Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Har handlet bøker hos Bokilden av og til med jevne mellomrom, og selv om det står leveringstid 3-10 dager, så går det lenger og lenger tid før varene kommer. Har ventet opptil 2 måneder på én bok med denne leveringstiden. Er det bare 1 ansatt der, eller har firmaet (alvorlige) kredittproblemer?
Gjest Charming Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Skjer dette hver gang? :S Jeg bestilte bok derifra i går. Vil gjerne ha den snarest. :O
Gjest Charming Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Har handlet bøker hos Bokilden av og til med jevne mellomrom, og selv om det står leveringstid 3-10 dager, så går det lenger og lenger tid før varene kommer. Har ventet opptil 2 måneder på én bok med denne leveringstiden. Det kan ikke være det at du tilfeldigvis har bestilt bøker de kanskje ikke har på lager, og de først må bestille varen før de kan sende den videre ut til deg da?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 For min del har det skjedd hver gang ja. Har bestilt 3 ganger, nå med siste. Tror ikke jeg bestiller mer der, om det ikke foreligger en god forklaring. Virker som et transittselskap som har 1,6 millioner titler i en database, og hver gang vi bestiller noe, så bestiller bokkilden fra importør i Norge/utlandet og må vente på post derfra før pakken blir ompostert i ny embalasje og sendt videre til oss..
Gjest Charming Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Info funnet på bokkilden.no " Norske bøker leveres som regel innen 3 - 10 virkedager. Leveringstiden avhenger av om vi har boken på vårt lager eller om vi må få boken fra leverandør. Leveringstidene er påført hvert enkelt produkt. Adresser i de nordligste fylkene i Norge vil ha lengst leveringstid. Posten kan ikke garantere at alle varer kommer frem innen de angitte leveringstidene. Bøker på lager i England leverer vi innen 10 - 20 dager. Bøker på lager i USA leverer vi innen 20 - 30 dager." Så det kan jo fort ta tid, det opplyser de jo om.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Det kan ikke være det at du tilfeldigvis har bestilt bøker de kanskje ikke har på lager, og de først må bestille varen før de kan sende den videre ut til deg da? De bøkene jeg har bestilt er hovedsaklig norsk faglitteratur med leveringsadresse Sørlandet. De kan ikke bruke 2 måneder på levering av det? :s
Gjest Charming Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Nei, det er jeg helt enig i. Men det må være ett eller annet feil eller spesielt. Jeg har bestilt bøker derifra noen ganger før. Og jeg har ofte hatt de FØR 3-dagersfristen. Første gangen husker jeg at jeg bestilte tiiidlig på morgenen dag 1, hadde det i posten formiddag dag 2. :O
Pingting Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Det kommer jo an på om de har det på lager eller må bestille mer fra forlaget. Noen ganger er det også utsolgt fra forlaget, og selger må bestille fra andre steder eller vente til det trykkes opp mer. Irriterende når sånt skjer, men det er vel ikke så mye å gjøre med. Eventuelt kan du sende en purremail så fort noe er forsinket i forhold til oppgitt tid. Jeg har opplevd at en annen nettbokhandel glemte (!!!) orderen min.
Makin' it big Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Når jeg har bestilt derfra har bøkene kommet i løpet av 3-5 dager...
la_luz Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 Jeg bestilte to bøker og purret kom ikke på to månder, så da ringte jeg og fikk de avbestilt. Handler ikke der mer.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Er litt dumt å annonsere for 30% rabatt på pensumbøker om studentene ikke får bøkene før et par uker før eksamen På bookworld.no kommer derimot bøker dagen etter. Hva med Haugen Bok, leverer de raskt?
Cordelia Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 Det kommer jo an på om de har det på lager eller må bestille mer fra forlaget. Noen ganger er det også utsolgt fra forlaget, og selger må bestille fra andre steder eller vente til det trykkes opp mer. Nå har ikke jeg brukt Bokkilden ennå, men det er nok en sjanse at det er forlaget som forårsaker forsinkelsen. Husker det var flere ganger under studiene at bokhandelen ikke fikk bøkene inn før langt ut i semesteret. Grusomt irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #14 Skrevet 10. januar 2009 Haugen bok pleier å levere raskt, men jeg må si meg enig i at det kan være forlagens feil at ikke bøkene kommer. I fjor (eller i 2007) var det i hvert fall mye problemer med forlagscentralen som har ansvar for å distribuere bøkene, jeg vet ikke hvordan det er nå.
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har bestilt 1 bok hos Haugen bok. Den brukte 2 mnd å komme hjem til meg, så Haugen er ikke bedre enn Bokkilden.
Rosalie Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Mamma bestiller all pensumlitteratur på Haugen Bok, og det har for henne tatt veldig kort tid å få bøkene.
Bellatrix Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 For med har det også tatt tid med Bokkilden, men da har jeg fått mail underveis om at varen ikke var på lager. I tillegg bor jeg i Nord-Norge. Hvis du ikke en gang har fått en mail hvor de forklarer så bør du purre på boka.
Gjest farge Skrevet 10. januar 2009 #18 Skrevet 10. januar 2009 Du kan jo prøve å ringe de, skulle iallefall ikke tro de har folk i arbeid. Jeg har prøvd flere gg og ventet inntil 30 min gangen, før jeg ga opp. Jeg skulle fortelle de at de hadde gjort feil med en regning. Jeg betalte derfor ikke den for jeg ville oppklare det først. prøvde både mail og tlf uten å komme gjennom. Endte med inkasso. Som jeg da betalte, men varen er ikke motatt! Snakket med Lindorf og de sa jeg ikke var den første som sleit med dem. Så ville holdt meg unna!!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #19 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har bestilt mye pensumlitteratur fra Haugen Bok (har lagt inn 12 ordre der totalt). Så sant de har bøkene på lager, så har bøkene blitt postet 1-2 dager etter bestilling.
Lune Skrevet 11. januar 2009 #20 Skrevet 11. januar 2009 Bokkilden er det samme som Bokklubben. Jeg er medlem av Bokklubben, og vet at de bøkene derfra går meget treget. Det er fordi de sender de som B-post.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå