Gå til innhold

Bo rett ved trikkeskinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har sett en leilighet på Finn som er helt perfekt bortsett fra at den ligger rett ved trikkeskinner hvor 3 trikker kjører (dvs 6 trikker i kvarteret). Jeg skal se på den i helgen. Er det noen som har bodd slik som kan si noe om hvordan det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor sånn... Veldig praktisk, komme alltid en trikk!!

Neida, seriøst. Plager meg ikke i det hele tatt, altså man hører det om man vil, men jeg er så vant til det og er egentlig få som har vært på besøk som nevner det. Og heldigvis så kjører det jo ikke på natta heller...

Skrevet

Jeg bor også sånn og har ingen problemer med det. Jeg bodde på et veldig stille og rolig sted før, så de første dagene merket jeg det godt. Nå derimot, legger jeg ikke merke til lydene i det hele tatt. Og som gjesten over meg sier, trikken slutter jo å gå på nattestid (og går sjeldnere om kvelden).

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Leiligheten ligger på Grünerløkka, så det vil nok være ganske mye trafikk i tillegg til trikkene, og kanskje også på natt. Må si jeg er skeptisk, for her jeg bor nå er det veldig stille.

Skrevet

Det kommer selvfølgelig an på hvor sensitiv man er for lyder, men for min del har det som sagt gått finfint etter noen dagers tilvenning. Og her ligger soverommet ut mot vei og trikkeskinner. Det er noe du bør sjekke ut, for jeg vil tro at det er på kvelds- og nattetid lyder er mest problematisk. Om soverommet ligger ut mot en bakgård el. vil det jo være mye mindre bråk!

Skrevet

Hvis det ligger noen utesteder rett ved så kan det bli endel bråk om natten derfra i helgene, eller ved kebabsjapper og sånn (om du da ikke er ute og bråker selv). Men hvis soverommet er inn mot bakgården så er det ikke så farlig. Ligger leiligheten i 1. etasje så merke du fort trikken, ellers blir det bare en suselyd man blir vant til.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Leiligheten ligger i 3. etg og har hovedsoverom ut mot "bråkeveien". Den har et mindre soverom mot bakgård. Har også tenkt på fyllebråk fra gatene. Vet ikke helt hvor mange utesteder som er rett i nærheten, men det skal jeg sjekke på visning.

Takk for innspill :-)

Gjest slkrth
Skrevet

jeg har ikke bodd rett ved trikk - men rett ved en busstrasè.

jeg irriterer meg ikke egentlig over lyd, men problemet kom mer i lengden.....jeg ble sliten i hodet i lengden, og velger ikke en slik løsning igjen.

Men det var slett ikke slik at jeg ville flytte på grunn av det, men når jeg da kjøpte leilighet var et av kriteriene at det ikke skulle ligge nærme trafikk.

har mange andre lyder da siden det er borettslag, men trafikk er det kjipeste for meg.

og det er sååå deilig å slippe det nå:=)

begynte forøvrig med ørepropper når jeg bodde der for å få sove om natten pga tidvis vanlig trafikk - og jeg klarer ikke slutte enda fordi det gir så mye bedre søvn:=)

Skrevet

Jeg ble gal av det. Trikk på den ene siden, tog på den andre siden. Var ikke i nærheten av å bli vant til det og den første natten "hjemme på landet" igjen var himmelsk :)

Skrevet

Jeg bor midt i byen og det passerer tre trikker forbi vinduene våre. Vi bor i 2.etasje og ja, vi merker lyden! Nå er ikke jeg så veldig sensitiv til lyder, så det er ikke noe større problem. Om vinduene er igjen så tenker jeg ikke over trikken, men om sommeren når vi lufter er det vanskelig å se på tv da trikken kan overdøve lyden fra tv.

Det største problemet er vel egentlig når det er vedlikehold på trikkeskinnene. Det pleier å være det minst et par ganger i året. Da har vi hatt noen søvnløse netter. Men alt i alt, så er det vel verdt det - kjempedeilig at det alltid går en trikk! :Nikke:

Skrevet

Slik har jeg bodd, og jeg skal aldri, aldri bo sånn igjen. Soverom ut mot trikkeskinner er noe dritt. Riktignok går ikke trikken om natten, men den starter forholdsvis tidlig og slutter å gå ganske sent. Og så har du det som verre er: Vedlikehold av skinner (skjer riktignok ikke årlig akkurat) som er fullstendig terror. Aldri, aldri mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...