Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Den 48 år gamle mannen entret en skiheis sammen med sin åtte år gamle sønn. Han var ikke klar over en klaffemekanisme på det nedfelbare setet i heisen og falt ned mellom setene. heldigvis hang buksa igjen, men mannen ble hengende opp ned med "rumpa bar"... "[bilde]" Kilde: Smkoing Gun Men mannen hang i blanke messingen og ventet på redningsaksjonen kom det flere andre skitturister til med fotokameraer og fotograferte den uheldige mannen. Slik hang han i 15 minutt til han ble hjulpet ned. Vail i Colorado er det største vintersportsstedet i USA. http://www.stavangeravisen.com/art.asp?id=46266 Hva synes dere? Er det greit å ta bilder av personer i slike situasjoner?
rugrat Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jeg kan uansett ikke skjønne hva folk skal med en halvnaken, fremmed fyr i albumet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg hadde neppe likt det om jeg hadde hengt oppned fra en skiheis med buksene nede, så svaret må bli nei, det er ikke greit å ta bilder av folk i en slik situasjon. Tenk å stå og ta bilder av en som ganske ufrivillig blir hengende slik, og med den lille sønnen sittende i heisen som bivåner! Men men, det er jo blitt slik, egen forlystelse er viktigere enn alt annet.
Gjest Ejala Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Nei, det er så absolutt ikkje greit! Skjønar ikkje heilt kva folk tenkjer (med?) når dei gjer slikt.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Jeg synes ikke det er greit. Men det som er mest uroligende er at media publiserer dette videre! Var på nettsiden til vg isted og da var dette bildet på framsiden. Jeg synes media har et større ansvar her..
Kosemose Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Nei selvfølgelig er ikke det greit! Jeg hørte om historien på radio i morges, programlederne holdt på å le seg ihjel. Jeg ser ikke helt humoren i dette?
Strix Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jeg kan uansett ikke skjønne hva folk skal med en halvnaken, fremmed fyr i albumet sitt. Enig!
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Enig med dere andre, det er ikke greit. Vi snakket om dette på jobb i dag og der var det faktisk flere som ikke skjønte hva som var galt med det og enkelte påstod til og med at man har rett til å ta bilder av dert man vil og vise til andre. Skjønner ikke at det er mulig, jeg. Tenk om det var sønnen hans som hang der i steden for, lurer på om de hadde tatt bilde da også?
Kakee Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Syns det er helt tragisk at VG viser disse bildene.
Gjest Pascale Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Vel, det har jo blitt slik idag at når det er noe som skjer med andre, så er det greit å ta et bilde. Uansett hvordan, hvem, hva og hvor som er på bildet.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Jeg ville ikke drømt om å ta bilde av mannen, jeg synes det er ekstremt hensynsløst og respektløst. Stakkars fyr. Enig med dere over her, det er ganske overraskende at VG velger å publisere bildet.
ynskje Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Helt enig, dette var utrolig respektløst! Jeg ser ihvertfall ikke noe humoristisk i at en person havner i en farlig situasjon, uansett hvor mye eller lite klær denne har på seg
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Helt enig med dere andre! Det er virkelig null respekt for andre mennesker, null interesse for verden og null empati!
Gjest uff Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 Henger meg på alle andre sine svar. Det kunne IKKE falt meg inn å ta bilde. Helt enig i at det er både hensynsløst og respektløst. Forstår heller ikke at folk synes det er morsomt at folk havner i farlige situasjoner, naken eller ei. Stakkars fyr og ikke minst stakkars unge. Men det mest respektløse er dog avisene som kjøper bildene og dermed publiserer de slik at hele verden får se dem. Håper fyren har guts nok til å saksøke hele gjengen.
Gjest Miley Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Jeg lo, og det er nok mange andre som meg. Det er årsaken til at VG trykker bildet. Det trekker folk, folk ler av det, det diskuteres og de linker videre. De tjener penger på det, ikke så veldig uvanlig at VG har økonomiske hensikter bak det de gjør.
Marc Spector Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 Men mannen hang i blanke messingen og ventet på redningsaksjonen kom det flere andre skitturister til med fotokameraer og fotograferte den uheldige mannen. "skitturister"
Leanne Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jeg kan uansett ikke skjønne hva folk skal med en halvnaken, fremmed fyr i albumet sitt. de tok vel ikke bildene for å beholde de selv - men for å selge de til avisen og tjene noen kroner...... og det verste er jo at media kjøper/bruker disse bildene....
Kosemose Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 Jeg lo, og det er nok mange andre som meg. Det er årsaken til at VG trykker bildet. Det trekker folk, folk ler av det, det diskuteres og de linker videre. De tjener penger på det, ikke så veldig uvanlig at VG har økonomiske hensikter bak det de gjør. Hvorfor lo du av dette? Så utrolig ydmykende og skremmende situasjon for både far og sønn...
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Ser ut som fotografen får sparken. Men egentlig burde han blitt hengt opp i samme situasjon mens alle som ville kunne ta bilder og spre verden over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå