Gå til innhold

Prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lill_*
Skrevet

Er det noen av dere som har brukt minipiller (ikke Cerazette) og vil dele sine erfaringer på godt og vondt? Jeg tåler ikke østrogenet i vanlige p-piller og lurer litt på hva jeg skal bruke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Conludag i noen år. Tåler svært dårlig vanlige p-piller, men hadde lite bivirkninger av Conludag. Ulempen var at jeg sjelden fikk mensen, og velig begrensede blødninger. Noen synes sikkert det er helt topp, men jeg ble veldig lei av å lure på om jeg var gravid hele tiden. Måtte stadig ta graviditetstester når mensen uteble.

Gav opp alle typer hormonell prevensjon for 7 år siden, har brukt LadyComp siden.

Skrevet

Jeg brukte Yasmin p-piller og hadde "stabile" humørsvigninger hver mensperiode fra helg til helg. Jeg ble svært aggressiv og kranglet masse med typen.

Jeg prøvde Ceracette i nesten 2 mnd, men de var heeelt umulige til min kropp. Jeg hadde humørsvigninger hele tiden og kunne gå fra kjempeglad til deprimert på bare noen timer.

Jeg er kjempelei av å ha det slik, så jeg kjøpte en Pearly (Billigere enn Ladycomp som nevnt i innlegget over, men samme prinsipp).

Har just begynt med den, men forventer å slippe unna humørsvigningene etterhvert som pille-hormonene forsvinner ut av kroppen.

Uten å ha prøvd Pearlyen lenge nok til å anbefale den, vil jeg nok kunne si at den sannsynligvis kommer til å fungere bedre for meg.

Håper du finner ut av hva som passer deg. (Min lege anbefalte Ceracette pga den var den minipillen med minst bivirkninger. Kanskje din lege har bedre tips enn min?)

Lykke til :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Anbefaler absolutt Pearly! Slipper alt som har med tilsatte hormoner å gjøre, det ble en helt ny verden for meg i hvert fall.

Et godt tips - kjøp en brukt, de er litt dyre nye, du får byttet ut sensoren og alt, så den blir som ny uansett, bare mye billigere ;) Finnes som regel noen på finn.no!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...