Leiah Skrevet 11. januar 2009 #1 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Tenkte jeg skulle starte med å skrive bryllupsdagbok. Rett og slett fordi det kan være morsomt å se tilbake på senere:) Min kjære og jeg har i år vært sammen i 10 år. Da har vi vært sammen siden vi var 16 og 17 år gamle. Vi møttes når vi gikk på videregående, og har bodd litt her og der siden den gang. Vi har etter hvert blitt ferdig utdanna og begge to har funnet seg drømmejobben. Og endelig har vi muligheten til å spare litt penger til vår store dag! Jeg har i de siste fem årene hatt et ønske om at han skulle fri, men først i jan/feb 2008 fikk han ut fingeren og fridde. Men til gjengjeld fridde han helt uventa på en svært hverdagslig måte. Vi er ikke ringforlovet, dette fordi vi ønsker å sette ringene på hverandre i kirken. Vi bestemte oss for at vi ville gifte oss i 2009, og har nå satt datoen. Jeg liker veldig godt høsten og dens farger, så det blir høstbryllup på oss:) Det er jo en stund til bryllupet enda, men så langt har vi: * bestilt kirke * ordnet med lokale (de ordner mat og drikke) * skaffet forlovere (min barndomsvenninne og to av hans barndomskompiser) * skaffet trubadur til dansen * tema: høst * laget utkast til invitasjoner, meny og festprogram * bestemt oss for hvem som skal inviteres (det blir besteforeldre, foreldre, søsken, tante- og onkelbarn, forlovere og venner) * bestemt oss for at alle skal komme til både middag og bryllupsfest (ingen kaffegjester for vår del) * bestemt oss for å spørre svigermor om hun vil lage bryllupskaken * forloveren min skal sminke meg Mer kommer vel etter hvert. Mye å planlegge til en slik dag! Snart må nok brudekjolejakten starte, men til den vil jeg ha med meg min mor og min forlover:) Endret 11. august 2009 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 11. januar 2009 #2 Del Skrevet 11. januar 2009 hit du også Tiden går fort, så brått er høsten her, men du har jo ganske mye i boks allerede. Blir spennende å følge med her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Det går fremover i planleggingen. Har bestemt oss for velkomstdrikk nå, og det blir Martini Asti. For dem som ikke drikker alkohol blir det nok Mozell. Menyen tror (ingen ting avgjort) vi blir: * Rekecocktail * Lammekjøtt med poteter av et eller annet slag, sesongens grønnsaker og rødvinssaus * Husets ostekake m/lune skogsbær og vaniljekrem Nattmat blir Brennsnut (betasuppe for de som ikke vet hva Brennsnut er:P) med ferske rundstykker:) Ellers har vi fått laget oss en skikkelig bryllupsplanlegger selv, og en budsjettoversikt som jeg er meget imponert over. Har vært innom e-bay og sett på hva de har av ulike bryllupsting der, og jeg tror kanskje det blir sannsynlig at jeg kommer til å kjøpe noe derfra. Men en ting er sikkert, jeg kommer ikke til å kjøpe kjolen derfra. Det tør jeg ikke! Er usikker på om jeg kommer til å kjøpe eller leie kjole, det kommer jo an på prisen. Men skal jeg kjøpe bør den være sånn at jeg kan farge den og bruke ved senere anledninger. Tror jeg vil ha slør, men er usikker. Men synes langt slør er veldig fint. Vi har bestemt oss for inngangsmarsj i kirken, det blir Bruremarsj av Jan Magne Førde. Den er råfin! Usikker på om organisten i kirken vi skal gifte oss i kan den, men det finner vi ut av. Sang til bryllupsvalsen er vi usikre på, så det trenger vi litt tid på å finne ut av. I tillegg bør vi melde oss på et dansekurs såpass vi får lært oss noen dansetrinn. Endret 25. januar 2009 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Tiden flyyyr! Men føler jeg har god tid på meg, så har ikke kjent stresset enda:) Kvinneguidens forum er genialt! Tror jeg har funnet omtrent alt av informasjon jeg har trengt her på forumet. Veldig hyggelig å lese i andres bryllupsdagbøker, og kjempefint å se at andre er like oppslukt i bryllupsplanlegging som meg selv. Var hjemme hos familien forrige uke, og bryllupsplanlegging ble selvfølgelig et samtaletema:) Er hyggelig at familien engasjerer seg. Det hadde jeg egentlig ikke regnet med. Siden vi gifter oss til høsten var pynting av kirke og festlokale hovedsamtaletema. Vi tenker å spare inn en del penger på å bruke egen kreativitet fremfor å bestille borddekorasjoner. Vi skal ha småbord, og da hadde det blitt en del bordekorasjoner om vi skulle hatt en på hvert bord. Men etter flere søk på Internett har vi funnet flere forslag til hva vi kan bruke til pynt i et høstbryllup. Lønneblad, kongler, nøtter, silkeblomster(japanske lykter) og grønne strå i reagensrør, chiffonduk, kubbelys (eller små telysholdere) i høstfarger, små hjertesjokolader i gull eller brun, sizoflorløper etc. Det er vanskelig finne ut av, men artig å være i gang med planleggingen. I kirken hadde mamma en ide som kanskje kan brukes. Hva med å strø lønneblader langs kirkegulvet sammen med kongler? Det er så artig å planlegge Gleder meg veldig til å prøve brudekjole. Bør vel kanskje gjøre det snart?? Hadde tenkt å gjøre det i april sammen med forloveren min og mamma, og kanskje søsteren min vil bli med:) Jeg har ingen formening om hvilken kjole eller hvilket snitt jeg vil ha, så det blir spennende å se hva jeg kler. Det eneste jeg er redd for er at den skal bli for sukkersøt. Det er ikke meg i det hele tatt. Men når jeg skal prøve kjole, bør jeg ha på meg det undertøyet som jeg har tenkt å bruke i bryllupet? Eller hva? Undertøyet er jo ofte avgjørede for hvor fint en kjole sitter på kroppen. Når vi var hjemme fikk jeg endelig spurt svigermor om hun ville lage bryllupskaken våres. Hun ble meget fornøyd:) Så nå skal vi bare finne bilder som hun kan bruke som inspirasjon til kakepyntingen. Jippi!! Gjestelisten er også endret på. Hvordan den endelige listen blir gjenstår å se. Men vi kommer nok til å be noen gjester til kaffi også. Tror det blir rundt 30-40 stk til kaffi. Så det er ikke snakk om bare noen få. Ja, nå kom jeg på en ting. Jeg synes det er vanskelig å velge om jeg skal spørre pappa om han vil følge meg opp kirkegulvet, eller om jeg og min kjære skal gå sammen. Vi har jo vært sammen i 10 år, så det er ikke akkurat slik at pappa gir meg bort om dere skjønner. Nei, nå er det på tide å lage fotobok for hele år 2007. Cewe fotobok på Japan Photo er genial:) Endret 7. februar 2009 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 7. februar 2009 hit du også Tiden går fort, så brått er høsten her, men du har jo ganske mye i boks allerede. Blir spennende å følge med her også Takk for det Hyggelig at du stakk innom dagboken min:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 7. februar 2009 #6 Del Skrevet 7. februar 2009 Heihei. med dagbok. Gratulerer som kommende brud. Skal bli gøy å følge deg framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 8. februar 2009 Heihei. med dagbok. Gratulerer som kommende brud. Skal bli gøy å følge deg framover. Takk takk Hyggelig at noen titter innom dagboken min. Er stadig innom andres dagbøker, og det skal bli gøy å følge bryllupsplanleggingen din også fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 12. februar 2009 Da var det endringer i planleggingen igjen. Forloveren min ringte i går, og vi kom inn på bryllupsplanleggingen. Hun var litt usikker på om det kanskje ble for mye for henne å være forlover alene med en liten baby på 1-2 mnd på bryllupsdagen og i utdrikningslaget. Jeg ble veldig glad for at hun var såpass ærlig å spurte om jeg ikke kunne spørre en annen veninne også. Søsteren var en klar kandidat, og hun følte seg så beæret av å bli spurt, og gleder seg til å samarbeide med min andre forlover. De kjenner hverande:) Siden mannen min skal ha to forlovere passer jo det fint uansett:) Gleder meg kjempemasse til vi skal av sted å se på brudekjoler sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 12. februar 2009 #9 Del Skrevet 12. februar 2009 Åh, så koselig. Flott at forloveren din turte å si ifra. Og det er kjempegøy å prøve kjoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 15. februar 2009 Argh!! Holder på å bli gal av å skrive gjesteliste. Hvem skal til middag og hvem skal til kaffi?? Det er uaktuelt å ha alle til middag, spørsmålet er hvor skal grensen gå for hvem som skal til hva. Syns det er megavanskelig!! Nærmeste familie er selvsagte til middag, mens tanter og onkler er bestemt skal til kaffi. Men hva med vennene? Noen er jo nærmere enn andre. Hva gjør jeg?? Noen tips og råd å komme med? At noen synes det er upassende å ha kaffigjester er jeg ikke interessert i å høre om, da det er veldig vanlig å ha kaffigjester til bryllup på Sunnmøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. februar 2009 #11 Del Skrevet 19. februar 2009 Innom og sier ! Du har jo fått mye på plass allerede synes jeg. Gleder meg til å se bilde av brudekjolen! Huff, det er vanskelig det med gjester/kaffegjester altså. Har ingen forslag til deg annet enn at dere må selv bestemme dette. Du sier jo selv at noen er nærmere enn andre, da synes jeg de nærmeste kan komme på middag og resten på kaffe dersom dere vil dele det opp sånn. Ikke så mange råd her i gården nei. Det var jo utrolig flott av forloveren din å si fra synes jeg. Jeg skal også ha to forlovere. Synes det er veldig fint at de kan samarbeide litt, spesielt siden jeg har en gal søster som kunne ha funnet på hva som helst til utdrikningslaget mitt. Da er det godt å ha venninna mi til å holde henne i ørene av og til. ha en fortsatt fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei til deg også ^^Belle^^ Koslig å høre fra andre som også skal gifte seg! Nå tror jeg at vi endelig har funnet ut hva vi gjør i forhold til gjestelisten Til middag Besteforeldre - totalt 6 Foreldre og steforeldre - totalt 6 8 Søsken m/følge + barn - totalt 18 4 forlovere m/følge + baby - totalt 11 1 fadder m/følge - totalt 2 19 tanter og onkler m/følge - totalt 33 Totalt 75 stk Til kaffe Søskenbarn m/følge - totalt 7 Felles venner - totalt 11 Mine venner m/følge - totalt 15 Hans venner - totalt 4 (alle er single) Totalt 37 Max antall gjester er 100 stk, så vi bør egentlig kutte ut noen på listen. Vet bare ikke hvem enda. Nå kan jeg begynde å tenke på andre ting. Har jo kommet ganske godt i gang med planleggingen, men har lyst å få på plass hvem som skal være toastmaster ganske snart. Skal spørre en av tantene mine som er meget talefør om hun kunne tenke seg en slik rolle i bryllupet. Det hadde vært kjempestas Helt enig med deg ^^Belle^^ i at det er alright å ha to forlovere. Det må jo bli bra tenker jeg. Er veldig fornøyd med å ha valgt mine to nærmeste Dette har vært en strålendes dag!! Har kjøpt oss bil Hatt lyst på bil lenge, så nå bestemte vi oss for å bare slå til. Ingen dyr og fancy bil, men bra nok til å komme seg til og fra oslo- møre. Gleder meg til i morgen. Da får vi besøk av et vennepar. De skal gifte seg i august. Lett for at det blir bryllupssnakk i løpet av kvelden tenker jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. februar 2009 #13 Del Skrevet 20. februar 2009 for ny bil! Det er lett at det blir bryllupssnakk ja, men er gøy også synes jeg. Da kan dere utveksle erfaringer og snakke med noen som faktisk bryr seg om blomster og bordkort og invitasjoner og alt det der. Jeg har en venninne som gifter seg en måned etter oss, og så og si det eneste vi snakker om er bryllup. Jeg synes gjestelisten din så veldig grei ut. Det er jo middagen som er dyr, da er det greit å kutte litt ned på den. God helg til deg Leiah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Takker ^^Belle^^ Stas å ha kjøpt bil! Endelig helg!! Ser fram til en spasertur nå etter jobb og besøk i kveld Tenkte å surfe litt på ebay sine sider i løpet av helgen for å se om det er så bra som mange skal ha det til. Ser ut til at man kan gjøre mange kupp der. Det er godt å være sånn ca. ferdig med gjestelisten. Sier oss fornøyd så langt. Holder på å sjekke ut priser på brudepynting. På den ene salongen kostet det 2100-2500 kr inkl. prøvepynting og make up. Den ene forloveren skal sminke meg, så det blir kanskje litt billigere hos frisøren. Jeg er usikker på om jeg skal benytte meg av dette tilbudet. Skal spørre tanten til forloveren min, som er frisør og veldig flink å sette opp håret i klassiske håroppsett, om hvilke priser hun opererer med før jeg tar en avgjørelse. Trenger ikke noe hjelp av frisør til å ha på kjolen å sånn, det ville mine forlovere gjerne hjelpe meg med Bryllup, bryllup, bryllup, mye av dagen som går med til å tenke på det ja. Gleder meg så innmari til den store dagen og vil at det skal bli en uforglemmelig fest for både oss, familien og venna!! Syns det er kjempemorsomt å planlegge God helg til de som er innom dagboken min Endret 20. februar 2009 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 21. februar 2009 #15 Del Skrevet 21. februar 2009 Hei! Så morsomt å lese dagboken din - vi gifter oss helgen før deg og det er morsomt å se hvordan man ligger an med planleggingen! Høres ut som dere har kontroll på veldig mye allerede, synes jeg. Vi har fått på plass de store tingene - kirke og selskapslokale (vårt ordner også mat&drikke), og har tenkt på endel av de små tingene. Kjole er neste punkt på min liste, jeg prøvde noen på fredag men tror ikke noen av de var drømmekjolen, akkurat... Det blir kjempemorsomt å følge med på deg framover, vi får holde hverandre oppdatert på planleggingen, vi oktoberbruder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 2. mars 2009 Ahh, endelig!! Da er vi ferdig med gjestelisten. Måtte ta et vanskelig valg til slutt, men fikk god hjelp av den ene forloveren min. På grunn av manglende plass var jeg sååå i tvil om hvem jeg skulle invitere av en større gjeng (7 stk) fra studietiden. Men kom frem til at det var alle eller ingen av dem. Forloveren min mente dessuten at jeg burde invitere med følge viss jeg skulle invitere dem. På grunn av plassmangel ble det derfor til at ingen av dem ble invitert dessverre, men håper de vil forstå. Det er jo tross alt bedre å ikke invitere noen av dem enn å invitere bare noen få fra samme gjengen. Håper jeg Men de som vi anser som de aller nærmeste av våre venner blir invitert til kaffe da 75 stk til middag Bare familie og forlovere 29 stk til kaffe Venner Herlig å ha den på plass!! Det har jammen meg tatt lang tid. Er så redd for å tråkke noen på tærne, og såre noen... Men nå anser jeg meg som fornøyd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingle Skrevet 3. mars 2009 #17 Del Skrevet 3. mars 2009 Argh!! Holder på å bli gal av å skrive gjesteliste. Hvem skal til middag og hvem skal til kaffi?? Det er uaktuelt å ha alle til middag, spørsmålet er hvor skal grensen gå for hvem som skal til hva. Syns det er megavanskelig!! Nærmeste familie er selvsagte til middag, mens tanter og onkler er bestemt skal til kaffi. Men hva med vennene? Noen er jo nærmere enn andre. Hva gjør jeg?? Noen tips og råd å komme med? At noen synes det er upassende å ha kaffigjester er jeg ikke interessert i å høre om, da det er veldig vanlig å ha kaffigjester til bryllup på Sunnmøre. Huff ja dette problemet har jeg og. (Ikke at noe endelig skal være klart før om et par år!!! Men, ) .. jeg vil ha et lite bryllup med kanskje 20-30 gjester. Om familie og venner som vil være med får bli med blir vi over 60!!! Men noen blir sikkert skuffet om de bare får komme til kaffi! Men jeg tenker at de vi ikke har så mye kontakt med som andre, og som vi føler ikke har hatt så veldig mye med paret å gjøre annet enn å veksle noen ord i familieselskaper, trenger ikke føle seg skuffet over bare å bli invitert i kaffedelen av bryllupet! Noen venner har gjerne heller ikke SÅ mye til overs for lange taler om brudgomen som liten og gråtende foreldre, så kanskje de også blir glade for å få komme litt etterhvert... jeg vet ikke hvor god kontakt du har med diverse av dine gjester, men sånn tenker i alle fall jeg. Og da kan jeg utelukke noen få i alle fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingle Skrevet 3. mars 2009 #18 Del Skrevet 3. mars 2009 Ahh, endelig!! (...) 75 stk til middag Bare familie og forlovere 29 stk til kaffe Venner Herlig å ha den på plass!! Det har jammen meg tatt lang tid. Er så redd for å tråkke noen på tærne, og såre noen... Men nå anser jeg meg som fornøyd:) Åh! Ser du har bestemt deg! Fikk visst ikke lest den posten før jeg svarte... så bra! Det blir et stort bryllup da, selv med bare familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 3. mars 2009 Planleggingsliste 4-9 mnd før bryllupet Bryllupsdato: 10 oktober 2009 Forlovere: Jeg har min beste venninne og min søster, mens samboer har to kompiser. Antall gjester: 75 til middag + 29 til kaffe Gjesteliste: Familie og forlovere til middag + venner til kaffe og bryllupsfest Budsjett: 100 000 kr. Har laget et grundig og oversiktlig budsjett i exel Meny: 3 retters middag + vin til maten VIELSE Vielsesform: Kirke Vielsessted: Kirken i vår hjembygd Vielsestidspunkt: Ikke bestemt enda Avtal møte med prest/vigsler og organist: Skaff erklæringsskjema for dere og forlovere fra folkeregisteret: Gjøres i juni Samtale med prest/organist (brudemarsjer og salmer): Solosang/korsang/musikere: Skal spørre en av mine tanter som spiller trompet om hun kunne tenke seg å spille under vielsen SELSKAPSLOKALE Selskapslokale for bryllupsfesten: Selskapslokale i vår hjembygd (kjempeflott) Skjenkebevilling: Alle rettigheter til klokken 02:00 Lokale, kjøkken, garderobe og toalettforhold: Utmerkede Uteområde og parkeringsmuligheter: Utmerket Overnattingsmuligheter:Hytter, motell, hos familie, (pensjonat?) KOKK/SERVERINGSHJELP Innhent menyforslag: Har bedt om å få tilsendt menyforslag Bestill kokk og serveringspersonale: Inngår i bruk av selskapslokalet Bestill barkeeper: Inngår i bruk av selskapslokalet MAT Bestem/bestill meny: Har bedt om å få tilsendt menyforslag til høstmeny Forrett: ? Hovedrett:? Dessert:? Nattmat:? DRIKKEVARER Velkomstdrikk: Martini Asti Drikke til maten: Rødvin, hvitvin, brus og vann Drikkevarer til baren: Sjenkeløyve med alle rettigheter til klokka 02:00. Alle vil få utdelt 3 bonger. Usikker på om bonger skal inkl. sprit, eller bare vin og øl. Mineralvann/brus: Snacks: MUSIKK Musikk til bryllupsfesten: Trubadur Sjekk ut vedr. musikkanlegg/høytalere: Ta med anlegg og CDer selv, i tillegg til trubadur Bestemme oss for bryllupsvals og spesielt ønskede sanger: BRYLLUPSKLÆR Brudekjole (bestill/lei/sy/kjøp): Hårpynt, sko, hansker, strømper, strømpebånd og undertøy: Smykke armbånd, øredobber: Husk: Noe lånt, noe blått, noe gammelt og noe nytt: Sjakett: Skjorte, vest, slips/kravatt, mansjettknapper, sko og strømper: FRISØR/SMINKØR/HUDPLEIE Brudeoppsett: Holder på å undersøke priser Sminkør: Min forlover. Forloverne hjelper også med å ha på kjolen. Frisør time for klipp og striper: Manikyr: BRYLLUPSREISE Bestill bryllupsreise: Bestilles i løpet av sommeren FOTOGRAF Fotograf: Bestilt fotograf til fotosession Noen til å videofilme i bryllupet: Møte med fotograf før bryllupet: SKJEMAER OG PAPIRER Send inn utfylte skjemaer til folkeregisteret: Gjøres i juni Send inn utfylt navneendringsskjema til folkeregisteret: Gjøres i juni Få nytt pass: Gjøres i juli/august RINGER Bestille ringer hos gullsmed med inngravering: Har funnet ringer som er glatte og i gult gull (4 mnn) på gullsmedbutikken på nett. Min er med en liten diamant. Skal bestilles snart. BLOMSTER Brudebukett og knapphullsblomster til brudgom og forlovere: Borddekorasjoner til selskapslokale og i kirken: Hvem som henter brudebukett på bryllupsdagen: Blomster til pynting av kirken: MOTTAGELSE/TOASTMASTER Vertsfolk: Våre foreldre eller oss selv Toastmaster: Skal spørre en av mine taleføre tanter om hun kunne tenke seg denne oppgaven. KAKER Bryllupskake og evt. andre kaker: Svigermor ville lage bryllupskaken, mens tanter og onkler og andre står for resten av kakebordet. Det vil nok bli et lass av kaker:)"· TRANSPORT Bestill transport til og fra kirken: Bestill transport til gjester: Forhåpentligvis kommer de seg til lokalet selv. Felles buss om natten. Har sjekket ut pris. Må bestilles senere TRYKKSAKER Invitasjoner, meny & bordkort, festprogram (omslag): De er ferdiglaget. Holder på å finne et billig trykkeri. Program for bryllupsfesten: Innhold utarbeides etter hvert Kirkeprogram: Taler: Sanger: Lage ønskeliste: Jaja, vi er da ganske godt i gang ser jeg, men har myyyyye igjen!! I påskeferien skal jeg prøve brudekjoler, det gleder jeg meg veeeeldig til! Er så spent på hva slags kjole jeg ender opp med. Jeg skrev at jeg var ferdig med gjestelisten. Og det er jeg også. Men etter å ha snakket litt med en kollega av meg i dag, har jeg bestemt meg for å etterinvitere mine 7 studievenner om 7 andre på gjestelisten sier at de ikke kan komme. Det har ingen ting med økonomi å gjøre, men er kun på grunn av plassmangel. Og sier 7 andre at de ikke kan komme så har vi jo plass:) For et styr det har vært med den gjestelisten!! Nå vil jeg heller ha litt å styre med når det gjelder brudekjolen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leiah Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Åh! Ser du har bestemt deg! Fikk visst ikke lest den posten før jeg svarte... så bra! Det blir et stort bryllup da, selv med bare familie! Ja, nå har vi bestemt oss Blir stor bryllup da vi begge har svære familier. 33 tanter og onkler tar plass! Jeg har 5 søsken, mens min kjære har 3. Men er det bryllup så er det bryllup. Nå slår vi på stortrommen og lager en skikkelig bryllupsfest Du har jo lang tid på deg til å planlegge! Du kommer nok til å endre på gjestelisten mange ganger, og sannsynligvis rive deg i håret av frustrasjon innimellom. På et tidspunkt i planleggingen starter man å føle så veldig mye rart, og man blir veldig redd for å såre noen. Det kan jo bare være meg selvfølgelig, men... Gratulerer med forlovelsen, og det blir spennende å følge med på planleggingen din fremover Endret 3. mars 2009 av Leiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå