AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #24591 Skrevet 5. april 2017 Sorry altså, men jeg får helt fnatt av enkelte av svarene her Trådne heter "Mitt skip er lastet med", og ja, det er en uformell ordlek, men kan man ikke tenke litt over hva man svarer, slik at det faktisk utfyller spørsmålet da? "Mitt skip er lastet med pekannøtt." ??? "Mitt skip er lastet med pekannøttER" høres i hvert fall bedre ut i mitt hode Skipet ditt er ikke lastet med pekannøtt, det er i så fall lastet med èn pikannøtt hvis du absolutt vil ha det i entall. Men jeg må innrømme at det virker fryktelig uøkonomisk og som sløsing av ressurser å sende ett helt skip av gårde med èn av noe som helst egentlig, med mindre det er noe svært som en elefant Det er kalrt noen ord kun er uten "er" ending til slutt, som mat feks Yes, okay, rant over. Og ingenting negativt til deg som svarte pekannøtt altså! Det var mest for å ta et eksempel på denne fryktelige entallsformen så mange bruker Men da svarer jeg! 3 minutter siden, Monstrum skrev: Tønner Rasekatter Anonymkode: 733ff...235 2
fiole Skrevet 5. april 2017 #24592 Skrevet 5. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry altså, men jeg får helt fnatt av enkelte av svarene her Trådne heter "Mitt skip er lastet med", og ja, det er en uformell ordlek, men kan man ikke tenke litt over hva man svarer, slik at det faktisk utfyller spørsmålet da? "Mitt skip er lastet med pekannøtt." ??? "Mitt skip er lastet med pekannøttER" høres i hvert fall bedre ut i mitt hode Skipet ditt er ikke lastet med pekannøtt, det er i så fall lastet med èn pikannøtt hvis du absolutt vil ha det i entall. Men jeg må innrømme at det virker fryktelig uøkonomisk og som sløsing av ressurser å sende ett helt skip av gårde med èn av noe som helst egentlig, med mindre det er noe svært som en elefant Det er kalrt noen ord kun er uten "er" ending til slutt, som mat feks Yes, okay, rant over. Og ingenting negativt til deg som svarte pekannøtt altså! Det var mest for å ta et eksempel på denne fryktelige entallsformen så mange bruker Men da svarer jeg! Rasekatter Anonymkode: 733ff...235 Rottefanger 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #24596 Skrevet 5. april 2017 (ok, ser at minuset med å bruke utelukkende ER endinger, fort kan hende med at man går tom for nye ord men likevel, det er andre endinger som gir mer mening en enkeltendingsord ) Romskip! Anonymkode: 733ff...235 1
fiole Skrevet 5. april 2017 #24598 Skrevet 5. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: (ok, ser at minuset med å bruke utelukkende ER endinger, fort kan hende med at man går tom for nye ord men likevel, det er andre endinger som gir mer mening en enkeltendingsord ) Romskip! Anonymkode: 733ff...235
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå