Gå til innhold

ang. barnehageansatte

Kipa

Anbefalte innlegg

jeg har merket at veldig ofte på disse sidene må det komme noe dritt om oss som jobber i barnehager...uansett hva det opprinnelige temaet er. Jeg bare lurer på hva har dere imot oss...Det virker nesten som om det er verst å være det jeg er ..nemlig førskolelærer. Hva galt har vi egentlig gjort for å få slik negativ oppmersomhet? " :( "

jeg stusser litt, fordi jeg ikke har opplevd at "mine" foreldre er missfornøyd, heller tvert imot. Og vi er vel ingen enestående avdeling....

Også tror jeg det er viktig å huske på at vi er faktisk ikke av samme ulla alle vi med ped. utdanning...Ikke snakk om oss som om vi kun har en måte å tenke på, være på osv...

det finnes dårlige og det finnes bra personale i en barnhage, men ofte er det kun det negative som kommer fram- i hvertfall på disse sidene...

Er det noen som har noe hyggelig å si om barnehagene barna deres er i, så kunne dette blitt en koselig tråd...eller... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Jeg har påpekt akkurat det du skriver i mange innlegg.

Dersom folk er så misfornøyd med barnehagen:

Skaff en nanny! :wink:

Jeg var superfornøyd med barnehagen min sønn gikk i iallefall.

Det var noen :engel: med den tålmodigheten med alle oss :fy: :kyss::eeeh::sur::P foreldre...

Stå på alle som jobber i barnehage.

Hva skulle vi gjort uten dere? :forvirra:

Dårlig lønn og mange sure foreldre.

Håper det er flere som jeg (som er fornøyd...)

og at vi oppveier det sure. :lol:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har bare positive ting og si om barnehagetantene til mine barn.

De er flotte mennesker som vrikelig bryr seg om barna, og barna trives utrolig godt med de. Har ingen grunn til å tvile på å sende fra meg barna til disse.

De aller fleste barnehagetanter har vel fått den oppfattelsen på seg, men det som er så synd at vi kun hører om enkelttilfeller, og da begynner ballen å rulle, og det blir lett å feie alle over en kam.

Vi hører også noen ganger om enkelttilfeller av ekstreme foreldre, og det er jo som regel de som roper høyest. Heldigvis har ikke jeg opplevd disse på noen av mine barns barnehager.

Stå på alle som jobber i barnehage.

Hva skulle vi gjort uten dere? :forvirra:

Dårlig lønn og mange sure foreldre.

Håper det er flere som jeg (som er fornøyd...)

og at vi oppveier det sure. :lol:

:enig_animasjon: :enig:

Så kjære Kipa.

Nå kjenner ikke jeg deg, men tror at du er en flott barnahagetante som er glad i barn og gjør ditt beste.

Lykke til videre.

Klem Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel med førskolelærere som lærere i skolen, alle har en mening om oss. Men jeg opplever nå som mor at jeg er usikker på om barnet mitt trives i barnehagen og usikkerhet omkring hvordan de voksne der takler det. Må ærlig innrømme at det er en del jeg har stusset over i det siste, men det er vanskelig å ta det opp (gjelder spesielt prosessen med bleieavenning). I den forrige barnehagen hans var jeg superfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt barnehagetilbud til alle mine tre barn fra de var ca. året og fram til skolestart, og har i det store og hele kun positive minner fra den tiden. De barnehage-ansatte hadde en tålmodighet jeg beundrer, og tok seg skikkelig bra av ungene, jeg følte at de virkelig brydde seg om ungene. Har også ei venninne som er førskolelærer, og når jeg hører henne fortelle fra sin hverdag i barnehagen er det som om hun er like glad/stolt som foreldrene over ting en unge har klart.

Selvfølgelig er det ting jeg ikke har likt, ting jeg ville ha gjort annerledes om jeg var hjemme med barna, men det meste av det var til å leve med. Jeg valgte selv å plassere barna mine i barnehagen, og måtte da til en viss grad innrette meg til de forhold som gjaldt der. Ellers kom vi langt med å prate sammen dersom noe ikke var helt som vi (eller barnehagen) ønsket.

