Gå til innhold

Jeg klipper aldri tåneglene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Burde jeg klippe tåneglene da det ofte er noe "gugg"/dritt under og de sprekker ofte?

Også er jeg også plaget med masse neglerotbetennelse på venstre stortå, er det noe jeg kan gjøre med dette?

Må jeg klippe dem? Er det farlig å ikke klippe tåneglene sine?

PS grunnen til at jeg ikke har klippet dem er at jeg har forbi mot sakser og andre skarpe gjenstander.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Burde jeg klippe tåneglene da det ofte er noe "gugg"/dritt under og de sprekker ofte?

Også er jeg også plaget med masse neglerotbetennelse på venstre stortå, er det noe jeg kan gjøre med dette?

PS grunnen til at jeg ikke har klippet dem er at jeg har forbi mot sakser og andre skarpe gjenstander.

Personlig klipper jeg dem, for jeg føler det er mest "behagelig". Ville i hvert fall klipt dem om de om det er "gugg" under og de sprekker ofte. Det med neglerotbetennelsen vet jeg ikke.

Skrevet

Klart du må klippe dem! :overrasket:

Skrevet

Neida, dette velger du helt selv! Ingen tvang som sier at du MÅ gjøre det!

Tenker litt på hvordan du må ha det iht. skostørrelse o.l?

Må da være ubehagelig å kanskje ha 2 strls. større i sko fordi du har en lang og kanskje vond negl....tja, eks. stortånegl?

Skrevet (endret)
neglefil?

Hva er det? En fil som filer negler? Særlig.....

Kan en negleklipper gjøre det mindre skummelt?

Se lenke: https://www.bootsapotek.no/butikk/s/product...&ref=search

Vil anbefale negleklipping, ja. Velstelte negler kan bidra til mindre plager med føttene.

Antigartner bare "kødder" med deg trådstarter.....

Endret av Silmarill
Gjest antigartner
Skrevet
Antigartner bare "kødder" med deg trådstarter.....

Ja, selvsagt. Bare tull alt sammen. :ironi:

Det jeg egentlig anbefaler er å gå barbeint hele året. Da kan du slite ned neglene helt naturlig, litt som bikkja mi sliter ned klørne sine. Det kan hende andre reagerer litt i begynnelsen, særlig hvis du begynner nå midt på vinteren, men de blir nok vant til det etterhvert, skal du se.

Gjest antigartner
Skrevet
*juhu* :bolledeig::hoppe: Et sted jeg kan bestill Boots-produkter jo!! Det visste jeg ikke! Takk! :danser:

Åh, det var da så lite :rodme:

Skrevet
Ja, selvsagt. Bare tull alt sammen. :ironi:

Det jeg egentlig anbefaler er å gå barbeint hele året. Da kan du slite ned neglene helt naturlig, litt som bikkja mi sliter ned klørne sine. Det kan hende andre reagerer litt i begynnelsen, særlig hvis du begynner nå midt på vinteren, men de blir nok vant til det etterhvert, skal du se.

Antigartner da, det jeg skrev var ironi - men tenkte jo at de fleste forstod det så derfor markerte jeg det ikke med et ironiflagg :erter:

Gjest antigartner
Skrevet

Hi hi :)

Jeg antok det, og det var jo nettopp derfor jeg svarte deg som jeg gjorde. Trodde du ville forstå at jeg tok ironien utfra det jeg returnerte til deg.

Der kan man se hvor lett det er å misforstå!

Skrevet

Jeg forstod begge jeg, men så er jo jeg utrolig smart også da. :nigo:

Skrevet
Hi hi :)

Jeg antok det, og det var jo nettopp derfor jeg svarte deg som jeg gjorde. Trodde du ville forstå at jeg tok ironien utfra det jeg returnerte til deg.

Der kan man se hvor lett det er å misforstå!

En vesentlig del av et vennskap er munterhet.

En spøk avgjør ofte selv den vanskeligste sak bedre enn alvor og skarpsindigheter. ;)

Skrevet
Neida, dette velger du helt selv! Ingen tvang som sier at du MÅ gjøre det!

Tenker litt på hvordan du må ha det iht. skostørrelse o.l?

Må da være ubehagelig å kanskje ha 2 strls. større i sko fordi du har en lang og kanskje vond negl....tja, eks. stortånegl?

Du tror at neglene er veldig lange? De er selvsagt ikke det. I og med at de sprekker, så må jeg jo fjerne de løse delene, og neglene blir derfor kortere, før de igjen vokser.

Mitt spørmål er jo om det er nødvendig å klippe dem, eller om man bare kan la dem vokse til de sprekker og dermed "klipper" seg selv. Eller om det er lurest å klippe dem selv?

Skrevet

Jeg ville ha klippet dem uansett. Får vondt av å tenke på å ha lange negler og fare for at de skal bli inngrodde... :eeeh:

Skrevet
Jeg ville ha klippet dem uansett. Får vondt av å tenke på å ha lange negler og fare for at de skal bli inngrodde... :eeeh:

Hvor ofte klipper du dem?

Er det ikke like stor fare for at de blir inngrodde ved at man klipper, enn om man ikke gjør det?

Skrevet
Hvor ofte klipper du dem?

Er det ikke like stor fare for at de blir inngrodde ved at man klipper, enn om man ikke gjør det?

Klipper dem en gang i måneden, tror jeg. Så er ikke så ofte, for de vokser jo ganske seint.

Det spørs hvordan du klipper dem. Du må klippe rett over, ikke nedover på sidene, om du skjønner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...