charley Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Noen som har god kylling i karri oppskrift?Syns den man får servert på kina resturant er så nydelig god!! Men når jeg prøver hjemme blir d ikke i nærheten!!
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Noen som har god kylling i karri oppskrift?Syns den man får servert på kina resturant er så nydelig god!! Men når jeg prøver hjemme blir d ikke i nærheten!! Jeg bruker carrypaste fra asiabutikker. Jeg rører carryen ut i kokosmelk, og tilsetter bulljong og litt olje. Freser kylling, koker den med gryta og tilsetter de grønnsakene jeg ønsker å bruke. Blir godt .
charley Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 Jeg bruker carrypaste fra asiabutikker. Jeg rører carryen ut i kokosmelk, og tilsetter bulljong og litt olje. Freser kylling, koker den med gryta og tilsetter de grønnsakene jeg ønsker å bruke. Blir godt . Takk for tipset! Ska prøve den
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Det du sikkert gjør feil er å bare steke kylling og karripulver? Karripulver må freses i olje litt før man tilsetter noe annet, for å endre smaken til det du sikkert har smakt på restaurant. Jeg tar noen spiseskjeer (jeg er glad i krydder!) karripulver og rører ut i olje og lar det frese, så har jeg i oppdelt kylling, og grønnsaker. Og gjerne noen nesten ferdigkokter nudler eller ris. Rør godt og sjekk at alt ser gult ut, ha gjerne i mer, men la det da frese litt i et "hjørne" i litt olje alene først.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå