cilja Skrevet 10. januar 2009 #21 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har en fornuftig og ansvarsbevisst seksåring, men samtidig kan han være distre pluss at han ikke liker å være alene, så tror ikke han kunne ha klart det. Tror jeg selv kunne fint klart det da jeg var sju.
Lilywhite Skrevet 11. januar 2009 #22 Skrevet 11. januar 2009 Har ikke barn selv enda, men jeg var ikke alene på morgenen da jeg var 7. Dette selv om mamma sier jeg alltid har vært moden for alderen. Vet ikke om jeg ville likt det heller... Jeg var av og til alene en time eller to etter skolen da, men er enig med flertallet her at det blir annerledes fordi det ikke innebærer like mye ansvar som å kle på seg, spise og låse alene...
anki78 Skrevet 11. januar 2009 #23 Skrevet 11. januar 2009 Jeg synes ikke det er for tidlig for enkelte barn å klare seg om morgenen med litt "hjelpemidler". Bli vekt av telefon hvis barnet sover når foreldrene går, ha maten ferdig laget så barnet bare kan spise og bli ringt til når barnet skal gå til bussen. Noen sa over her at da ble vottene helt sikkert glemt igjen , hvorfor ikke bare putte vottene i sekken som selvsakt er ferdig pakket. Mi datter på 7 år er ikke klar for å være alene om morgenen enda, har ganske lang gå vei til skolen, det som bekyrmer hu mest. Hu har litt sirrup i rompa. Jeg har tenkt fra hu går i 3 klasse så skulle hu slutte på sfo og gå til og hjem fra skolen. Det er bare en av tre uker hu måtte ha gått til skolen. Og 2 av 3 uker det ikke er noen hjemme når hu kommer hjem fra skolen. På etter middagen har det hendt hu har vært hjemme når jeg har vært på butikken eller gjort noen ærender-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå