Gå til innhold

Lommepenger


Daenrys

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvor mye lommepenger man egentlig må regne med å bruke per dag i ferien? Skjønner jo at dette er noe som vil variere med reisemål og hvem man reiser sammen med, men hvor mye bruker dere vanligvis å ha med på ferie?

Sitter her og funderer og prøver å spare nemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier det samme.. ca 3000kr for en weekend.. Men kommer helt ann på reisemål osv. Noen steder er det jo billigere enn andre steder. Hvis maten ikke er inkl. på hotellet, så kanskje litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,He he så flinke dere er,her går det fort 10-15000 på en weekend i Danmark uten alkohol!!Men da er det meg og gubben som handler og koser oss.Alt fra klær til intriør,kjempegøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

da jeg var på en to ukers ferie i Spania i september prøvde jeg å ligge på et forbruk på 50 EUR om dagen. dette var med overnatting (bodde på vandrehjem), transport og mat. da jeg ikke hadde med stor sekk begrenset jeg meg ganske mye når det gjalt shopping.

en kompis mente at en lever greit på 5000 i utlandet per uke. skal en leve litt greit tror jeg ikke dette er et dumt estimat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Skal selv være ei uke i Egypt, og hadde opprinnelig tenkt å beregne rundt 5000 i lommepenger. Men så ble jeg plutselig så usikker... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. :)

Skal selv være ei uke i Egypt, og hadde opprinnelig tenkt å beregne rundt 5000 i lommepenger. Men så ble jeg plutselig så usikker... :fnise:

Det som jeg syntes er kjipt er jo om man finner noen kule klær som man VIL ha og må snu på krona.Jeg tar med meg endel, så kan jeg heller komme hjem med noen tusen om jeg ikke finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg syntes er kjipt er jo om man finner noen kule klær som man VIL ha og må snu på krona.Jeg tar med meg endel, så kan jeg heller komme hjem med noen tusen om jeg ikke finner noe.

Ja det er jo sant det. Så det blir vel til at jeg kommer til å jobbe hardt med sparinga slik at jeg har litt ekstra i bakhånda, sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Det som jeg syntes er kjipt er jo om man finner noen kule klær som man VIL ha og må snu på krona.Jeg tar med meg endel, så kan jeg heller komme hjem med noen tusen om jeg ikke finner noe.

det en synes er fint i utlandet trenger nødvendigvis ikek være så fint når du kommer hjem igjen.. litt shopping må en jo ha men jeg legger begrensninger på meg selv når det gjelder det i utlandet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

da jeg var to uker i Spania kjøpte jeg kun et klesplagg. det var en pysjamasbukse på H&M i Madrid.

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, siden reisemålet er Egypt, tviler jeg sterkt på at det blir så mye shopping av klær. Men det er jo uansett greit å ha nok penger til å unne seg det man måtte ha lyst på mens man er på ferie, enten det er mat, klær, utflukter etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...