Gå til innhold

sterilisert

Gjest Gjest_hønemor_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flott at hun har fått gjort fra seg! Hehe, her tar vi med alle gleder! :ler: Det var sikkert tarmene du såg. Det ligger tett nedi der, og nært huden. Jeg har selv vært ute for at både tarmene og magesekken hang helt utenpå en katt. (Skal spare dere for detaljene..) Jeg pleier å knuse anibiotikakabletten og blande den i våtforet eller godbit jeg. Men det er jo samme hvilken måte en gjør det på, bare den går ned. :)

P.s Virker ikke som den forrige veterinæren visste hva h*n holdt på med i det hele tatt altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder tabletten så kan du prøve å knuse den og blande den med litt vann og "helle" den i pus fra en teskje. Du må nok holde snuten igjen til du er rimelig sikker på at hun har svelget men da er du også sikker på at hun har fått det ned.

(Mulig du får en litt furten pus en stund etterpå, men du får prøve å friste med en dash av favorittforet etterpå så hun får medisinsmaken ut av munnen. )

Skrevet

Hehe, ja alle gleder og lettelser kommer med! :duskedame:

Tusen takk for tipset om å knuse tabletten og ha den i våtfor, det funket kjempebra! :danse: Jeg kom ikke på at det gikk an å knuse den så jeg blandet den bare i mens den var hel, men det ble gjennomskuet :ler:

Skrevet
Den veterinæren vi var hos igår som opererte pus for andre gang sa at det var tarmer. Den første vet.en har operert fra siden av magen slik at de måtte gjennom flere "lag" innvendig og sy i flere lag..Alle disse indre lagene var gått opp og det eneste som holdt innvoller på plass var 2 sting i huden..var iallefall slik jeg forstod det.. :klø:

Imponerende. Har aldri hørt om så dårlig arbeid på en rutineoperasjon før...huff! Bra du fant en skikkelig veterinær etterhvert, og håper du får pengene igjen for det elendige arbeidet første gang. Kjenner jeg blir litt sint nå. Stakkars deg og pus, håper alt går bra nå :)

Skrevet

Nå begynner jeg å bli bekymret..3 dager etter siste operasjon er pus fortsatt helt fraværende..kjenner henne ikke igjen i det hele tatt! Synes det er så forferdelig trist å se at vår kosete og fornøyde pus er blitt totalt asosial, vil ikke ha kos, og vil helst bare ligge i buret for seg selv..hun lager heller ikke en eneste lyd, verken maling eller mjauing..begynner å lure på om hun i det hele tatt vil bli seg selv igjen noen gang :cry3:

Imorgen skal jeg iallefall gå bort til den første dyrlegen og få rast fra meg der!!! :rope:

Skrevet

Uff, det høres ikke bra ut nei... Spiser hun da? Det er veldig sjelden katter reagerer med å bli sånn som du beskriver, kun p.g.a den "psykiske" påkjenningen. Det skal i det hele tatt ganske mye til før de forandrer væremåte i så stor grad som dette. Mest sannsynlig har den sterke smerter og/eller feber. Har du god kontakt med den siste veterinæren hun var hos, og har du en avtale med han/henne om kontroll? Jeg hadde tatt en telefon i morgen om jeg var deg, og beskrevet det slik du gjør her. Hun blir helt sikkert seg selv igjen skjønner du, hvis hun bare blir frisk. Men slik det er nå, ville jeg ha tatt det på alvor. Det er ganske mye som kan gå galt nå etter de operasjonene hun har hatt.

Skrevet

Ja hun spiser veldig godt egentlig! Drikker vann også..så det tar jeg som et godt tegn!

Jeg var til kontroll med henne på mandag, da sa veterinæren at såret så ut til å gro fint og at buken kjentes myk og fin ut. Prøvde å forklare henne kattens oppførsel, hun sa at det sannsynligvis skyldes at katten har veldig vondt men at det burde bedre seg i løpet av de neste dagene..Skal til ny kontroll imorgen så da blir det spennende hva hun sier med tanke på såret, avtalte med dyrlegen at dersom hun ikke virket piggere innen imorgen så skulle hun gi pus en smertestillende sprøyte, men i utg.punktet ville hun ikke dette siden det hadde vært så mye medisiner på pus i det siste!

Æsja meg altså, håper pus blir bra igjen snart!!! :Nikke:

Skrevet

Det virker som hun får bra oppfølging av denne veterinæren iallefall, og det er jo flott! :) Ja, hun har nok vondt stakkar... :tristbla:

Jeg håper de tar tempen på henne og sjekker skikkelig i morgen, for det er jo ikke alt som synes utenpå.. Jeg tenker på eventuelle skader som kan ha oppstått i buken som følge av det første mislykkede inngrepet. Håper alt får en lykkelig utgang, og at pus snart blir den samme gode, gamle igjen!

Lykke til! :)

• 8 år senere...
Skrevet

Hei, har to katter her som er sterilisert, på kattehuset. Den ene er fin i form, men den andre har skjelvet i en hel uke nå! Ørene er ned, og hodet er blitt ganske skakk! 

Skrevet
1 time siden, imsdalvann skrev:

Hei, har to katter her som er sterilisert, på kattehuset. Den ene er fin i form, men den andre har skjelvet i en hel uke nå! Ørene er ned, og hodet er blitt ganske skakk! 

Denne tråden er fra 2009..... lag en ny tråd om du har problemer med pus 

Anonymkode: 96cf5...016

• Liker 1
Skrevet
På 7.11.2017 den 12.17, imsdalvann skrev:

Har du tatt den andre til dyrelegen igjen? En hel uke skjelving er ikke vanlig.

Anonymkode: ff63b...c9a

Skrevet

De hadde brukt et uvanlig bedøvelses middel for vill katter, og dyrlegen er visst kjent for å gi litt for mye.. Katten er i mye bedre form nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...