Gå til innhold

Hvor mye i feriepenger til USA


Gjest Virrea

Anbefalte innlegg

Gjest Virrea

Hei!

Hvor mye penger bør man beregne å ha med seg til USA (for to uker) når man skal på roadtrip?

Flyet over er betalt, og regner med å betale innenlandsflyet til startposisjon for turen også før vi drar. Vi er tre, så vi kan dele samme motellrom(kun to netter hotell de to første dagene, satser på motell og billigere hotell langs veien ellers. Regner også med 2-3000 hver for leiebilen totalt, pluss drivstoff(men dette er vel rimelig billig enda?) Litt shopping vil nok foregå, men ikke sykt mye. Likevel vil jeg ha nok penger oppspart til at jeg ikke behøver å tenke meg om dersom jeg finner noe kult:)

Er det noen som har noen tips til leiebilfirma, motellkjede og steder å besøke i Georgia, Florida(nord), South Carolina, Alabama, Tennessee etc, så blir vi glade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på familiebesøk sommer for 1,5 år siden.

Jeg var borte i nesten 4 uker og jeg hadde ca 12.000 til lommepenger.

Da hadde jeg overnatting gratis, utenom hotel siste natta. Men jeg spanderte en del på familien som ikke hadde så¨god råd og betalte en del bensin.

Da brukte jeg mye penger på dill også....

I florida område vil jeg anbefale å se rommet på motellet før dere betaler.

Flere ganger har meg og min familie opplevd at det har vært kakkerlakker osv.

Ikke gøy..... Men dette er lengesiden, men det kan jo fremdeles være slik.

Har egentlig vært mest sør i florida, så kommer ikke på noe nordover.

Thomas Edison, en kjent oppfinner kom fra florida, nær Fort Myers. Vi var å besøkte et hus der, med masse ting om han. Husker det vær svært "humid" og varmt i været. Thomas A. Edison winter home tror jeg det er, etter å ha søkt litt på nettet. Hvis en liker den slags. Akkurat hvor dette ligger vet jeg ikke, men det kan sikkert finnes ut på nett.

Jeg husker det som en gøy ting å se hvertfall, men var ganske liten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...