Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Hei Hei Jeg er en jente som skal feire 18 års dagen min. Leter etter et festlokale i Bergen. Gjerne i Laksevåg- Loddefjord området. Har sjekket ut litt, men de fleste steder må man være 20 år for å leie, og det er dumt pga. at jeg bare er 18. Er det noen som har noen tips? Tenker at det skal være plass til ca. 100 personer, samtidig må det ikke være alt for dyrt heller;) Håper på svar så fort som mulig =) - Linn
Supraspinatus Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hei Hei Jeg er en jente som skal feire 18 års dagen min. Leter etter et festlokale i Bergen. Gjerne i Laksevåg- Loddefjord området. Har sjekket ut litt, men de fleste steder må man være 20 år for å leie, og det er dumt pga. at jeg bare er 18. Er det noen som har noen tips? Tenker at det skal være plass til ca. 100 personer, samtidig må det ikke være alt for dyrt heller;) Håper på svar så fort som mulig =) - Linn Aldersgrensen finnes veldig mange steder. Jeg foreslår heller at du får en som er over 20 til å stå som ansvarshavende. Husk at det er lett at ryktet om en fest sprer seg som ild i tørt gress - før du vet ordet av det har du dobbelt så mange gjester som du ønsker. Noen av disse vil til og med starte bråk - eller gjøre hærverk. Dette kan ansvarshavende måtte stå til ansvar for og kanskje og betale for. Det ville vært en kjip måte å starte sitt voksne liv på. Hvis du får tak i noen som vil hjelpe deg, eller du får leie selv så bør du ihvertfall tenke på hvordan selskapet skal være og hva du skal gjøre hvis det kommer ubudne gjester. Politiet er underbemannet og du kan ikke regne med at de har tid til å komme med en gang om noe skulle skje. Kanskje du burde ordne med noen voksne, autoritære personer du kan ringe til om det skulle bli problemer. Husk å følge reglene så beviser du også at 18-åringer fortjener ansvaret! Lykke til med feiringen.
Gjest pinkbunni Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Jeg og en veninne leide klubbhuset til Fyllingen idrettslag når vi fylte 20. Tror kanskje de har 20 års grense der, men det skader jo ikke å spørre..? Vi også anbefale å leie inn noen til å stå i døren. Enten storesøsken, foreldre, onkler eller tanter. Det er nok ikke så mye hjelp i de hvis det blir full slosskamp, men moren til veninnen min sto i døren og "stemplet" folk og hadde de på gjestelisten, og det var VELDIG forebyggende. Det kom to-tre gjenger med folk som ville inn, men når de så hun stå der gikk de igjen
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Husker den tiden da "vi" fylte 18 - mangen herrens år siden - da var bl.a. Mathopen idrettshus (Mil-huset), Det idrettshuset i øvre Fyllingsvei (Melkeplassen) og tilsvarende idrettshus/grendahus vanlige festlokaler... Du kan jo ta en telefonrunde til div. idrettshus o.l.
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Tusen takk for tips. Har ringt rundt litt, og de ville bare leie til folk over 20 men skal ta meg en ringerunde til =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå