Gå til innhold

sterilisert

Gjest Gjest_hønemor_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hønemor_*
Skrevet

Jeg var og hentet katten min etter en sterilisering for et par timer siden. Etter at jeg kom hjem har d blødd litt fra såret og pus skjelver..er dette normalt?

Klinikken er stengt nå, har fått nummeret til en vakttelefon men det skulle jeg bare bruke viss d var noe akutt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer vakttelefon når det kan være akutt, men du ikke vet. Bedre å ringe for mye enn for lite tenker jeg. Ring nå!!!

Da min katt ble sterilisert blødde det ikke fra såret og hun skalv ikke.

Gjest Tanita
Skrevet

Kanskje hun skjelver etter narkosen? Huff, hørtes skummelt ut... Hvilken klinikk var du på, er det lov å skrive det? Jeg skal sterilisere min snart og er skeptisk til hvor jeg skal gå...

Gjest Gjest_hønemor_*
Skrevet

Jeg har vært på en klinikk på Haugalandet, har veldig god erfaring med klinkken fra tidligere så jeg tror egentlig ikke at de har gjort "dårlig arbeid"..Pus virker bedre nå, det har ikke blødd mye mer fra såret og hun har både spist og vasket seg..skjelver litt noen ganger men pakker henne inn i tepper og da går det bra :) jeg er nok bare litt overnervøs!

Skrevet

Varmet du henne skikkelig når du kom hjem om hun ikke var helt oppvåknet fra narkosen? Katten min ble kastrert og han var da delvis neddopet når vi kom hjem og når han ikke lå under tepper eller på badet så skalv han som et aspeløv.

Skrevet

Ville ringt den vakttelefonen uansett jeg.

Skrevet

Jeg tror ikke det er unormalt at de skjelver. Min tispe gjorde det halve natten etter sin operasjon. Helt forferdelig å oppleve, men jeg lå inntil henne og trøstet og varmet henne hele natten. Fikk du smertestillende med deg hjem? Det gjorde ikke vi, så dagen etter måtte vi ut til an annen vet for å hente det.

Gjest Gjest_hønemor_*
Skrevet

I løpet av natten har såret væsket og blødd mer så nå ringte jeg vakttelefonen. Der syntes de ikke dette hørtes helt bra ut og sa at det kunne være begynnelsen på en infeksjon! :( Fikk derfor resept på antibiotikakur som jeg skal gi pus.. Har ikke fått noe smertestillende med meg nei, men hun fikk langtidsvirkende smertestillende hos klinikken igår. Virker ikke som hun har vondt iallefall, oppfører seg som normalt :)

Akkurat nå sitter hun med lengsel i blikket i vinduskarmen! :)

Gjest Gjest_Hønemor_*
Skrevet

Stakkars pus! Dette viste seg å bli en helt forferdelig dag! Da jeg var på apoteket og hentet antibiotika fikk jeg beskjed om å ta av den våte bukbandasjen og ta på ny bandasje..Da jeg tok av den gamle fikk jeg helt sjokk, der var det tarm som kom ut fra magen på min lille kattepus! Jeg ringte vakttelefonen igjen og fikk beskjed om å ta på igjen den gamle bandasjen og vente noen timer til de kunne hjelpe..Da vi forsøkte å ta den på igjen kom det bare enda mer tarm ut! Noe av det vemmeligste jeg har vært med på! Nå har vi iallefall vært hos ny dyrlege som egentli hadde fri idag, der måtte de operere alt på ny, i tillegg har pus fått bukhinnebetennelse.. Jeg er rasende på den første dyrlegen! Skal aldri gå tilbake dit det er helt sikkert! Nå er stakkars pus i narkosebakrus igjen og må gå på antibiotika!! :(

Skrevet

Hvor var du første gangen??? Dette var skremmende!

Gjest Gjest_Hønemor_*
Skrevet

Ja det var iallefall fryktelig skremmende mens det stod på! :O

Første gang var jeg på Solvang Smådyrklinikk i Haugesund, dersom du skulle bo i dette området så vil jeg anbefale at du ikke tar turen dit! Det var ikke det første tilfellet vaktveterinæren hadde inne som hadde vært på Solvang og deretter kom dit med sting som var gått opp..jeg går iallefall aldri dit igjen bortsett fra når jeg skal bort og klage.. :rope:

Skrevet

Huff, nei det der var forferdelig. Stakkars pusen din. Er hun blitt bedre nå? Håper alt går bra til slutt. Men slike veterinærer som ikke kan å suturere riktig engang, burde finne seg noe annet å gjøre. Tror jeg hadde vært temmelig hard mot den veterinæren og krevd pengene tilbake. :klem:

Gjest Gjest_hønemor_*
Skrevet

Hun er fortsatt ganske fraværende etter narkosen, hun har nok også ganske vondt..dyrlegen gav henne ikke mer smertestillende idag ettersom hun hadde fått både antibiotika og blitt lagt i narkose, kunne visst bli litt for mye for en såpass liten katt..men det har iallefall ikke blødd eller væsket fra såret nå å hun har allerede vært i matfatet og spist så jeg tar det som et tegn på at hun kan ikke føler seg så helt ille! :) Har imidlertid ikke laget en eneste lyd, verken mjau eller maling, etter at vi kom hjem så jeg håper hun snart gir litt lyd fra seg..

håper jeg får henne tilbake akkurat slik hun var, hun var/er nemlig en skikkeli go'ing! :hjerter:

Skrevet
. Men slike veterinærer som ikke kan å suturere riktig engang, burde finne seg noe annet å gjøre. Tror jeg hadde vært temmelig hard mot den veterinæren og krevd pengene tilbake. :klem:

skriver under på den.... :kjefte:

Skrevet

Stakkars pus og stakkars deg! Det er fullstendig unødvendig at et så rutinemessig inngrep som en kastrering skal medføre slike komplikasjoner. Jeg har jo hørt om lignende tilfeller, men ikke et eneste et ved dyreklinikken jeg selv bruker (og jeg har brukt de i 20 år), så jeg må si meg enig med Tanita her: Hadde de kunnet jobben sin skikkelig så ville ikke dette skjedd.

Selv hadde jeg nektet å betale og klaget saken inn til Mattilsynet.

Lykke til med pus! :klemmer:

Gjest Gjest_hønemor_*
Skrevet

Jeg har desverre allerede betalt ettersom de krever kontant betaling. Men jeg har absolutt tenkt å gå ned dit og kreve refusjon. Betaler ikke over 1700 kr for så slett arbeid! Det viktigste for meg er at pus blir helt frisk, men det er faktisk ganske mye penger det er snakk om! Skal også finne ut av muligheten for å klage saken inn til mattilsynet som dere nevner! Stakkars pus er fortsatt ganske fjern, hun har heller ikke gjort fra seg på 2 dager, kun tisset..noen som vet hvor lenge det kan gå før jeg bør oppsøke hjelp for dette også?

Har forferdelig dårlig samvittighet for å ha påført stakkars katten alt dette :cry3: skulle selvfølgelig ønske jeg hadde gått direkte til den andre dyrlegen, men trodde jo de visste hva de drev med...

Skrevet (endret)
:klem: Pusen din blir nok bra igjen skal du se. :) Men det var utrolig for en kjip opplevelse det må ha vært! Fikk helt vondt i magen av å lese dette. Du må ikke ha dårlig samvittighet, det er dyrlegen som gjorde det dårlige arbeidet som må ha dårlig samvittighet. Du har gjort alt riktig! :klemmer: Endret av Tanita
Skrevet

Hvis hun har spist bra og ikke gjort fra seg på 2 dager, så kan det være en mulighet at hun har forstoppelse p.g.a at hun har vært så mye i ro. Jeg ville ha ventet en dag til, men om hun ikke har gjort fra seg i løpet av morgendagen, ville jeg ha ringt dyrlegen og hørt.

Skrevet

Er du sikker på at det var tarm og ikke bare fett"pølser"? Spør fordi jeg har jobbet et års tid på dyreklinikk, og vært borti to tilfeller der dyrene har tatt stingene sine og det har kommet ut fett som ser litt ut som tarmer, men aldri at faktisk innvollene har kommet ut. Men så jobbet jeg på en klinikk med veldig flinke dyrleger da :)

Synd at du skulle komme borti en så dårlig veterinær :/ Håper alt blir bra med katten din til slutt :)

Dersom katten har spist, men ikke gjort fra seg synes jeg du skal ringe vakttelefonen igjen. Men du trenger ikke ringe midt på natta, du plager dem ikke så mye hvis du bare ringer på dagtid :)

Skrevet

Den veterinæren vi var hos igår som opererte pus for andre gang sa at det var tarmer. Den første vet.en har operert fra siden av magen slik at de måtte gjennom flere "lag" innvendig og sy i flere lag..Alle disse indre lagene var gått opp og det eneste som holdt innvoller på plass var 2 sting i huden..var iallefall slik jeg forstod det.. :klø:

Nå i morges har faktisk pus vært i kassen og gjort fra seg også :danser:

Så da er det eneste som mangler å få i henne antibiotikatabletten..har til nå prøvd å ha den i våtfor og leverpostei men hun nekter å spise det..får bare fortsette å prøve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...