Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Har lest på nett om diabetes og symtomer. Jeg kom til å tenke på om jeg kunne ha det,men symtomene er noe ulik. Jo, jeg kan tørste,men det avhenger av hva jeg spiser. Eks.Pizza, så føler jeg at jeg tørker helt opp, og får ikke nok drikke, så da kan det være ting jeg reagerer på. Hvor mye er normalt og tisse pr.dag? frem til kl var 4 i dag, så hadde jeg tisset 4 ganger fra morgenen av. Bare drukket kaffe og et glass melk. jeg blir svimmel,elendig form om jeg ikke får i meg mat hele tiden. Kvalme osv..hodpine. Det går ca 20 min etter måltid, så er jeg fin form igjen. Jeg må ha at hver 3 time eller, så kommer jeg i dårlig form igjen. Skal til legen,men må vente på time. Noen andre symtomer man kan få, som ikke står på listen over symtomer? Hatt magevondt den siste tiden,men det sto også på nett. Blir fort trett, Er det noen av dere som har fått påvist diabetes etter div plager? greit å få høre fra noen som har det selv, uten å skrive hva de har lest på nett.
Gjest Gjest_tove_* Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hei! Dersom man får symptomer ved diabetes type II (som er den vanligste formen formen som debuterer hos voksne), så er de tilstede uavhengig av måltider. Diabetes er ikke lavt blodsukker, men for høyt. Den eneste måten du kan finne ut av dette på, er ved å i første omgang få tatt et fastende blodsukker hos legen din. Som du sier er det mange ulike symptomer, og tørste og slapphet er ihvertfall det mange kjenner. Dersom du blir tørst etter spesielle matvarer, som pizza, vil jeg tro det har mer med saltinnholdet i den maten du spiser - enn at det er diabetes.
Gjest Pascale Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Diabetes type II Diabetes Symptomer Diabetes test. Er du i faresonen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå