Gjest trultes Skrevet 8. juli 2003 #81 Del Skrevet 8. juli 2003 Til cubbyhouse. Leste innlegget ditt flere gang og tenkte stakkars deg som har et så dårlig inntrykk av barnehager/sfo. Men det er bare vi foreldre som kan gjør noe med problemer i barnehager/sfo. Hvis dere ikke vil ta kontakt med personale, så kontakt skolekontoret. Har jobbet i barnehage i 20 år. 10 år i kommunal og 10 år i privat. Vi jobbet aktivt for å unngå personal konflikter, sykemeldinger ble fulgt opp for å finne ut om jobben var årsaken, vi kurset oss for å lære nytt og holde på den entusiasmen vi har i personalet.Vi har 1 bruker undersøkelse i året. Ut i fra det har vi bl.a forandret åpningstid og dagsrytme. Det er ikke lov å gå en voksen med 30 barn, vi ville ha vært 6 voksne. På forhånd ville vi ha fordelt ungene i grupper som en og en voksen har hovedansvaret for. Og vi går gjerne ut med ungene i uvær for det er faktisk verre å være inne med dem.Og jeg aldri kledd på mer enn 5 -6 unger av gangen. Jeg har masse positiv erfaring med unger og foreldre, jeg er en stolt"bestemor" til 5 av mine barnehagebarns barn. Men husk, kjære deg, det er bare du som kan gjøre noe hvis du er misfornøyd.Det er ditt barn det gjelder så bruk mulighetene du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 11. juli 2003 #82 Del Skrevet 11. juli 2003 Sissi! ser at du blandt annet komenterer organisering og bemanning. Det at det er lite personale, utskiftninger og vanskelig å holde på vikarer. Ja det kan være en en realitet i mange barnehager. Vi som jobber i barnehager blir ofte syk når vi omgåes og smittes av så mange barn. Det er også et faktum at foreldre som sender halv-syke barn i barnehagen forverrer dette. Gode vikarer er vanskelig å få, disse blir støvsugd opp av andre barnehagera/ og deles på. Det at foreldre blander seg inn i personal situiasjonen er litt på kanten. Alle barnehager ønsker en stabil personalsituiasjon. Går man færre på jobb og sliter seg ut blir man gjerne fortere syk o.l. Det er ingen dans på roser å jobbe i barnehage, men vi gjør alt for at ungene skal ha det trygt og godt - og sånn har de det i våres barnehage......Noe å tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 11. juli 2003 #83 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg har hatt begge mine sønner i samme barnehage, i en periode på 6 år! Eldstemann er nå 9 år, og minsten fyller 6 i oktober. I dag var min siste dag som "barnehagemamma", og det var nesten litt trist! Guttene har gått i en super barnehage, med fantstisk personale!!! Siden det var siste dagen i dag, kjøpte jeg en stooor marsipankake til personalet, og skrev et veldig koselig takkekort til dem! Det finnes definitivt fantastiske mennesker, med stor tålmodighet og en flott evne til å omgås barn som jobber i barnehage!!! Vil sende en varm hilsen til dere barnehageansatte der ute, og si TAKK for at dere tar dere så godt av våre barn mens vi er på jobb!!! :kgsmil: Dina, som kun har skolegutter fra høsten av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå