Gå til innhold

Hvordan gå ned!


latte

Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå ned noen kilo, 10 -15 kg i allefall.

Hva er mest effektivt, i tillegg til trening da.

Lav-karbo, ketolyse, eller GR... har noen peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Anbefaler deg og prøve deg fram litt... Min erfaring er at d som birker på en person trenger ikke virke på en annen...

Jeg ville prøvd lav-karbo til å begynne med, se om det funker på deg, evt gått over til Ketolyse hvis ikke lavkarbo funker...

Hvis du ønsker tips om lavkarbodiett, så kan jeg skrive mer om det her senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å forsøke Grete Rode! Enten at du går på kurs, eller at du melder deg inn i vektklubb.no, som er helt gratis.

På forumsiden til vektklubb.no ligger formler for utregning av daglig kaloriinntak, hvor mye du bør spise i forhold til der du er nå osv. Der kan du også snakke med og få oppmuntring fra andre i samme situasjon. Du legge inn det du har spist, og det blir regnet ut hvor mange kcal dette tilsvarer. Litt arbeid de første to-tre ukene, men etterhvert forstår du hva som er rett størrelse på en porsjon, og hva og hvor ofte du bør spise. Du registrer vanninntak, frukt, grønnsaker og trim, og får etterhvert god oversikt over over ditt daglige inntak.

For min del viste det seg at jeg spiste for lite kcal i forhold til det kroppen min hadde behov for, og da jeg begynte å spise riktig og trene, forsvant også kiloene. Men jeg er opprinnelig en skikkelig snopegris, så det var tøft første uken uten sjokolade og is, men nå går det fint.

Grete Roede handler om å endre livsstilen slik at vektendringen blir varig, og ikke at du går på en kur som gjør at vekten spretter opp igjen når kuren slutter. Bare å spørre om du lurer på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar, vil gjerne høre mere, hvor finner jeg ut hva jeg bør spise..evnt info om lavkarbo.

Er veldig motivert og har lyst til å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostholdet som får deg til å spise mindre enn det du forbrenner er det som er effektivt. Jeg tenker det handler om å spise mat som metter mest mulig per kalorienhet. For meg betyr det masse grønnsaker, kjøtt og fisk samt suppe og grøt, og lite brød, ris, pasta og slike ting.

Jeg spiser ganske mye fett fordi hvis ikke blir jeg ikke mett. Å være beinhard på å kutte fett har jeg lite tro på. Det handler også om å venne kroppen til å forbrenne fett.

Frokost kan også med fordel kuttes ut, så lenge du kan gjøre det uten å fråtse til lunsj. Da lever du på kroppsfett hele formiddagen.

Mesteparten av det jeg skriver her har jeg fra denne boka: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=fre...&cid=173213

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler enkelt og greit vg sin vektklubb, de oppfordrer til å spise litt sunnere/mer bevisst og trene. Det er lett å holde orden på hva en putter i seg og hva som må til for å trene det bort. Uten at en skal leve på luft og kjærlighet...

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Her er mitt prosjekt på lavkarbo.

Frokost: 1/2 kopp med naturell yoghurt, litt havregryn og litt lett syltetøy

eller miniporsj havregrøt kokt på vann, en sukett og masse kanel

( dette er ikke lavkarbo, men fungerte for meg, magen fikk en god start på

dagen. Eller omelett med ost og skinke, avocado med pepper og skinke. Kokt

egg, eggerøre, eller rett og slett bare pålegg. Ost, kjøttpålegg, fisk etc

Lunsj blir mye av det samme, bortsett fra havregryn. Avocado med tunfisk, røkt laks, salater, middagsrester etc

Se lavkarbo.no for oppskrifter på all slags lavkarbomat.

Hovedsaken er å holde seg borte fra brød, også knekkebrød, potet, pasta og ris. Jeg spiser litt rotgrønnsaker, men er forsiktig, og aldri hvis jeg har spist havregryn før på dagen.

Ellers går det i masse gr.saker, fisk , kylling, og div kjøtt. LAger supper og sauser på kraft og fløte. Bruker en del meierismør, og rømme. Husk fett forbrenner fett.

Jeg gikk ned 5 kg på 3 uker før jul. Droppet kuren i jula, men var forsiktig. Gikk IKKE opp, vekta står stille. Nå er jeg på igjen, og skal ta av 5 kg til.

Det verste er det psykiske, første uka var ille, savnet brød og poteter, etter det gikk det lekende lett. FÅr jeg søtsug, drikker jeg lakriste, eller tar en Anton Bergh sukkerfri sjokolade. Ellers er jeg forsiktig med søtningsstoff. Drikker ikke lettbrus. Spiser ikke frukt. Tar multivitaminer, og magnesium. Drikker ca 1,5 - 2 liter vann om dagen, ca 2 kopper grønn te. Beveger meg en del, har aktiv jobb, ellers går jeg en del turer, og styrker kroppen av og til med pilates.

Hvis du slår inn på lavkarbo, ønsker jeg deg lykke til, og håper det fungerer like bra for deg som med meg. Lykke, lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med å spise (noe som helst) til du kjenner sult. Da spiser du noe som er sunt, som du liker. Slutt å spise når du ikke kjenner sult lenger. (Ikke spis helt til du kjenner metthet.)

Spis grove knekkebrød eller havregryn i stedet for brød.

Maks to frukt om dagen.

Drikk mye vann og koffeinfrie urteteer. Grønn te er topp.

Ta en teskje kaldpresset linfrøolje hver morgen for å få de viktige omegafettsyrene som spiller en viktig rolle i fettforbrenningen.

Vær aktiv i hverdagen. Tren, hvis du finner tid til det.

Hvis du har et problem med kjede- eller trøstespising, finn ut hva du vil gjøre i stedet for å døyve vanskelige følelser eller kjedsomhet med mat.

Dette fungerer for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk mye vann og koffeinfrie urteteer. Grønn te er topp.

Dobbelt feil. Koffein øker forbrenninga, og grønn te inneholder masse koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser om hvordan folk som går på det som kalles lavkarbo-dietter spiser (for eksempel gjest tre innlegg over) ser jeg at dette er jo slik jeg vil spise også. Men jeg ser ikke på dette som noen lavkarbo-diett. Lavkarbo tenker jeg på som å omtrent ikke spise karbohydrater i det hele tatt, altså noe som vil ligge tett opp mot ketogene dietter.

Å kalle et sunt og fornuftig kosthold for lavkarbo-diett synes jeg blir feil. Man bør heller kalle det for et sunt og fornuftig kosthold, og heller kalle "normale" kosthold for høy-karbo-kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar.. har venner som har god erfaring med lavkarbo..har lyst til å prøve dette, og masse trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet også med Ketolyse på Onsdag i denne uka .

Driver og blogger om det , men har jo holdt på veldig kort enda da hehe .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

"Masse trening" på ketogen diett er ofte vanskelig, spesielt trening med høy intensitet. Kroppen blir rimelig punktert på tømte glykogenlagre. Så ikke gå for hardt ut i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynnt på lavkarbo, venter av litt med trening, går turer nå i sarten.

Går mye på kyllingfileter, ridderost, babybel og cottage cheese, har også funnet oppskrift på en god tunfisksalat på lavkarbo sidene.

Går helt fint å holde seg unna både poteter, ris og pasta, har litt lyst på brød, og har fått med meg at Ingers rugbrød er bra?

Noen som har flere gode ideer på hva man kan spise?

Eller hva man absolutt ikke må spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...