: Skal spørre en av mine tanter som spiller trompet om hun kunne tenke seg å spille under vielsen SELSKAPSLOKALE Selskapslokale for bryllupsfesten: Selskapslokale i vår hjembygd (kjempeflott) Skjenkebevilling: Alle rettigheter til klokken 02:00 Lokale, kjøkken, garderobe og toalettforhold: Utmerkede Uteområde og parkeringsmuligheter: Utmerket Overnattingsmuligheter:Hytter, motell, hos familie, pensjonat KOKK/SERVERINGSHJELP Innhent menyforslag: Utført Bestill kokk og serveringspersonale: Inngår i bruk av selskapslokalet Bestill barkeeper: Inngår i bruk av selskapslokalet MAT Bestem/bestill meny: Høstmeny Forrett: Kamskjell eller rekecocktail Hovedrett: Lammestek Dessert: Pære Bella Helen Nattmat: Reker eller koldttallerken DRIKKEVARER Velkomstdrikk: Martini Asti, evt. noe annet. Drikke til maten: Rødvin, hvitvin, brus og vann Drikkevarer til baren: Sjenkeløyve med alle rettigheter til klokka 02:00. Alle vil få utdelt 3 bonger. Usikker på om bonger skal inkl. sprit, eller bare vin og øl. Snacks: MUSIKK Musikk til bryllupsfesten: Trubadur Sjekk ut vedr. musikkanlegg/høytalere: Ta med anlegg og CDer selv, i tillegg til trubaduren Bestemme oss for bryllupsvals og spesielt ønskede sanger: Kanskje Unchained Melody? BRYLLUPSKLÆR Brudekjole (skal leie): Har bestilt kjole. Den er nyyydelig! Underskjørt og cape: Leies på samme sted som brudekjolen Undertøy: Har kjøpt BH-korsett, mangler en hold in truse:P Hårpynt, sko, hansker, strømper, strømpebånd: Smykke armbånd, øredobber: Husk: Noe lånt, noe blått, noe gammelt og noe nytt: Sjakett, skjorte, vest, slips/kravatt: Sko, strømper og mansjettknapper: FRISØR/SMINKØR/HUDPLEIE Brudepynting inkl.make-up: Bestilt Frisør time for klipp og striper: Manikyr: Ene forloveren min gjør dette for meg kvelden før BRYLLUPSREISE Bestill bryllupsreise: Har planer om en tur til Roma FOTOGRAF Fotograf: Bestilt Noen til å videofilme i bryllupet: Møte med fotograf før bryllupet: SKJEMAER OG PAPIRER Send inn utfylte skjemaer til folkeregisteret: Gjøres i juni Send inn utfylt navneendringsskjema til folkeregisteret: Gjøres i juni Få nytt pass: Gjøres i juli/august RINGER Bestille ringer hos gullsmed med inngravering: Utført og mottatt BLOMSTER Brudebukett og knapphullsblomster til brudgom og forlovere: Borddekorasjoner til selskapslokale og i kirken: Hvem som henter brudebukett på bryllupsdagen: Blomster til pynting av kirken: MOTTAGELSE/TOASTMASTER Vertsfolk: Våre foreldre eller oss selv Toastmaster: KAKER Bryllupskake og evt. andre kaker: Svigermor ville lage bryllupskaken, mens tanter og onkler og andre står for resten av kakebordet. Det vil nok bli et lass av kaker:)"· TRANSPORT Bestill transport til og fra kirken: Bestill transport til gjester: Forhåpentligvis kommer de seg til lokalet selv. Felles buss om natten. Har sjekket ut pris. Må bestilles senere TRYKKSAKER Invitasjoner, meny & bordkort, festprogram (omslag): Layout ferdig. Holder på og ferdigstilles i disse dager. Program for bryllupsfesten: Kirkeprogram: Dropper dette, deler ut salmebøker Taler: Sanger: Lage ønskeliste: Føler at vi har kommet langt nå Herlig! Det viktigste på agendaen akkurat nå er å få ferdig invitasjonene. Så nå skal vi legge ned litt ekstra energi på disse de neste dagene, og vips så er vi forhåpentligvis ferdige Fant DEN nydelige brudekjolen i påsken. Men jeg finner ingen bilder av den i fargen Ivory på Internett. Og kjolen var mye vakrere i virkeligheten enn på den modellen på bildet om jeg må si det selv :rødme: Forloverne mine og mamma mente det samme Nå har vi også funnet ut at jeg og min kjære går sammen opp kirkegulvet, og at vi tar fotograferingen før vielsen. Det er kjipt å sitte å vente på brudeparet mens de tar bilder, så jeg velger å ta litt hensyn til dem. Og jeg tror at det blir litt mindre stress på den måten. Da kan vi alle sammen dra til festlokalet omtrent samtidig, noe jeg synes kan være veldig hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #28 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) På tide med en oppdatering! Nå nærmer bryllupet seg med stormskritt. Nøyaktig 2 1/2 mnd igjen til den store dagen:) Her kommer en oppdatert planleggingsliste. Den forandrer seg stadig! Det som er uthevet er avklart. Det som er i rødt er ikke avklart enda. 9-12 måneder før bryllupet: 10 okt 2008 – 10 jan 2009 Planleggingsstart Bryllupsdato: 10 oktober 2009 Vielsesform: Kirkebryllup Forlovere: 2 stk på hver av oss Antall gjester til middag: 39 inviterte Antall gjester til kaffi: 69 inviterte Hvem er på gjestelisten: Foreldre, besteforeldre, søsken, tanter og onkler, fadder, søskenbarn vi er venner med og venner Budsjett: 90 000 kr inkl. bryllupsreise Type matservering: 3 retters middag + nattmat Bestille vielsested: Utført Bestille selskapslokale for bryllupsfesten: Utført Sjekke overnattingsmuligheter: Utført 6-9 måneder før bryllupet: 10 jan – 10 april 2009 Selskapslokalet Samtale med personale fra selskapslokale: Utført i juleferien 2008 Sjekk sjenkebevilling: Sjenkeløyve med alle rettigheter Sjekk om stedet har kortautomat: Lokalet har kortautomat Sjekk parkeringsmuligheter: Gode parkeringsmuligheter Sjekk uteområde: Nydelig Sjekk lokale, kjøkken, garderobe og toalettforhold: Utmerkede Innhent menyforslag: Utført Bestille kokk og serveringspersonale: Inkl.i kuvertpris. Slipper å bestille inn flere når 39 stk til middag Bestille barkeeper: Inkl. I kuvertpris Fargetema: Dyp rød, creme, hvitt, sølv Musikk Bestill musikk til kaffiselskapet og bryllupsfesten: Trubadur er bestilt Sjekk ut vedrørende musikkanlegg/høytalere: Trubadur har med anlegg Klær Brudekjole og underskjørt: Leies Undertøy: Kjøpt Tiara/slør: Sko: Strømper og strømpebånd: Halskjede og ørepynt: Kjøpt Brudgom Sjakett, skjorte, vest og slips: Leies Sko: Italienske håndsydde sko skal kjøpes Kjøpe strømper og mansjettknapper: Frisør Bestill frisør til brudepynting: Utført Bestille manikyr: En av forloverne mine gjør dette kvelden før Ringer Kjøp ringer hos gullsmed med inngravering: Har kjøpt glatte gullringer. Nina sin med en liten diamant. 4-6 måneder før bryllupet: 10 april – 10 juni 2009 Fotograf Bestille fotograf: Utført Bestille noen til å filme i bryllupet: Overnatting Bestille overnatting for gjester: Sendt ut informasjon om overnattingsmuligheter i invitasjonen Mat Bestemme oss for meny: Høstmeny Forrett: Skalldyrbakelse Hovedrett: Lammestek Dessert: Multekopp Nattmat: Betasuppe og varme rundstykker Kaker Bestille bryllupskake: Svigermor har fått æren av å lage 3 etg. Bryllupskake Øvrige kaker: Ansvar delegert til min mor og svigermor Drikkevarer Velkomstdrikk: Alkoholfri velkomstdrikk: Copparbergs sider Drikke til maten: Vin, alkoholfri vin, øl, brus og vann. Cognac/Baileys/Vin til dessert (valgfritt for gjestane) Vin til maten: Drikkevarer i baren: Alle rettigheter Fri bar eller bongordning: Bonger, 2 eller 3 stk til hver Snacks: Trykksaker Lage invitasjoner: Utført 2-4 måneder før bryllupet: 10 juni – 10 sept. 2009 Vielse Avtal møte med prest og organist: Skaff erklæringsskjema for dere og forlovere fra folkeregisteret: Utført Samtale med prest: Samtale med organist: Innmarsj: Mendelsohn Salmer: Guds kjærleik er som stranda og som graset & Å leva det er å elska Bestille musikk til kirken i tilegg til organist: Utført Musikkinnslag: Gabriels OBO Hvem står for skriftlesning i kirka: to av mine yngre søstre Lystenning: Utmarsj: Brudemarsj av Jan Magne Førde eller Brudemarsj fra Øre Skjemaer og papirer Få underskrift fra forlovere på erklæringskjema: Utført Send inn utfylte skjema til folkeregisteret: Invitasjoner Send ut invitasjonene: Utført Fotograf Finn frem bilder som dere har sett og liker: Avtal møte med fotograf før bryllupet: Finn egnet fotograferingssted i Syvde: Musikk Melde dere på valskurs: Utført Bestemme dere for bryllupsvals og spesielt ønskede sanger: Wienerwals til You and me av Lifehouse Blomster Bestille brudebukett: Bestille knapphulsblomster til brudgom, pappa, stefar, svigerfar og forlovere: Bestille borddekorasjoner til selskapslokale: Ansvar delegert til ansvarlige personer ved selskapslokalet Avtal hvem som henter brudebukett og knapphullsblomster på bryllupsdagen: En av forloverne mine Mottagelse/toastmaster Vertsfolk: Jeg og min mann ønsker velkommen selv Toastmaster: Min mor Transport Bestill transport til og fra kirken for brudeparet: Mine svigerforeldre tar seg av dette. Det blir en overraskelse til oss. Bestill transport til festlokalet for gjester: De kommer seg til lokalet selv Bestill transport fra festlokalet for gjester: Trykksaker Lag meny: Lag bordkort: Lage kirkeprogram: Lage program for bryllupsfesten: Lage ønskeliste: Utført Frisør Bestille time hos frisør: Bestille prøvetime hos frisør: Bryllupsreise Bestill bryllupsreise: Overnatting Bestill overnatting til bryllupsnatten: Festbord Bestemme bordplassering: Sjekk ajourført gjesteliste: Kjøpe inn pyntestæsj, lys etc.: Personalet ved festlokalet tar seg av dette på bakgrunn av våre ønsker. Gavebord Få et vennepar eller søsken til å ta ansvaret for utpakking av gavene Gaveliste Brudealbum/gjestebok der gjestene signerer sitt navn Duker og vaser til gavebord Skrivesaker, etiketter, saks, tape, plastsekker, esker, kleskurver Gaver til forlovere Kjøreplan Lag en kjøreplan for bryllupsdagen med klokkeslett Gå gjennom kjøreplan med de ansvarlige personer Lag egen kjøreplan for bryllupsmiddagen Gå gjennom kjøreplan for middagen med toastmaster Fortsatt en god del å henge fingrene i altså. Var å prøve brudekjolen min for bare noen dager siden, og den var enda finere denne gangen enn forrige gang!! Gleder meg syyyyykt mye til å ha den på heeeele dagen! Endret 31. juli 2009 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 27. juli 2009 #29 Del Skrevet 27. juli 2009 Tenk, nå går det fort framover, både mot ditt og mitt bryllup! Imponert over alt du har fått på plass, det er morsomt å se at ting forsvinner fra to-do-listen, ikke sant?? Tror dere ligger litt bedre an enn oss, men vi er ikke spesielt stresset, egentlig. På lørdag gjorde vi ferdig ønskelisten, i går fikk vi tatt noen avgjørelser om å krysse ting AV listen, og i løpet av uka må vi bestille ringer. Da begynner vi å være noenlunde på skinner, tror jeg! Gleder meg til å følge deg i innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #30 Del Skrevet 31. juli 2009 Tenk, nå går det fort framover, både mot ditt og mitt bryllup! Imponert over alt du har fått på plass, det er morsomt å se at ting forsvinner fra to-do-listen, ikke sant?? Tror dere ligger litt bedre an enn oss, men vi er ikke spesielt stresset, egentlig. På lørdag gjorde vi ferdig ønskelisten, i går fikk vi tatt noen avgjørelser om å krysse ting AV listen, og i løpet av uka må vi bestille ringer. Da begynner vi å være noenlunde på skinner, tror jeg! Gleder meg til å følge deg i innspurten! Heihei!! Ja, nå fyker tiden!! Vi er heller ikke stresset og føler at vi har ting under kontroll. Har sommerferie nå, og da har en del brikker falt på plass i puslespillet, oppgaver har blitt delegert bort, og vi kan kose oss med resten av oppgavene i forbindelse med bryllupet Kommer til å følge deg også fremover. Spennende å se hvor langt andre har kommet i planleggingen. Ringer er jo en meget hyggelig oppgave å gjøre! Akkurat nå er det håroppsett og brudebukett som opptar det meste av min tid. Er så utrolig mye fint på Internett, så det blir utrolig vanskelig å ta en avgjørelse. Kos deg masse med videre planlegging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 20. september 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Oioioi, 2 uker og 6 dager igjen til bryllupsdagen. Heldigvis ikke stresset enda, men regner med at det kommer snart. Det meste er på plass nå. Veldig greit å ha en skikkelig bryllupsplanlegger for hånden i disse dager, da det er fort gjort å glemme litt småtterier. Gleder meg så sinnsykt mye til den store dagen! Det som er i rødt er ikke utført enda. 9-12 måneder før bryllupet: 10 okt 2008 – 10 jan 2009 Planleggingsstart Bryllupsdato: 10 oktober 2009 Vielsesform: kirkebryllup Forlovere: ordnet Antall gjester til middag: 38 stk Antall ekstra gjester til kaffi: 52 stk Hvem er på gjestelisten: Foreldre, besteforeldre, søsken, tanter og onkler, fadder, søskenbarn vi er venner med og venner Budsjett: 100 000 kr Type matservering: 3 retters middag + nattmat Bestille vielsested: Utført Bestille selskapslokale for bryllupsfesten: Utført Sjekke overnattingsmuligheter: utført 6-9 måneder før bryllupet: 10 jan – 10 april 2009 Selskapslokalet Samtale med personale fra selskapslokale: Utført i juleferien 2008, sommerferien 2009 Sjekk sjenkebevilling: Sjenkeløyve med alle rettigheter Sjekk om stedet har kortautomat: Lokalet har kortautomat Sjekk parkeringsmuligheter: Gode parkeringsmuligheter Sjekk uteområde: Nydelig Sjekk lokale, kjøkken, garderobe og toalettforhold: Utmerkede Innhent menyforslag: Utført Bestille kokk og serveringspersonale: Inkl.i kuvertpris. Slipper å bestille inn flere til middag. Bestilles inn ekstra personell til kaffien. Bestille barkeeper: Inkl. I kuvertpris Musikk Bestill musikk til kaffiselskapet og bryllupsfesten: Utført Sjekk ut vedrørende musikkanlegg/høytalere: Utført Klær Brudekjole og underskjørt: leies Undertøy: kjøpt Slør: kjøpt Sko til brud: Kjøpt Halskjede og ørepynt: kjøpt Sjakett, skjorte, vest og slips: leies Sko til brudgom: kjøpt Strømper, mansjettknapper: kjøpt Frisør Bestill frisør til brudepynting: utført Bestille manikyr: min forlover gjør dette kvelden før Ringer Kjøp ringer hos gullsmed med inngravering: utført 4-6 måneder før bryllupet: 10 april – 10 juni 2009 Fotograf Bestille fotograf: utført. Min onke vil også ta bilder uformelt. Bestille noen til å filme i bryllupet: Min stefar filmer høgdepuktene Overnatting Bestille overnatting for gjester: utført Mat Bestemme oss for meny: Høstmeny Forrett: Skalldyrbakelse Hovedrett: Lammestek Dessert: Multekopp Nattmat: Brensnut med rundstykker til Kaker Bestille bryllupskake: svigermor lagerbryllupskaken Kjøpe hvit marsipan: Utført Kjøpe kaketopp til bryllupskake: Utført Kjøpe kaketopp til kransekake: Utført Kjøpe smellbonbonger: Utført Øvrige kaker: Ansvar delegert til mamma Drikkevarer Velkomstdrikk: Martini Asti Drikke til maten: Vin, øl, brus, vann Drikkevarer i baren: Alle rettigheter Fri bar eller bongordning: Bonger, 2 eller 3 stk til hver Trykksaker Lage invitasjoner: Utført 2-4 måneder før bryllupet: 10 juni – 10 sept. 2009 Vielse Prest: på plass Organist: på plass Avtal møte med prest: utført Skaff erklæringsskjema for dere og forlovere fra folkeregisteret: Utført Samtale med prest: Søndag 4 oktober Samtale med organist: Utført Innmarsj: Mendelsohn Salmer: Guds kjærleik er som stranda og som graset & Å leva det er å elska Bestille musikk til kirken i tilegg til organist: Utført Musikkinnslag: Gabriels OBO av tante og onkel Hvem står for skriftlesning i kirka: mine to yngre søstre Skrifttekster: Høysangen 3, Korinterbrev 13, Kolosserbrevet 3 Utmarsj: Brudemarsj av Jan Magne Førde Skjemaer og papirer Få underskrift fra forlovere på erklæringskjema: Utført Send inn utfylte skjema til folkeregisteret: Utført Invitasjoner Send ut invitasjonene: Utført Musikk Melde dere på valskurs: gjennomført kurs. Nå er det øving på dansgulvet hjemme. Bestemme dere for bryllupsvals og spesielt ønskede sanger: Wienerwals til You and me av Lifehouse Blomster Bestille brudebukett og knapphullsblomster: Møte med blomsterdekoratør 26 september Bestille borddekorasjoner til selskapslokale: Ansvar delegert til selskapslokalet Avtal hvem som henter brudebukett og knapphullsblomster på bryllupsdagen: Svigermor Mottagelse/toastmaster Vertsfolk: Vi ønsker gjester velkommen i fellesskap Toastmadame: Mamma Transport Bestill transport til og fra kirken for brudeparet: overraskelse fra våre foreldre Bestill transport til festlokalet for gjester: De kommer seg til lokalet selv Bestill transport fra festlokalet for gjester: Utført. Buss hjem kl. 02:30. Trykksaker Lag festprogram/meny: Layout er klar Lage bordkort: Layout er klar Lage kirkeprogram: Layout er klar Lage ønskeliste: Utført. Lagt ut på blogg, Glasmagasinet og Jernia. Mamma leverer liste til den som måtte ønske det. Frisør Bestille time hos frisør: Fredag 2. oktober Bestille prøvetime hos frisør. Husk hårpynt og bilde av brudekjole.: Lørdag 26 september kl. 12 Bryllupsreise Bestill bryllupsreise: Utført Overnatting Bestill overnatting til bryllupsnatten: utført Festbord Sjekk ajourført gjesteliste: Gjøres kontinuerlig Kjøpe inn pyntestæsj, lys etc.: Ansvar delegert til selskapslokalet 1 måned før bryllupet: 10 sept – 10 okt 2009 Gavebord Få et vennepar eller søsken til å ta ansvaret for utpakking av gavene og skrive gaveliste: utført, 4 stk som deler på oppgaven Gjestebok der gjestene signerer sitt navn og en liten hilsen: Kjøpt inn Skrivesaker, hvite etiketter, saks, tape, søppelsekker, esker til gaveåpningen: Gaver til forlovere: Kjøper noe i Budapest Kjøreplan Lag en kjøreplan for bryllupsdagen med klokkeslett: Delvis utført Gå gjennom kjøreplan med de ansvarlige personer: Lag egen kjøreplan for bryllupsmiddagen: Toastmadamen sørger for denne Gå gjennom kjøreplan for middagen med toastmaster: Fotograf Finn frem bilder som dere har sett og liker: Avtal møte med fotograf før bryllupet: Ca 1 veke før bryllupet Finn egnet fotograferingssted: Diverse Finne noen som organiserer fotograferingen utenfor kirken: Pappa organiserer fotografering på kirketrappa og ved selskapslokalet. Har laget liste over hvilke bilder som vi vil skal bli tatt. Finne en "fotograf" som kan ta bilder ved selskapslokalet: utført Kjøpe strømper og strømpebånd: Utført Avtale nærmare med trubadur: Rigger opp til klokka 19. Vi lager spilleliste og legger inn på mp3 spiller som gis til ham og som han kan spille i pausene. Taler: under utarbeiding Sanger: Må lage velkommensang Ferdigstille festprogram, bordkort, kirkeprogram: Lage bonger: Kjøpe visittkortetiketter på Clas Ohlson Toastmaster får sanger, kjøreplan for festen, oversikt over taler etc. Avtal vedrørende fotografering: Tilpasse brudekjolen på Oksnes: Torsdag 24 september kl. 15.15 Bestill bryllupsannonse i avisen: 1-2 uker før bryllupet Generalprøve i kirken: Fredag 9 oktober? Selvbruning: Få bekreftet alle bestillinger: Pakke til bryllupsreisen: 1-3 dager før bryllupet Pynting av kirka: ansvar delegert til foreldre Pynting av festlokalet: ansvar delegert til festlokalet Borddekking: Utføres av selskapslokalet Sette på plass bordkort og festprogram: Hente bryllupsklær, lage alt klart: Gjøres torsdag 8 oktober Avtale hvem som bringer gaver hjem: Gjør vi selv dagen etter. Ta med Ikea kasser. Sjekk værmelding: Pynting av bryllupsbil: våre foreldre tar seg av dette Kjøpe morgengave: Fjern prislapp under sko: Pakke klær hvis dere overnatter borte: Bryllupsdagen Se kjøreplan for dagen Slapp av og nyt den store dagen Endret 20. september 2009 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå