Gå til innhold

Foxy`s funky fresh


FoxyFish

Anbefalte innlegg

Etter å ha smuglest og åpenlyst deltatt i ymse dagbøker, har jeg nå tatt vett til meg og starter med dette min helt egen dagbok. :jepp:

Planen var i utgangspunktet å starte med et brak, men braket må muligens utebli en liten stund. Sånn som situasjonen er akkurat nå er nemlig livet mitt ganske avslappet! Julejobbingen er (vel) overstått, studiene tar seg først opp på mandag, og samboer jobber overtid. Det er først nå jeg har funnet roen, og jeg har ingen planer om å bryte meg ut av den på en liten stund.

Så, for å fortelle litt om meg selv! Jeg er ei jente på 22 år som tilbringer lykkelige dager med samboer, samboers samboer, fisken, ørkenrottene og for tiden et par chinchillaer jeg har tantet litt for i julen. For ikke å snakke om pingvinene som huset er fullt av. Jeg har nemlig en liten forkjærlighet for pingviner, noe som til tider tar opp store deler av livet mitt. :) Jeg har studert litt i hytt og pine, både i Oslo og Bergen, men har nå funnet roen med fagene jeg har, og mangler 1 1/2 år på min bachelorgrad.

Viktigs av alt: Jeg er lykkelig! Jeg er så lykkelig at jeg nesten skjemmes til tider. Livet har virkelig gått i min retning den siste tiden, og jeg føler definitvt at jeg har funnet min plass. :hjerter: Den plassen er forsåvidt et lite stykke utenfor Oslo. For å være presis - på "den andre siden" av Oslo. Jeg er oppvokst i en epledyrkende kommune med hjerte for lokalrevy og bluesmusikk. Min samboer er også fra de trakter, og vi har begge lyst til å flytte hjem en dag. Men sånn som livet er nå trives vi godt på "den andre siden" så lenge det skulle vare. Og er det noe vi har nok av så er det tid! :)

Da avslutter jeg med dette, men vender plutselig tilbake. Ha en strålende torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var raskere enn planlagt, men freden ble plutselig brutt! Jeg må kaste meg i dusjen, for jeg skal hjem! :) I kveld blir det venninnekveld med ei venninne som vanligvis holder stand i det store utland.

Det blir sikkert kjempekos!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg!!! :jepp:

Og i og med at dette blir min første frihelg på lenge, er planen å nyte den i fulle drag. Om ikke lenge kommer sambo hjem fra arrbe, og da skal vi ut på tur og kikke etter nytt kjøleskap! Det vi hadde gikk nemlig i stykker på verst tenkelig tidpunkt - et par dager før julaften... Så det vi har hatt av mat i det siste har enten vært dypfrosset eller hermetisert. Det er jeg overbevist om at man ikke blir stor og sterk av, så nytt kjøleskap it is!

Sambo fant et slikt colaskap med glassdør og logo over det hele på Finn.no, men da han ringte for å kjøpe det usett på rappen, var det (heldigvis) allerede solgt. Et gigantisk colaskap oser liksom ikke av et voksent og trivelig kjøkken ;) (For det var der han ville ha det, gitt!) Morsom tanke, men kanskje noe man blir småfort lei av.

Ellers blir det en rolig kveld (om vi klarer å unngå IKEA) med god mat og et glass rødvin eller fire. Og i morgen går turen hjem til "den riktige siden av Oslo" for å hilse på familie og kjente. Jeg har også hørt rykter om at min mor har et teppe til oss! :) Sånt gleder når det er kaldt ute og tilsvarende kaldt på gulvet.

I morgen kveld blir det også bare meg og kjæresten min hjemme, i og med at vår andre bo-partner reiser bort på heisatur. Og det blir nok trivelig! A Foxy har kjøpt seg nytt undertøy, serru! :fnise:

Men nå får jeg avslutte før turen går videre til kjøleskapbutikken :)

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr! Helga var flott, og nå er det jo vitterlig snart helg igjen. Kjøleskapet er i boks, og alt ser ut til å virke. Jeg har nok blitt litt påvirket av den kjøleskapsløse perioden vi har gått gjennom.. Jeg legger ting i kjøleskapet som ikke har noe der å gjøre, bare fordi det "er så moro at det blir kaldt!". :fnise:

Ellers har jeg begynt på studiene igjen denne uka, og det var i og for seg greit. Jeg vil tørre å påstå at jeg har vært ganske så flink med tanke på lesing, men nå gjenstår det jo å se hvorvidt trenden varer frem til sommeren.

