Gå til innhold

Children of Hamas

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer. Barn blir dessverre brukt. Selvfølgelig blir det ikke fred når det er terrorister hver generasjon. Far var terrorist, lærer barnet sitt å bli terrorist. Så blir barnet en voksen mann og lærer sitt barn å bli terrorist.

Så du på TVNorge programmet "barn med våpen" idag? Amerikanere som lærer barna å bruke våpen fra de er små. Skjer der også. Ikke bare Midtøsten. Dessverre. For da blir omfanget mye større.

Gjest Kruttønna
Skrevet

Israel har ikke noe valg, Hamas er gale terrorister og må utslettes. Barna blir hjernevasket fra de er små, og etter det bærer det bare en vei terrorisme, selvmordsbombere ol.

Videoen sier allt! Tragisk........

Skrevet

Jeg synes denne videoen som viser hvordan palestinske terrorister bruker barn som levende skjold er grusom:

Gjest Lillann
Skrevet

Ganske interessant å se at nesten ingen av palestina-vennene her inne kommenterer dette innlegget og denne videoen!

Bare en observasjon.............

Gjest Gjest_Jonna_*
Skrevet

Jødisk imperealistisk propaganda!

Skrevet
Israel har ikke noe valg, Hamas er gale terrorister og må utslettes. Barna blir hjernevasket fra de er små, og etter det bærer det bare en vei terrorisme, selvmordsbombere ol.

Videoen sier allt! Tragisk........

Israel har alltid et valg, og de er virkelig ikke noe bedre selv.

Det er forferdelig når de bruker barn på denne måten, men det er like forferdelig når Israel bomber steder der barna er. Så kom ikke her og si at Israel er så mye bedre, for det er de ikke.

Og det våger jeg å si, selv om jeg har sett videoen. Tragisk at barn blir brukt på denne måten, enten det gjelder Hamas eller andre.

Gjest Kruttønna
Skrevet (endret)
Israel har alltid et valg, og de er virkelig ikke noe bedre selv.

Det er forferdelig når de bruker barn på denne måten, men det er like forferdelig når Israel bomber steder der barna er. Så kom ikke her og si at Israel er så mye bedre, for det er de ikke.

Og det våger jeg å si, selv om jeg har sett videoen. Tragisk at barn blir brukt på denne måten, enten det gjelder Hamas eller andre.

Ja, Israel har ett valg! De kan la Hamas ture frem slik den norske regjering mener de skal gjøre. Israel er heldigvis ikke så naive som nordmenn, og de gjør det eneste de kan, forsvarer seg.

Endret av Nigo-san
Gjest Nå nei...
Skrevet
Jødisk imperealistisk propaganda!

Les Koranen, les Hamas charter, les Mark A. Gabriels bøker så skjønner du kanskje at dette dessverre IKKE er jødisk propaganda men den virkeligheten Israle lever med.

Vi er rett og slett for godtroende til å innse hva som er iislamistisk fundamentalsimes sanne ansikt.

Vi burde spørre oss; hvor mange palestinske sivile, kvinner og barn har Hamas selv drept FØR Israle gikk til angrep.

Skrevet
Ja, Israel har ett valg! De kan la Hamas ture frem slik den norske regjering mener de skal gjøre. Israel er heldigvis ikke så naive som nordmenn, og de gjør det eneste de kan, forsvarer seg mot disse dyra.

Jeg blir litt NÆrvøS av å svare Ei Kruttønne i dagens läge, men jeg klarer ikke å la være. :-)

Tror du ikke det ville vært taktisk smart av Israel å trekke seg tilbake fra Bredden og Gaza - og SÅ utnyttet et hvert angrep fra palestinere til å få verdens sympati?

Jeg ville gjort dette dersom jeg styrte "Asylet Midtøsten".

;-)

Hamas og bruk av barn... Vel, Hamas er ekstreme. Veldig ekstreme, men verden liker å oppfatte Israel som enda mer ekstremt.

Gud bedre, partene der nede er virkelig styrt av hat, hat og enda mer hat!

Og Heiagjengene vokser seg store og sterke. Trist.

Skrevet
Les Koranen, les Hamas charter, les Mark A. Gabriels bøker så skjønner du kanskje at dette dessverre IKKE er jødisk propaganda men den virkeligheten Israle lever med.

Vi er rett og slett for godtroende til å innse hva som er iislamistisk fundamentalsimes sanne ansikt.

Vi burde spørre oss; hvor mange palestinske sivile, kvinner og barn har Hamas selv drept FØR Israle gikk til angrep.

Man kan lese mye, men som regel burde man heller se på hva som faktisk skjer der nede.

Som det eneste demokratiet i området og alliert med USA, burde kanskje Israel ha litt høyere standarder enn Hamas?

Når man ser på tapstallene ser det faktisk ut som det er tvert om. Israel har bare de siste dagene drept flere hundre sivile kvinner og barn.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Man kan lese mye, men som regel burde man heller se på hva som faktisk skjer der nede.

Som det eneste demokratiet i området og alliert med USA, burde kanskje Israel ha litt høyere standarder enn Hamas?

Når man ser på tapstallene ser det faktisk ut som det er tvert om. Israel har bare de siste dagene drept flere hundre sivile kvinner og barn.

Med kunnskap og innsikt vil man som regel kunne se en situasjon med helt andre briller. Lesebriller vil f.eks. kunne gi et helt annet bilde enn solbriller.

Siden jeg ikke klarer å se noe som helst her fra berget i nord er jeg henvist til å tolke kontekstløse fotografier med den kunnskapen jeg til enhver tid sitter inne med. Jeg lurer derfor på hva du har sett:

Hva så du f.eks. før media startet å dekke konflikten med fotografier av sårede barn? Så du ingen sårede barn da, eller? Så du et fredelig og harmonisk samfunn? Så du Hamas? Og hva ser du komme i fremtiden dersom Hamas får det som de vil? Ser du ingen sårede israleske barn dersom israel skulle gitt etter for Hamas krav, og gi opp kontrollen over området? Ingen selvmordsbombere i Tel Aviv dersom muren skulle rives? Ingen våpen dersom blokkaden oppheves?

Skrevet
Hva så du f.eks. før media startet å dekke konflikten med fotografier av sårede barn? Så du ingen sårede barn da, eller? Så du et fredelig og harmonisk samfunn? Så du Hamas? Og hva ser du komme i fremtiden dersom Hamas får det som de vil? Ser du ingen sårede israleske barn dersom israel skulle gitt etter for Hamas krav, og gi opp kontrollen over området? Ingen selvmordsbombere i Tel Aviv dersom muren skulle rives? Ingen våpen dersom blokkaden oppheves?

Jeg ser en statistikk som over lang tid, veldig lang tid, viser at israelerne dreper omtrent ti ganger så mange sivile som palestinerne gjør.

Så ser jeg en rekke potensielle scenarier som skal forsvare denne typen forkjøpskrig mot sivile.

Gjest SV-velger
Skrevet
Jeg synes denne videoen som viser hvordan palestinske terrorister bruker barn som levende skjold er grusom:

Denne videoen kan tolkes på to måter:

1) Hamas-soldater bruker barn som menneskelige skjold.

2) Hamas-soldater redder barn vekk fra skuddlinjen. Scenen med gutten som er bak en gatelykt og Hamas-medlemmet som løfter han etter nakken og flytter han til de andre sivilistene (der det kanskje er mindre farlig) ser slik ut for meg.

Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

Gjest Gjest_Max_*
Skrevet

Husk at det har vært sammenhengende krig i midt-østen de siste 2000 år, og det vil det fortsette med.

En dag vil det bli sprengt atombomber der nede, og først da blir det tyst.

Israel/USA vil snart angripe Iran, forresten.

Gjest utlogget
Skrevet
Her er en video om hvordan Hamas bruker barna i krigen, rett og slett hårreisende! Når man ser disse barna skjønner man at det ALDRI vil bli fred i midtøsten! Sjokkerende!!!

Jo, det vil bli fred. Hamas er en liten organisasjon og de har ikke så mye reell støtte fra nabolandene lenger.

Folket i regionen er krigstrøtte og ønsker fred.

Jeg kom hjem fra Midt-Østen (Syria, Libanon og Jordan) for noen timer siden. Jeg har vært i møte emd mange forskjellige mennesker, og ikek en av disse snakket om noen krig i regionen. De syntes selvfølgelig det var ille med drap på sivile (hvem synes ikke det?), men noen krig var ikke ønskelig. For ei drøy uke siden var jeg i landsbyen hvor Hizbollah har sitt "hovedsete" - det var helt stille der - det de snakket om var at de ønsket fred.

I vestlige medier snakkes det om at Midt-østen er ei kruttønne og at det når som helst kan eksplodere til et inferno der nede. Men hvorfor sier ikke de som bor i regionen det samme? Hvem vet best? Hvem kjenner forholdene best? De eller vi?

Konflikten mellom Hamas og Israel er komplisert. Derfor synes jeg det er så rart at enkelte her uttaler seg så bombastisk. Det får meg til å undres litt over hvor de har sine opplysninger fra. Tabloidene?

Reis til regionen (selvfølgelig ikke Gaza og Israel/palestinske områder i disse dager) og lær folket å kjenne og bli informert av de som lever der.

Gjest Utlogget
Skrevet
Husk at det har vært sammenhengende krig i midt-østen de siste 2000 år, og det vil det fortsette med.

Nei

En dag vil det bli sprengt atombomber der nede, og først da blir det tyst.

Nei

Israel/USA vil snart angripe Iran, forresten.

Nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...