Gå til innhold

omregistreringsavgift


Starkitten

Anbefalte innlegg

Jeg har nett kjøpt meg ny brukt bil ( får den neste uke) og jeg har stusset litt på omregistrerings avgiften på biler...

Er det noen som kan si meg hvorfor vi egentlig må betale det? Jeg hadde skjønt det hvis det var en liten avgift for arbeidet som blir gjort med omregistrering, men maaaange tusen kr?

Kjenner jeg blir litt irritert.. vi har jo også årsavgiften på kjøretøy som ikke blir brukt på vei engang! *irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en fiskalavgift, altså en avgift som ikke er ment å dekke statens faktiske utgifter, men være en ekstra inntektskilde. Dokumentavgiften ved omsetning av bolig er samme svineriet.

Har hørt at omregistreringsavgiften i Sverige er på 150 kr, da er man nærmere en ærlig og hederlig avgift for faktisk arbeid utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det å leve i Norge. Skatt på inntekt, skatt på formue og skatt på forbruk. Ansvaret for det har Stortinget.

For øvrig er prispåslaget på grunn av merverdiavgift og engangsavgift trolig langt større enn det du betaler i omregistreringsavgift. Men det mottar du ikke separat regning på så da er det lettere å akspetere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener det er feil, så skjønte du det ikke. Jeg gidder ikke å forklare fordi jeg regner med resten skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det å leve i Norge. Skatt på inntekt, skatt på formue og skatt på forbruk. Ansvaret for det har Stortinget.

For øvrig er prispåslaget på grunn av merverdiavgift og engangsavgift trolig langt større enn det du betaler i omregistreringsavgift. Men det mottar du ikke separat regning på så da er det lettere å akspetere?

Omregistrerings avgiften er ikke med i betalingen for bilen. Der kunne jo eier sikkert ha svindlet til seg noen penger eller noe..

Jeg snakket med Biltilsynet i dag ang betaling av omreg avgift. Viser seg at for å gjøre dette hurtigst mulig, må jeg gå innom dem, få en betalingsblankett, gå til banken og betale for å så gå innom biltilsynet og vise dem at jeg har betalt... til og med damen i telefonen beklaget seg over det eldgamle systemet :)

Håper det blir lenge til jeg kjøper ny bil igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...