Gå til innhold

Hva er i veien med meg?

Fremhevede innlegg

Gjest ung dame
Skrevet

Hei!

Jeg er en kvinne på snart 27. Er ellers frisk, men har vanskelig for å puste! Dette i mange år! Jeg føler det er tungt i høyre side på overdelen av magen, (føles det er rett under ribena). Må trykke der slik at jeg kan puste ut kraftig, da føler jeg meg bedre, men har litt vondt på stedet. Særlig når jeg sitter og slapper av! Dette har jeg selvfølgelig tatt opp med legen, hun mener det er mest sannsynlig luft/gass som har samlet seg i tarmene og at jeg burde spise sunt. Men det hjelper ikke! Jeg er redd det er noe alvorlig galt med meg som kan etterhvert blir tydeligere, men at det er vanskelig for legene nå å definere!

Har noen opplevd noe slikt? Er det noen som kan ha tanker om hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om ultalyd el. Sannsynligvis er det ikke noe ille, men om du går og stresser så kan det i seg selv bli ille nok.

(Men en tanke kan være brokk. Normalt sett er det ikke spesielt farlig, og er lett å operere)

Gjest ung dame
Skrevet
Be om ultalyd el. Sannsynligvis er det ikke noe ille, men om du går og stresser så kan det i seg selv bli ille nok.

(Men en tanke kan være brokk. Normalt sett er det ikke spesielt farlig, og er lett å operere)

Takk! Har ikke tenkt tanken en gang! Skal det, håper de finner ut av det og hjelper meg!

Har googlet litt om brokk, har ikke symptomene, men hvem vet:S

Gjest Skravlebass
Skrevet

Spør om legen kan sjekke leveren. Det er jo det største organet vi har og ligger i det området.

DEt er så NERD av en lege om å be deg spise sunt fordi du kommer å sier du har vondt i bryst.

Det er så typisk!

Jeg har omtrent bare møtt leger som sier sånne ting. Høl i hue. Selv om de er fastlege for 2000 så må de ta hver pasient på alvor!

Begynner å bli mektig kristisk til fastlegeordningen kjenner jeg..

Lykke til, bare stå på krava og si hei du, du skal hjelpe meg å undersøke dette!

Skrevet (endret)

Kan det være mentalt dette? Jeg slet nemlig med følelsen av at jeg ikke fikk pustet skikkelig nok (ikke trukket den langt nok ned, om du skjønner hva jeg mener) i mange måneder. Det hjalp vel heller ikke at jeg var stresset og ikke pustet ordentlig på dagen.

Jeg skjønte etterhvert at det kun var mentalt, men du verden så fælt det var!

Og dra gjerne til en annen lege for å få en mening til! Mulig du bare får høre det samme igjen, men da er du ihvertfall mer sikker på hva det er :)

Endret av Pingting
Gjest ung dame
Skrevet
Kan det være mentalt dette? Jeg slet nemlig med følelsen av at jeg ikke fikk pustet skikkelig nok (ikke trukket den langt nok ned, om du skjønner hva jeg mener) i mange måneder. Det hjalp vel heller ikke at jeg var stresset og ikke pustet ordentlig på dagen.

Jeg skjønte etterhvert at det kun var mentalt, men du verden så fælt det var!

Og dra gjerne til en annen lege for å få en mening til! Mulig du bare får høre det samme igjen, men da er du ihvertfall mer sikker på hva det er :)

Takk!

Skal det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...