Gå til innhold

Verdens undergang


Mirabella76

Anbefalte innlegg

Broren min har sett ein dokumentar som han påstår nærmast beviser at jorda kjem til å gå under 21. desember 2012! :(

Han sa at eg aldri måtte sjå den dokumentaren, fordi eg kom til å bli så skremt. Eg trudde såklart det berre var tull. Men etter at broren min har fortalt litt om kva som kan koma til å skje denne datoen, så må eg innrømma at eg er litt redd for at det er sant. Broren min sa at han tenkte akkurat som meg før han såg dokumentaren: At det berre var tull! Men etter å ha sett dokumentaren, hadde han latt seg overbevisa om at det var sant.

Broren min sa at det kom opp ein del informasjon om det som skal skje denne dagen, om ein søkte på denne datoen på nettet. Så eg søkte på Google, og fann faktisk ein del informasjon om dette! Må innrømma at eg er redd for at det er sant...

Er det andre som har høyrt noko om kva som skal skje denne datoen? Og er det isåfall grunn til å tru at det virkelig stemmer at dene dagen betyr slutten på alt liv på jorda?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Infralove

Var det ikkje det dei sa om 2000? Og omtrent 200 andre datoar?

220 dates for the end of the world Inkludert 1000, 1533, 2008, 2016, 2034 og mange fleire.

Tøys frå ende til annen :)

Og eg tviler på at var noko som liknar på bevis i den filmen! Kva i all verden skulle det vere?

Endret av Infralove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben

Tja det eneste man kan si med sikkerhet er at Verdens undergang vil skje om 4 milliarder år. Når solen vokser seg til en kjempe og vil steke planeten.

Borsett fra det så tror jeg ikke så mye på 2012. Men hadde det egentlig vært så ille ?

men nå skulle jo verden gått under allerede i 1914...på 70 tallet..i 1998 og i 2000. Og det er mange mange andre år de 2000 siste årene som skulle ha vært verdens undergang.

Men jeg skal avsløre med sikkhert når verden går under. Det er om 4 milliarder år. Men om vi mennesker fremdels eksisterer om 4 milliarder år er en helt annen sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikkje det dei sa om 2000? Og omtrent 200 andre datoar?

220 dates for the end of the world Inkludert 1000, 1533, 2008, 2016, 2034 og mange fleire.

Tøys frå ende til annen :)

Og eg tviler på at var noko som liknar på bevis i den filmen! Kva i all verden skulle det vere?

Det var noko med at polane kjem til å skifta, noko som vil få store konsekvensar. Og forskarane er nesten heilt sikre på at dette kjem til å skje denne datoen. Skjer visst ein sjelden gang, men det var millionvis av år sidan forrige gang det skjedde. Det vil då oppstå store naturkatastrofar på jorda, og minst 80% av jordas befolkning vil bli utrydda - i beste fall. I verste fall går heile jorda ut av bane, noko som definitivt betyr slutten på alt.

Det var også nokre andre "bevis" for at jorda kjem til å gå under denne datoen, men eg hugsar ikkje heilt kva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

(Må bare følge med på denne.)

Berre le du... Det gjorde broren min også, heilt til han såg dokumentaren - og han er ikkje den som vanlegvis lett lar seg overbevisa av slikt!

Trur dokumentaren heiter noko slikt som: "21.12.2012 - End of the world". Du kan jo leita og sjå om du finner den...viss du tør. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35
:ler:

(Må bare følge med på denne.)

Jeg også. Og ja, jeg husker på 70 tallet. Det var spådd dommedag og jeg var kjemperedd. Alle snakket om det i radioen og greier.

Den dagen det skulle skje skulle egentlig jeg være med noen venner å bade. Men det kunne jeg jo ikke for jeg måtte jo være sammen med min familie og gå under sammen med dem.

Den gang var jeg et barn, og siden den gang har de spådd dommedag flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben
Av og på knapp på tv er fine greier :troest:

Jeg ser ikke på reality. Men når man blar igjennom er det umlig å ungå idiotiet.

Så av den grunn ønsker jeg at verden går under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søk&Finn
Broren min har sett ein dokumentar som han påstår nærmast beviser at jorda kjem til å gå under 21. desember 2012! :(

Du får lese denne artikkelen om samme temaet (den er på norsk)

Politiker avslører kynisk maktelite i Norge

Jeg anbefaler deg også å ta en titt på såkalte "chemtrails", det er mye informasjon om dem der ute.

PS: Ikke la andres latterliggjøring av disse temaene hemme deg i å undersøke disse tingene selv. Hilsen en som har undersøkt i snart 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at det ikkje er snakk om nokon spådom. Det er forskning som viser at det faktisk kjem til å skje noko denne datoen. Og det kjem garantert til å skje eitt eller anna, forskarane er berre usikre på kor store konsekvensar det vil få for livet på jorda.

Det er noko med eit magnetfelt som virkar inn på jorda, slik at polane vil skifta. Dette har skjedd før, for milliardar av år sidan - og forskarane veit 100% sikkert at det vil skje igjen denne datoen. Så då er jo spørsmålet kor store konsekvensar dette polskiftet vil få for livet på jorda. Det er det ingen som veit heilt sikkert - men ting tyder på at det blir ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søk&Finn
Poenget er at det ikkje er snakk om nokon spådom. Det er forskning som viser at det faktisk kjem til å skje noko denne datoen. Og det kjem garantert til å skje eitt eller anna, forskarane er berre usikre på kor store konsekvensar det vil få for livet på jorda.

Det er noko med eit magnetfelt som virkar inn på jorda, slik at polane vil skifta. Dette har skjedd før, for milliardar av år sidan - og forskarane veit 100% sikkert at det vil skje igjen denne datoen. Så då er jo spørsmålet kor store konsekvensar dette polskiftet vil få for livet på jorda. Det er det ingen som veit heilt sikkert - men ting tyder på at det blir ille...

Jeg vil råde deg til å ikke snakke om ting du ikke har greie på enda. Undersøk først, informer etterpå.

Ved å uttale deg om ting du ikke kan, så står du i fare for å feilinformere andre og gi disse ekstremt viktige temaene dårlig publisitet. - Folk vil latterliggjøre dem og kalle det for konspirasjonsteorier...

Lær deg sakene selv, og så kan du begynne å snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Jeg har lest om denne datoen før, men jeg betviler det veldig sterkt. Hadde jeg trodd på alle dokumentarer jeg ser, så hadde jeg blitt gal tror jeg. Mye skremselspropaganda ute og går.

Forskere gjør utrolig mye bra, og alle honnør til de, men noen burde bytte yrke. Eller forske på noe som gagner menneskeheten.

Jeg lever iallefall nå og har ikke tenkt å gå rundt å være redd for at jorda skal gå under på en bestemt dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får lese denne artikkelen om samme temaet (den er på norsk)

Politiker avslører kynisk maktelite i Norge

Jeg anbefaler deg også å ta en titt på såkalte "chemtrails", det er mye informasjon om dem der ute.

PS: Ikke la andres latterliggjøring av disse temaene hemme deg i å undersøke disse tingene selv. Hilsen en som har undersøkt i snart 4 år.

Takk for veldig informativ link! Uff, så ekkelt... Heilt grusomt, viss dette er sant. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å ikke snakke om ting du ikke har greie på enda. Undersøk først, informer etterpå.

Ved å uttale deg om ting du ikke kan, så står du i fare for å feilinformere andre og gi disse ekstremt viktige temaene dårlig publisitet. - Folk vil latterliggjøre dem og kalle det for konspirasjonsteorier...

Lær deg sakene selv, og så kan du begynne å snakke om det.

Eg har ikkje sett meg ordentlig inn i dette, nei. Seier berre kva eg har høyrt, slik eg har oppfatta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noko med at polane kjem til å skifta, noko som vil få store konsekvensar. Og forskarane er nesten heilt sikre på at dette kjem til å skje denne datoen. Skjer visst ein sjelden gang, men det var millionvis av år sidan forrige gang det skjedde. Det vil då oppstå store naturkatastrofar på jorda, og minst 80% av jordas befolkning vil bli utrydda - i beste fall. I verste fall går heile jorda ut av bane, noko som definitivt betyr slutten på alt.

Det var også nokre andre "bevis" for at jorda kjem til å gå under denne datoen, men eg hugsar ikkje heilt kva det var.

Reversering av jordas magnetfelt forekommer relativt "ofte". I snitt skjer et polskifte hvert 2-300000de år. Et slikt skifte er en langsom og gradvis prosess som tar rundt 10000 år. Det sier seg selv at å tidfeste det til en bestemt dato er noe meningsløst tull. Og hvorfor skulle jorda gå under bare fordi magnetfeltet reverseres? Vi vil nok oppleve en god del mer kosmisk stråling når feltet er på sitt svakeste, men jorda går ikke under av den grunn (dette har jo tross alt skjedd mange ganger før). En ting som i alle fall er helt sikkert er at magnetfeltet ikke har noe som helst å si for jordas bane. Denne er kun bestemt av gravitasjonskraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har sett ein dokumentar som han påstår nærmast beviser at jorda kjem til å gå under 21. desember 2012! :(

Han sa at eg aldri måtte sjå den dokumentaren, fordi eg kom til å bli så skremt. Eg trudde såklart det berre var tull. Men etter at broren min har fortalt litt om kva som kan koma til å skje denne datoen, så må eg innrømma at eg er litt redd for at det er sant. Broren min sa at han tenkte akkurat som meg før han såg dokumentaren: At det berre var tull! Men etter å ha sett dokumentaren, hadde han latt seg overbevisa om at det var sant.

Broren min sa at det kom opp ein del informasjon om det som skal skje denne dagen, om ein søkte på denne datoen på nettet. Så eg søkte på Google, og fann faktisk ein del informasjon om dette! Må innrømma at eg er redd for at det er sant...

Er det andre som har høyrt noko om kva som skal skje denne datoen? Og er det isåfall grunn til å tru at det virkelig stemmer at dene dagen betyr slutten på alt liv på jorda?

Hehe, dette las jeg i en bok da jeg var sånn ca ti år gammel..og var fascinert av Maya-kulturen. Jeg syntes det hørtes litt gøy ut jeg, så syk som jeg er ;) Men det er nok bare en gammel Maya-spådom man ikke bør ta helt bokstavelig.. Selv om Mayaene hadde en imponerende avansert kultur til den tiden å være, så kommer jeg nok ikke til å melde meg inn i en dommedagssekt med ufoen klar nedi en bunkers dagen før denne datoen:D

Du vet, mennesket har en egen evne til å tiltrekkes slike konspirasjonsteorier, det er ganske fascinerende. Men sånn for å svare alvorlig - bare ta det med ro du. Det er nok større ting å bekymre seg for her i verden enn en slik spådom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...