Gå til innhold

Jeg vil ha sex, NÅ!

Anbefalte innlegg

Gjest JegVilHaSex
Skrevet

Er dette for tidlig for å ha sex?

Jeg har venninner som allerede har prøvd, jeg vil også prøve! Kan jeg ha sex????

Videoannonse
Annonse
Gjest JegVilHaSex
Skrevet

Hallo?

Jeg ser at mange er inne og leser, men ingen vil svare. Dette er ikke tull. Jeg lurer på om jeg er for ung til å ha sex. Noen av venninnene mine har allerede prøvd, men ikke jeg.

Jeg er redd for kjønnssykdommer og for å bli gravid, men det går vel fint dersom jeg ber gutten jeg skal ha sex med om å bruke kondom???

De har snakket om sex på skolen, så det virker som om det er helt normalt at 13-åringer har sex...

Skrevet

Gjerne ha sex, men drøy nå med "penis i vagina" sexen. Fingring, oralsex, osv er trygt med tanke på graviditet, og kan faktisk være like godt eller bedre.

(Hehe, holdt på slik til jeg var 20 selv, pga at graviditet sannsynligvis hadde tatt livet av meg pga midlertidige medisinske årsaker)

Skrevet

Har du kjæreste da? Eller vil du bare ha sex med "noen"?

Jeg synes 13 er litt i yngste laget til å ha samleie ihvertfall, mest fordi det kan gjøre vondt. Om det ikke gjør vondt er det fremdeles en rimelig sær greie, og det er mange som reagerer både positivt og negativt på opplevelsen; det er fint, men samtidig kan det være litt skremmende å slippe en annen person så nært innpå seg om du skjønner hva jeg mener. Man blir veldig sårbar i en slik situasjon. Derfor er det ihvertfall greit at første personen du har sex med er noen du er trygg på.

Kondomer beskytter mot både graviditet og sykdommer, men man må passe på å bruke dem riktig. Ellers kan de sprekke.

Jeg var omtrent uerfaren første gang jeg hadde samleie (altså med penetrering), og det jeg skulle ønske i ettertid er at jeg hadde tatt meg mer tid til å gjøre andre ting en stund først. Det mye annet fint man kan gjøre og ;) Da lærer man seg hvordan kroppen reagerer, hva som er godt osv. Også blir man tryggere på seg selv i den situasjonen.

Skrevet
Hallo?

Jeg ser at mange er inne og leser, men ingen vil svare. Dette er ikke tull. Jeg lurer på om jeg er for ung til å ha sex. Noen av venninnene mine har allerede prøvd, men ikke jeg.

Jeg er redd for kjønnssykdommer og for å bli gravid, men det går vel fint dersom jeg ber gutten jeg skal ha sex med om å bruke kondom???

De har snakket om sex på skolen, så det virker som om det er helt normalt at 13-åringer har sex...

Du er ikke for ung til å ha sex, men det er heller ikke normalt (som du sier) å ha sex når man bare er 13 år gammel. Det er en grunn til at den seksuelle lavalder er 16 år. Husk nå at sex ER oppskrytt, så jeg ville nok ha ventet til jeg fant en gutt som jeg virkelig var glad i og som brydde seg om meg, hadde jeg vært deg. Å humpe på en fyr som gir faen i deg første gang du skal ha sex, tviiler jeg på er noe tess. Da kommer du til å angre bittert på det nå som du er så ung.

Men siden du spørr og bekymrer deg ang graviditet og sykdommer, så stemmer det at det pleier som regel å gå helt fint ved bruk av kondom ja (med mindre den sprekker el *skremme skremme* ) ;)

Skrevet

Vent til du er 16. Det vil du ikke angre på senere.

Skrevet

Syns du skal vente.

Sex er ikke alltid som man tror.

Da jeg hadde sex første gang var jeg 16, og det samme var han. Vi hadde vært kjærester ganske lenge før vi hadde sex (penetrering) første gang, selv om vi hadde "utforsket" hverandre litt på forhånd, men allikevel ble det ikke akkurat det beste jeg har opplevd. Det var vondt, men det blir jo selvfølgelig bedre etterhvert.

Men det skal også sies at jeg syns sex har blitt bedre med årene:) selvfølgelig fordi jeg har fått mer erfaring med det, men også fordi jeg har blitt eldre og har fått et mer naturlig forhold til det - sex er noe jeg har med kjæresten min som jeg er så vanvittig glad i!

Du skriver ikke at du har kjæreste. Men hvis du ikke har det, vil jeg iallefall ikke anbefale deg å bare ha sex med en eller annen bare for å ha hatt sex.

Drøy det noen år til du, og lær kroppen din selv å kjenne.

Man kan ha sex med seg selv også vet du... :jepp: (selv om jeg skjønner at du vil prøve med noen andre).

Du sier forresten at venninnene dine på skolen har snakket om at de har sex - du skal ikke tro alt du hører heller - jeg er sikker på at de fleste av de sier det bare for å være kule og fordi "alle andre" har hatt det....

Skrevet

Jeg har venninner som allerede har prøvd, jeg vil også prøve! Kan jeg ha sex????

Nei, hvorfor skal du det? Du kan vente i mange år til. Du har all verdens tid.

• 4 måneder senere...
Gjest georg
Skrevet
Gjerne ha sex, men drøy nå med "penis i vagina" sexen. Fingring, oralsex, osv er trygt med tanke på graviditet, og kan faktisk være like godt eller bedre.

(Hehe, holdt på slik til jeg var 20 selv, pga at graviditet sannsynligvis hadde tatt livet av meg pga midlertidige medisinske årsaker)

Gjest Gjest
Skrevet

Var selv 15 år og skulle gjerne ha skrudd tiden tilbake og ventet lenger! Som en annen sier her, man kan ha mange former for sex uten å ligge sammen! I alle fall greit å prøve litt av det først :)

Skrevet
Vent til du er 16. Det vil du ikke angre på senere.

Hva skjer når man er 16?

Skrevet
Var selv 15 år og skulle gjerne ha skrudd tiden tilbake og ventet lenger! Som en annen sier her, man kan ha mange former for sex uten å ligge sammen! I alle fall greit å prøve litt av det først :)

Hvorfor skulle du ventet lenger?

Skrevet

Jeg tror man angrer på det man går glipp av jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Vent til du er lovlig, 16 år gammel. Gutten du har sex med kan havne i fengsel for det! Hvis foreldrene dine finner det ut kan de anmelde han og da er det gjort. Spiller ingen rolle om du ville eller ikke. Kjøp en dildo og øv deg med den, er nok av nettsteder du kan kjøpe det fra. Søk på sexleketøy på nettet og du får opp mange muligheter.

Skrevet (endret)

Jeg ville ha ventet hvis jeg var deg ts. Det høres ut som du vil ha sex kun for å ha hatt det, og ikke fordi du er klar for å komme så nært et annet menneske, og for du vet det hadde vert deilig.

Onaner deg blå istedenfor, bli kjent med kroppen din, ut og inn.. (no pun intended) :gjeiper: Det gir også større sjanser for at du får et godt sexliv sammen med andre senere..

Endret av Helen
Gjest A. Caron
Skrevet
Her stempler du jenta (BARN) og setter henne i bås. I stedet burde du kunne se på henne som et individ, med alle de nyanser og variasjoner det innebærer. Når voksne omtaler unge mennesker som "bare et barn", ligger det undertrykkelse og nedlatenhet i det.

Og hvor langt nedover i alder mener så du man må før de kan omtales som barn da?

Jeg tror du skal være forsiktig med å hentyde for mye i retning av noe som lett kan oppfattes som fritt fram når det her diskuteres en 13-årings seksuelle anliggende.

Det finnes nok av utskudd i denne syke verden som gjerne tar til seg alt som måtte være i nærheten av oppbacking for deres sinnsyke handlinger.

Det er stor forskjell på barn og det du kaller "unge", og i denne tråden snakker vi om et barn 3 år under seksuell lavalder!

Gjest womenwomen
Skrevet
Og hvor langt nedover i alder mener så du man må før de kan omtales som barn da?

Jeg tror du skal være forsiktig med å hentyde for mye i retning av noe som lett kan oppfattes som fritt fram når det her diskuteres en 13-årings seksuelle anliggende.

Det finnes nok av utskudd i denne syke verden som gjerne tar til seg alt som måtte være i nærheten av oppbacking for deres sinnsyke handlinger.

Det er stor forskjell på barn og det du kaller "unge", og i denne tråden snakker vi om et barn 3 år under seksuell lavalder!

Du er en fornuftig mann du - A Caron : )

Ja en 13 åring er jo et barn- uansett hvor tidlig utviklet det er .Jeg har forøvrig sett 9 år gamle jenter være utrolig tidlig utviklet DESVERRE - og allerede ha ganske store pupper .. Men herregud - det er uansett bare ett barn .Og naturen er litt klin kokko og GAL når de utstyrer en 9 åring med store pupper og ser ut som en kvinne allerede - når det mentalt er kunn en liten unge faktisk . RÅTT & SYKT - HVA skal en 9 åring med bryster så tidlig og menstruasjon ???Naturen er fullstendig GAL - a og til .13 åringer er Overhodet ikke voksen nok til å beskytte seg mot kjønnssykdommer , graviditet ( katastrofe når du er 13 år ) - huff -

Nei - farlig lek for en 13 åring . Og om hun er uheldig - kan hun møte på SKRUPPELØSE SVIN av voksne menn med kjønnssykdommer , HIV som gjerne tar en 13 åring ...uten samvittighet eller skruppler i det hele tatt ...Selv om det sikkert er veldig skjelden menn gjør sånt . Tror en 13 åring er for naiv og lettlurt til å begynne å leke med menn - i den alderen ...

Lek med gjevngamle gutter på 13 år en stund til Jente ! De er fortsatt mer på ditt nivå - og BARN de også ...

Skrevet
Hallo?

kjære deg,du har mange år på deg til å finne ut hva sex er og ikke,det er fryktelig dumt på så mange måter å starte for tidlig.. jeg startet da jeg var 13 og jeg ser at det har ødelagt mer enn det har gagnet meg..du må bli kjent med deg selv og lære deg å nyte deg selv og det tar kan ta lang tid.. du vil nok aldri få det beste ut av sex hvis du ikke gjør det.. håper du finner ut av det =)

Skrevet

womanwoman, det hiv-greiene dine. Ingen nordmenn under 25 år har fått hiv i norge de siste tre årene.

Det er helt normalt for jenter i trettenårsalderen og ha sex. Jeg vet om flere av mine sexpartnere som har fortalt at de har ligget med gutter dengang de var 13.

Jeg var 14 år første gang jeg hadde sex. Noen vil si at det er for ung, men dengang var kriminell lavalder også 14 år, og er man gammel nok til å bli satt på glattcelle er man også voksen til å ha sex.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...