Noe som kan være litt distraherende er at snooker endelig har begynt igjen på Eurosport! Nå spilles Masters, og jeg storkoser meg. Jeg ble bitt av snookerbasillen i sommer, og jeg tok meg selv i å nistirre på finalen i UK Championship tidligere. For å sette det litt i perspektiv så begynte finalen kl. 18:00, og nærmet seg en avgjørelse rundt 02:00. SÅ spennende var det! :jepp: For de som kanskje ikke vet hva snooker går ut på, så er det noe av det samme som biljard. Bordet det spilles på er imidlertid større, og ballene er anderledes. (Noe av det samme, altså..) Man spiller med flere røde baller, samt 6 baller med ulik farge. De fargede ballene har faste plasser på bordet, og har også ulik poengsum. Den fordeler seg slik:

Gul ball: 2 poeng

Grønn ball: 3 poeng

Brun ball: 4 poeng

Blå ball: 5 poeng

Rosa ball: 6 poeng

Svart ball: 7 poeng.

De røde ballene er ett poeng hver. Det man altså skal gjøre er å spille på hvitball (som i biljard), og få ned først en rød, og deretter en farget ball. De røde ballene som går ned blir værende nede, mens de fargede blir lagt opp igjen på plassen sin, så lenge det fortsatt er røde baller på bordet. Så legger man sammen poeng. For eksempel rød ball pluss svart ball pluss rød ball pluss blå ball: 1p. + 7p. + 1p. + 5p. =14p. Den som spiller, spiller så lenge man klarer å få ned baller. Det er mostanderens tur når spilleren bommer på et forsøk på å få ned ballen, eller slår et feilslag. Feilslag kan være så mangt. Om den hvite ballen går ned, om man ikke treffer en rød eller farget ball når man skal, om man treffer feil ball, er borti en ball med køen etter slag, ikke har foten i bakken når man skyter osv. For man MÅ altså skyte i denne rekkefølgen (rød, farget, rød, farget osv). Og minst like viktig som å få ned sine ballene og sanke poeng, er det også å legge ballen til rette slik at mostanderen ikke skal treffe. Om man bommer får motstanderen nemlig poeng. Å legge hvitballen slik at motstanderen ikke har noen klare alternativer å skyte på, kalles nettopp en Snooker. Når man har fått ned alle de røde ballene, skal de farede ballene skytes ned i rekkefølge; gul, grønn, brun, blå, rosa og svart.

Nå ble jeg revet med ser jeg! Hehe, sånn går det når man virkelig har fattet interesse for noen. Om noen ønsker å se på noe av dette In Action, er Eurosport stedet å være! ;)

I og med at jeg har skryti så fælt av hvor flink student jeg er om dagen, så er det vel på tide å fortsette med nettopp studiene! For i kveld er det snooker, og DET skal jeg få med meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var nok en helg over, og det har kommet så mye snø at jeg vurderer å blokkere meg inne et par dager. Selv om det kanskje kan bli litt vanskelig. Plutselig skjedde det også ting i helga som jeg ikke kunne takke nei til, så all lesinga som jeg hadde planlagt i god tro, ble det dessverre ikke noe av!

Jeg vurderer nå å lage meg en kopp te og sette meg godt tilrette med boka som til nå har virket mest spennende, og ta igjen noe av det tapte. Alle monner drar, som det så fint heter!

Ellers er nå jula ryddet fullstendig ut av huset, etter at et par gjenstander ble observert fortsatt stående fremme. Ikke skjønner jeg at det er mulig, men jeg har rett og slett oversett et halvmeter høyt plastjuletre med kuler og belysning! Det sto til gjengjeld midt i glaninga i det man entrer huset, så det er i for seg ganske godt gjort. :fnise:

Jeg har også sett to nye filmer i løpet av helga! Kjæresten er ganske så teknisk av seg i tillegg til å være en filmfanatiker, så kjellerrommet er innredet som en liten kinosal. Her har vi alt vi trenger av surroundanlegg, prosjektor, sitteplasser på ulike nivåer og det som verre er. Filmene vi tok for oss var Full Metal Jacket og Rise of the Footsoldier. Full Metal Jacket er en ganske brutal film om vietnamkrigen, og Footsoldier er en enda mer brutal film som baserer seg på en sann historie om en av Englands største gangstere gjennom tidene. Anbefales på det varmeste!

En god mandag og en god uke ønskes alle! Ikke bli borte i snøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...