Gå til innhold

Irriterer du deg over skrivefeil i innlegg?

1. 1. Irriterer du deg over skrivefeil i innlegg?

• JAAA
      25
    • Av og til kanskje
      20
    • Nei
      20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg grønn og klarer ikke engang lese de verste tilfellene...

Hvordan er det med deg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vedkommende som har skrevet innlegget bare har bommet på tastaturet gjør det ikke noe, men innlegg som er preget av mange skrivefeil irriterer meg, ja. Det gjør at forfatteren av innlegget virker uintelligent, og da gidder jeg som regel ikke å lese gjennom/svare.

Det dukker fra tid til annen opp innlegg som er komplett umulig å forstå budskapet i, pga. gramatiske feil, totalt bakvendt setningsoppbygging og mangel på tegnsetting. DET irriterer meg.

Skrevet

Litt dårlig norsk, eller tastefeil, gjør meg ingenting. Men hvis det er lange innlegg, uten et eneste avsnitt, da blir jeg sur og mister interessen.

Synd egentlig med de som legger mye sjel og arbeid i et slikt innlegg, for de får som regel noe begrenset oppmerksomhet. Folk gidder ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er veldig sjelden. Eneste hvis det er et langt innlegg med gjennomgående feil, dropper jeg som regel å lese hele, for det blir fort litt slitsomt og frustrerende.. :roll:

Og sms språk irriterer meg, DET må jeg innrømme. :o

Men småfeil her og der gidder jeg aldri henge meg opp i.

Skrevet

Sånt gidder jeg ikke bruke energi på, men det har vært tatt opp utallige ganger her inne:

Vil bare hviske endel av dere i øret at det siden 1950-tallet har hett blant' date=' ikke blandt.[/quote']

Skrevet
Jeg irriterer meg grønn

Psst... det er JEG som er grønn! :ler:

Skrevet

Bryr meg ikke om skrivefeil jeg. Det kan være så mange grunner til at folk skriver dårlig så jeg syns ikke man skal rakke ned på dem for det.

Og å påstå at folk som har mange skrivefeil er uintelligente syns jeg rett og slett er slemt! Det finnes faktisk noe som heter dysleksi..

Gjest lmari
Skrevet

Med lærerforeldre har jeg blitt "oppdratt" til å se etter skrivefeil.... Nå er jeg journalist, og selv om dere kanskje ikke tror det, så er vi også opptatt av skrivefeil... :wink:

Derfor blir jeg irritert dersom folk skriver feil. Ikke hvis det er en typisk trykk-leif eller tastattur-leif. Og egentlig heller ikke hvis det er et langt innlegg med drøssevis av feil - da er det ofte dysleksi inne i bildet, og det synes jeg ikke at jeg kan irritere meg over....

Men litt mer generelle skrivefeil... Da blir jeg småirritert.

Skrevet
Bryr meg ikke om skrivefeil jeg. Det kan være så mange grunner til at folk skriver dårlig så jeg syns ikke man skal rakke ned på dem for det.

Og å påstå at folk som har mange skrivefeil er uintelligente syns jeg rett og slett er slemt! Det finnes faktisk noe som heter dysleksi..

Veldig godt poeng, Englepusen! :Nikke:

Men jeg må innrømme at jeg irriterer meg over lange innlegg uten avsnitt og uten stor bokstav etter punktum. Blir slitsomt å lese..

Skrevet

Bryr meg langt mer om dårlige meninger.... :sjarmor:

Skrevet

Hvorfor skulle jeg irritere meg over noe som skrivefeil? Det er jo bare en bagatell å irritere seg over. Det finnes viktigere ting å irritere seg over her i livet, så skrivefeil klarer jeg å leve helt fint med.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg synes det er slitsomt å lese lange innlegg uten mellomrom.

Det er irriterende å lese ørten tegn: ????????????!!!!!!!!!!!!!!!!osv.

Slitsomt med store, fete skrikende bokstaver.

Men skrivefeil plager meg overhodet ikke (med mindre vedkommende skriver feil for å henge ut en annen... :ler: )

Bryr meg mer om hva folk skriver enn hvordan...

Mayamor

Gjest Anonymous
Skrevet

En kaller oss for uintligente. Dette slår tilbake på deg selv.

Du vet ikke årsaken til skrivefeilene. Det kan være b.l.a. lese/skrivev.

Jeg selv har strevet i mange år med å skrive rett. Mange her inne vet jeg ikke er Norsk.

Med en sånn holdning, hva er det ? Hvem er mest uintligent. Er du et voksent menneske bør du skamme deg over uttalelsene dine.

Slå opp i ordboka de over ordet UINTLIGENT. Så kan du finne deg en annen bok og slå opp under TAKT OG TONE.

Kjenner folk på universitetsnivå med skriveproblemer, de er langt fra uintligente. Vet folk på samme nivå som bruker penn og papir for de klarer ikke pc.

Nå får enkelte slutte med disse skrivefeilinnleggene. Søk og se hva som kommer opp av hva som er skrevet.

Dere må ha lite å skrive om.

Skrevet

Jeg irriterer meg grønn og klarer ikke engang lese de verste tilfellene...  

Hvordan er det med deg ?

Jeg irriterer meg over skrivefeil, mest av alt over mine egne.

Går litt kjapt & gæli av og til.

Synes ikke det gjør så mye, likevel. Har skjerpet meg en god del (før nektet jeg å gå inn i butikker som hadde skrivefeil på skiltet utenfor 8) ), og i alle fall her inne. Som nevnt før; det er ulike grunner til feil.

Noe som derimot er plagsomt, er alle fargene og bruk av mye fet skrift.

Disse innleggene pleier jeg å hoppe over.

Skrevet

Uff så sinte vi ble, da...

Det var ikke meningen å såre noen, jeg sa bare at forfatteren av innleggene virker uintelligent. Det er slik jeg oppfatter det.

Skrevet

Nå får enkelte slutte med disse skrivefeilinnleggene. Søk og se hva som kommer opp av hva som er skrevet.

Dere må ha lite å skrive om.

Hvorfor skal det å være opptatt av rettskriving tyde på at man har mindre å skrive om enn om man f.ex poster utallige innlegg på "ordassosiasjonstråder" eller lignende? :roll:

Skrevet

Malariamor, hva mener du egentlig? Jeg synes det er litt trist med alle de folkene som påstår de er mer opptatt av hva folk skriver enn hvordan de skriver. Det er rett og slett reinspikka sprøyt...

Waco

Kan man telle hvor mange feil dere har?

Skrevet

Det eneste som irriterer meg er mangel på avsnitt!

Spesielt inne på Samliv og Barn/Familie.- Det hender ofte at jeg ikke orker lese mer enn et par linjer når jeg ser at resten er tykt som en murstein og langt som et vondt år- og det var vel ikke meningen?

Vær så snill, lag litt luft mellom setningene!!! :P

Skrevet

Det er jo egentlig en oppgave for morderatorene...da blir det triveligere å lese for oss alle... har hatt det som forslag før... men da ble det bare masse knuging om at de er overarbeidet med å slette innlegg og blabla...

Skrevet
Det er jo egentlig en oppgave for morderatorene...

Hvor står det at vi skal fungere som "stavekontroll" da, Waco?

Noe må dere klare selv også :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...