Så jeg kan bare gi "mine" barnehageansatte en stor bukett blomster og takke for at de har bidratt til å gjøre ungene mine til det de er i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har utelukkende positive opplevelser med barnehagepersonalet jeg har vært i kontakt med. :)

Mine unger har kun gått et år hver i kortridsbarnehage....men minsten begynner i fulltidsbarnehage 1. august...så han har faktisk sin siste dag i korttidsbarnehagen i dag....han hadde med seg en presang og et kort til barnehagen i dag som takk for det fine året han har hatt der.... :)

Håper jeg får like gode erfaringer i den nye barnehagen.....det tror jeg nok... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også kjempefornøyde med barnehagen til minsten. De gjør så mye gøy, drar på mange turer, lager kino, leker og koser og tar seg tid til alle barna.

I dag er barna elektriske for i morgen skal de ha Bakvendtdag. Med lunsj til frokost, snop til lunsj og skiver til dessert. Klærne bak fram osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men jeg opplever nå som mor at jeg er usikker på om barnet mitt trives i barnehagen og usikkerhet omkring hvordan de voksne der takler det. Må ærlig innrømme at det er en del jeg har stusset over i det siste' date=' men det er vanskelig å ta det opp (gjelder spesielt prosessen med bleieavenning). I den forrige barnehagen hans var jeg superfornøyd![/quote']

Det er det kanskje du som mor som har et problem. Hvis du ikke klarer å ta opp problemer som du mener finnes, bør du selv prøve å tenke på hvordan det hadde vært hvis det hadde vært motsatt.

Det er faktisk barnet ditt det er snakk om og kommunikasjon er alfa og omega for alle parter.

Du sier du er superfornøyd med forrige barnehage. Alle mennesker er forskjellige og derfor vil det være ulikheter alle steder, og derfor er det viktig å kommunisere med de som faktisk har ansvaret for barnet ditt.

Det behøver ikke å være så stort problem, men et lite et som gnager større og større hull i tankene dine.

TA KONTAKT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de ansatte i min datters barnehage nå, er supre.

De er flinke, de er informerende, ungene elsker de.

Så lenge de FÅ spillereglene jeg har for mine barn følges, har jeg ingenting å utsette på noen. Brytes de, gir jeg beskjed.

I "min" barnehagekarriere er det EN ting som har gjort meg forbanna i forhold til ansatte og det var da de introduserte godteri til min datter uten min tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dessverre...min positive oppfatning av barnehagepersonalet fikk seg en alvorlig knekk da jeg måtte "springe etter min eks for å gi han beskjed", samtidig som de ikke kunne fortelle meg(jeg har hovedomsorgen)hvorfor det var så viktig..for det var det jo. Ble jeg kanskje ikke ansett for å være "god nok", upålitelig..siden jeg ikke kom fra bygda? Typisk.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med personalet i barnehagen

til mine barn :P De er helt supre..

Vi kommer til å ha kontakt også når barna er ferdige der,

vi har fått et "nært" forhold til flere av de ansatte..

Jeg har jobbet i en del barnehager selv, og har sett litt av hvert.

Det er flere som helt klart burde valgt annet yrke

men slik er det jo med mange i forskjellige yrker.. desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempefornøyd med bhg som eldstemann går i. Det eneste jeg kan klage på er at minstemann ikke får plass der når jeg er ferdig med min permisjon.

Sønnen min stortrives i bhg., han har mange venner der og gleder seg til å dra dit hver dag :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Væææær så snill å ikke kalle oss "barnehagetanter" :wink:

Er selv førskolelærer og synes ikke det er noe særlig å bli kalt det. Ingen andre av mine kolleger heller...

Flott å høre at så mange er fornøyd med sin barnehage og personalet der :hoppe:

Oppfordrer alle til å gi positive vel som negative tilbakemeldinger :kgsmil:

Hører ofte fra foreldre som ikke har barn i barnehagen jeg jobber i, at foreldre som har barn der er kjempe fornøyd! Kjempe flott, men kjekt dersom vi får tilbakemeldingen direkte! Alle vet vel at bekreftelse på den jobben du gjør er verdifull :D

God sommer :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Men Kipa, det er ikke alltid man kan si seg fornøyd med barnehager eller personell der !

De to største mine gikk i en barnehage jeg var kjempefornøyd med, mens minstemann sitt tilbud er ikke alltid like tilfredsstillende.

Jeg synes det er interessant å lese tråder der både fornøyde og misfornøyde kan si sin mening.

Dessuten tror jeg det er sunt for oss foreldre å både få vite litt om hva dere personal tenker og dere kan vite litt om hva som gjør foreldre misfornøyde. Og her inne kan det gjøres, det er nok lettere for mange å si sin mening her inne enn direkte til både personal og foreldre irl.

Tror nok det både finnes mange urimelige foreldre og en del personal som heller burde sittet på kontor for seg selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er så deilig med litt positivt som kan veie opp for det negative innimellom også, jeg vet at det finnes dårlige personalet i barnehager. Men husk at ikke alle er like. Det er liksom det jeg ville ha fram! :D

- og jeg er ingen tante! jeg er pedagogisk leder......... :blunke: Men assistentene liker vel heller ikke å bli kalt for tanter vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser de fleste her inne er fornøyde med barnehagen sin, og dette bygges på fundamentet; levering og henting(!?). Selvsagt trekker alle barnehageansatte på smilebåndet i denne prosessen. Hva som skjer etter vi har levert barna blir noe helt annet. Folk har så utrolig lett for å bare ”kjøpe” det som oppfattes umiddelbart, som om man desperat leter etter positive tegn...

Barnehager og skolefritidsordinger har som oftest et surt personalmiljø - SFO tar kaka! Som oftest er det bare kvinner der, og en arbeidsplass med kun kvinner er en plass med særdeles gode vekstgrunnlag for ondsinnet sladder, psykisk terror og utfrysing. Dette er også yrker som tiltrekker ”subben”, ettersom man ikke trenger noen særlige kvalifikasjoner eller utdannelse for assistentstillingene. De fleste barnehager og SFO sliter med personalmangel i tillegg, noe som blir en dårlig kombinasjon. I storbyområder kan du faktisk finne en avdeling i en Norsk barnehage som kun snakker pakistansk og svakt gebrokken Norsk.

Bare så det er sagt; jeg sammenligner ikke innvandrere med subbete mennesker her, selv om de blir nevnt etterhverandre! Men jeg nevner dette med språk som nok en negativ faktor i barnehagene.

Dersom man sluker det inntrykket man får ved levering og henting helt rått, så er man regelrett naiv. Jeg har to venner som har jobbet (les: har jobbet) i flere barnehager, og som kan bekrefte at hverdagen der er ikke så rosenrød som det vi oppfatter de korte og få stundene vi er der. I nesten alle tilfeller bestod avdelingene av en engasjert avdelingsleder og tro eller tre slappe assistenter. I noen tilfeller ankom de barnehager med et personale som har vært uforandret de siste 20 årene. (Hærlig!)

Jeg sier ikke at barn tar skade av å være i barnehage og/eller SFO, men at vi faktisk leverer barna til et miljø som ikke er så positivt og flott som mange helt automatisk tror på grunnlag av få besøk. Mange barnehage- og SFO avdelinger er direkte dårlige, men selvsagt skrur de alle på sjarmen når en forelder kommer inn døra! Ha øynene åpne, sier jeg bare!

Det skulle ha vært høyere lønningssatser, mer personale og større kompetansekrav til et så viktig yrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor får du det fra?

Erfaringer fra andre mennesker som har vært i yrket og ren logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja. Men da kan jeg love deg, at i henhold til egne erfaringer, er dine feile. Og i henhold til egen logikk, er du helt på jordet.

Jeg syns synd på deg som ikke får oppleve gode, flotte mennesker i jobbene sine i bhg. Det betyr likevel ikke at alle går rundt og er sure og at du tror smilene som møter oss i bhg er fake.

Tror du ikke ungene ville hatt en reaksjon om de ble behandlet helt forferdelig og alle voksne var sure hele tide.

Ærlig talt. Få deg en jobb i bhg sjøl og se.

Men kanskje ikke, miljøet ville nok blitt sterkt forsuret da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...