Avalon Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg er sterkt plaget med stress/spenningshodepine samt migrene. Det er veldig sjelden tabletter, uansett om de er reseptbelagte eller ikke fungerer på stress/spenningshodepinen. Igår fant jeg ut at et varmt bad hjelper!!!! Sikkert en del som visste dette, men gud så herlig det var å bli kvitt smertene! Smertene sitter i fra nakken og oppover hodet. Et skikkelig trykk, med dunkende smerte. Jeg husket sist jeg var hjemme hos mine foreldre og tok et bad da jeg fikk slik hodepine, og den gikk bort. Dobbelt sjekket dette igår også, suksess. Nå skal jeg reise hjem til meg selv igjen, synd jeg ikke har badekar, men skal sjekke det ut i dusjen også. Bare den lille varmtvannstanken holder Så, dere som får slik hodepine, har dere ikke prøvd det ennå anbefaler jeg å gjøre det!! Dette var et tips til andre, ikke et ønske om tips til meg selv ang hodepine og hvordan blir kvitt den. Jeg er ingen nybegyner med noen form for hodepine, stress, spenning, cluster og migrene. Jeg har prøvd det meste gjennom årene og ingenting har hatt noen effekt. Takk uansett, men been there done that, didnt do shit Endret 12. januar 2009 av Avalon
venus_ Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Om du kjenner det i nakken når du har hodepine, er det nok lurt å gå til fysioterapaut. For meg forsvant migrenen nesten helt når kuttet mye ned på sukker og andre raske karbohydrater. Utrolig hvor lite som skal til for å kunne slutte å stappe i seg mye medisiner Endret 11. januar 2009 av venus_
Purple Diamond Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Om du kjenner det i nakken når du har hodepine, er det nok lurt å gå til fysioterapaut. For meg forsvant migrenen nesten helt når kuttet mye ned på sukker og andre raske karbohydrater. Utrolig hvor lite som skal til for å kunne slutte å stappe i seg mye medisiner Er det sant? Så flott da! Har hodepine nesten daglig og det er til tider ganske slitsomt... Kanskje jeg skulle prøve å kutte ut sukker da (blir jo ofte en del av det... ), i tillegg til fysioterapi
KatteLatte Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Eller kiropraktor! Det har fungert kjempebra for meg i hvert fall. Har ikke hatt ordentlig migrene siden i sommer. Han knekker opp stive ledd og løsner opp muskelknuter i rygg, nakke og skuldre. Absolutt verdt et forsøk. Nå trenger man ikke henvisning fra lege heller, det er bare å ringe og bestille time.
Avalon Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2009 Om du kjenner det i nakken når du har hodepine, er det nok lurt å gå til fysioterapaut. For meg forsvant migrenen nesten helt når kuttet mye ned på sukker og andre raske karbohydrater. Utrolig hvor lite som skal til for å kunne slutte å stappe i seg mye medisiner Jeg har prøvd fysioterapi i mange mange år men det hjalp aldri. Matvarer har ingen effekt på min hodepine eller migrene. Eneste som noen sinne har virket er migrene medisiner, eller vente til det går bort av seg selv. Er absolutt ingen nybegynner med stress/spenningshodepine og migrene. Prøvd det meste, ingenting fungerer.
Avalon Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2009 Eller kiropraktor! Det har fungert kjempebra for meg i hvert fall. Har ikke hatt ordentlig migrene siden i sommer. Han knekker opp stive ledd og løsner opp muskelknuter i rygg, nakke og skuldre. Absolutt verdt et forsøk. Nå trenger man ikke henvisning fra lege heller, det er bare å ringe og bestille time. Har også prøvd kirpraktor, null effekt.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Akupunktur sommeren 2007 orket jeg ikke mer av hodepinen min og startet med akupunktur. Fikk behandling to gnger i uken en måned, og hodepinen ble bedre. Fortsatt så med en gang per uke, så annenhver uke, også har jeg bare vedlikeholdt det med en gang i måneden etter det. Var faktisk helt bra helt frem ti ljeg ble gravid i slutten av juli 2008.
Avalon Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2009 Akupunktur sommeren 2007 orket jeg ikke mer av hodepinen min og startet med akupunktur. Fikk behandling to gnger i uken en måned, og hodepinen ble bedre. Fortsatt så med en gang per uke, så annenhver uke, også har jeg bare vedlikeholdt det med en gang i måneden etter det. Var faktisk helt bra helt frem ti ljeg ble gravid i slutten av juli 2008. Funket heller aldri på meg.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Hvis det er spenningshodetpine, hjelper det ofte å bevege seg/trene. Men hvis det er migrene, er det eneste man kan gjøre, å være i ro. Ble det i hvert fall sagt på en forelesning jeg var på (studerer medisin). I hvert fall en tommelfingerregel. Han som underviste, sa han pleide å kvæle spenningshodepinen sin selv ved å ta seg en joggetur. Så det kan jo være en idé for symptomlettelse, selv om det nok ikke fjerner årsaken til hodepinen.
venus_ Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Er det sant? Så flott da! Har hodepine nesten daglig og det er til tider ganske slitsomt... Kanskje jeg skulle prøve å kutte ut sukker da (blir jo ofte en del av det... ), i tillegg til fysioterapi Det er sant ja Utrolig at en så liten forandring i livet kan virke. Om du spiser mye godis, kan det alltids byttes ut med sukkerfrie alternativ. Det beste er vel å kutte helt ut, men det er ikke så lett!
Cata Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Hiver meg inn i rekken av tipsere. Var skikkelig plaget av spenningshodepine i tenårene og det som hjalp meg (i allfall til en viss grad) var elektrisk varmepute. (Gjør sikkert samme nytten som varmt bad.) Har vært mye mindre plaget som voksen, men har skaffet meg en sånn "rispute" som man varmer et par minutter i mikroen i tilfelle det skulle bli krise en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå