Gå til innhold

Juspresse


mustapippuri

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med juspresser? Tenker på slike som kan lage jus av epler, appelsiner, gulrot osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, gav en slik en til min mor for 3 år siden og den går nesten daglig. Den er fra Philips og den lager juice av alt. Appelsiner med skall, man kan lage mandelmelk av mandler og vann- man kan tilogmed lage juice av poteter om man vil:P

Det geniale er at man ikke trenger å skrelle frukten - man merker det lite på smaken - men fargen blir ikke så klar og fin om man bruker frukt med skall. Veldig enkelt og greit - man har 100% kontroll på hva man får i seg . Det den "spytter ut" i andre enden kan man fint bake inn i brød eller muffins, for det gjør bakverket saftig. Man får dessuten UTROLIG mye mer juice ut av frukten enn om man presser for hånd.

Minusene er at den tar litt plass og at selv om alle delene går i oppvaskmaskinen så hender det at man må skrubbe filteret for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har juspresse. Dessverre er den "skapfyll" hos meg! -jeg bruker den svært sjeldent. Men den lager utrolig god jus av alt fra jordbær til gulrøtter! Den tar nokså stor plass på kjøkkenbenken, så min står i eska si i boden. Det er nok en medvirkende faktor til at den bruke lite i mitt hjem!

Jeg pleier også å koke saft av ulike slag bær om høsten, og selv om saft ikke er jus påvirker nok også dette bruken av juspressa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, gav en slik en til min mor for 3 år siden og den går nesten daglig. Den er fra Philips og den lager juice av alt. Appelsiner med skall, man kan lage mandelmelk av mandler og vann- man kan tilogmed lage juice av poteter om man vil:P

Det geniale er at man ikke trenger å skrelle frukten - man merker det lite på smaken - men fargen blir ikke så klar og fin om man bruker frukt med skall. Veldig enkelt og greit - man har 100% kontroll på hva man får i seg . Det den "spytter ut" i andre enden kan man fint bake inn i brød eller muffins, for det gjør bakverket saftig. Man får dessuten UTROLIG mye mer juice ut av frukten enn om man presser for hånd.

Minusene er at den tar litt plass og at selv om alle delene går i oppvaskmaskinen så hender det at man må skrubbe filteret for hånd.

Høres bra ut :) Og i lengden billigere enn å stikke på kafe og kjøpe ferskpressede juser til 45 kroner glasset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg hadde en juicemaskin men også hos meg ble den til skapfyll. Så nå bruker jeg en god, gammeldags manuell appelsinpresse - den er billig, tar liten plass og man klarer å presse nok appelsiner til et glass med juice på et par minutter. Jeg har appelsinene i kjøleskapet så jeg får kald juice :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde en juicemaskin men også hos meg ble den til skapfyll. Så nå bruker jeg en god, gammeldags manuell appelsinpresse - den er billig, tar liten plass og man klarer å presse nok appelsiner til et glass med juice på et par minutter. Jeg har appelsinene i kjøleskapet så jeg får kald juice :-)

Manuell sitruspresseting har jeg, men den kan jo ikke lage jus av annet enn sitrusfrukter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer :gjeiper: Da jeg hadde juicemaskinen tror jeg at jeg brukte den en gang til å presse noe annet enn appelsiner :-) Nå bruker jeg heller en smoothie blender dersom jeg f.eks. ønsker å lage meg en smoothie av jordbær, banan etc :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer :gjeiper: Da jeg hadde juicemaskinen tror jeg at jeg brukte den en gang til å presse noe annet enn appelsiner :-) Nå bruker jeg heller en smoothie blender dersom jeg f.eks. ønsker å lage meg en smoothie av jordbær, banan etc :-)

Har lurt litt på en blender også, men den kan man vel kanskje ikke lage f.eks. eplejus av? Regner med sitrusjus vil gå greit i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...