Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Ser i en ovnsoppskrift at det står strimlet gulrot. Hva menes egentlig med det? Skal den skjæres på langs og deretter i tynne strimmler eller skal man rive den i strimler på rivjern? (huff, for et teit spm...)
Gjest *Mim* Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Tror jeg hadde revet den. Hva slags oppskrift er det?
Gjest itla Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Som Mim sier, det kommer an på oppskriften, men det kan også være snakk om at de skal skjæres opp à la Julienne.
Gjest TS Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Det er denne oppskriften http://dinmat.adressa.no/Finn-oppskrifter/...orm/(tema)/1412
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ser at mannen min har kjøpt brekkbønner (på boks) og ikke aspargesbønner som det står i oppskriften. Jeg kan vel ikke bruke brekkbønner, elller ???? (Huff, helt grønn jeg hehe)
Gjest itla Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Utfra bildet synes jeg det ser ut som om gulrøttene er skåret i litt tykkere staver. Brekkbønner i stedet for aspargesbønner går helt sikkert fint! (Men til neste gang - de ferske variantene av begge er bedre. ) Edit: Det kommer egentlig mest an på hvordan dere liker gulrøttene - om dere vil ha dem helt gjennomkokte/-stekte eller om dere foretrekker litt tyggemotsand. Jo tynnere du strimler, jo mykere blir de. Endret 10. januar 2009 av itla
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Tusen takk for svar, da blir det middag i dag også hihi:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå