Gå til innhold

Orlando, Florida


Lyra

Anbefalte innlegg

1. Når er den beste tiden på året å reise hit på med tanke på temperatur, regn og turisme?

2. Når er det høysesong i Disney-parkene og når kan man unngå den verste trengselen?

3. Hvor mange dager trenger man hvis man vil nå over alle Disney-parkene uten å måtte løpe seg gjennom?

4. Hvor og når finner man de billigste flybillettene?

5. Bør man ha leiebil for å komme seg rundt?

6. Har noen noen romelige, men ok hoteller å anbefale?

Det er snakk om 2 voksne her, ingen barn "på slep".

På forhånd: tusen takk for alle svar. Skal ennå ikke reise, men vil sette sammen en god "pakke" som jeg kan bruke for å selge ideen til samboeren min. Det er ikke sikkert vi reiser i år, det kan like godt bli til neste år, så vi får til til å spare opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kona og jeg var i Orlando og Florida i oktober for noen år siden og her er mitt reisebrev: http://gardkarlsen.com/florida.htm .

1. Når er den beste tiden på året å reise hit på med tanke på temperatur, regn og turisme?

Gard: det kan nok være ganske varmt midt på sommeren og vær obs på hurrican season. Se http://www.weatherbase.com for værstatistikk :-)

3. Hvor mange dager trenger man hvis man vil nå over alle Disney-parkene uten å måtte løpe seg gjennom?

Gard: Husk at det også er et par Universal parker som du må få med deg :-)

4. Hvor og når finner man de billigste flybillettene?

Gard: de billigst billettene får man hvis man reiser off season...altså i type januar/februar/mars (utenom påske) og oktober/november. Sjekk priser på KLM, Lufthansa og bruk http://www.finn.no for å finne billige billetter. Du kan også sjekke http://www.kayak.com

5. Bør man ha leiebil for å komme seg rundt?

Gard: JA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lbvorlandoresort.com/

Vi var 3 uker i orlando i fjor sommer og bodde på Lake buena vista resort and spa.

(se link).

Bedre leilighet kunne vi ikke fått. Nytt og fint. Flere soverom. oppvaskemaskin og ellers fullt utstyrt kjøkken. vaskemaksin og tørketrummel i leilighet. stor 40 tommers flatskjerm i stua. og ellers tv på soverom. digert bad med eget boblebad. Om vi skal tilbake til orlando så vil jeg booke her igjen.

hver dag går det gratis skyssbusser til alle parkene i orlando fra hotellet.

lite supermarked rett over gaten der du også finner minibank. 5 minutter opp i gaten finner man et stort wall mart. billig og digert shoppingsenter.

Dessuten i gåavstand fra leilighetshotellet ligger en haug med outlets i alle kategorier.

Liten koselig irsk restaurant rett over gaten.

det finnes også spa senter og frisør på hotellområde.

I hotellresepsjonen finnes det også en egen disk der man kan booke turer med et eget selskap.De henter dere ved hotellet.

Vi hadde tur til kennedy space senter, 2 dagers tur til miami med besøk i everglades og overnatting i miami + dagscruise til bahamsas. Det var flott.

angående parker i orlando så brukte vi 2 dager pr. park og vi besøkte alle.

Det går gratis transport mellom alle 4 disneyparkene. her kan man velge mellom buss, tog og mellom epcot og mgm studios kan man også ta båt. det er veldig koselig. vi brukte alle transportmidlene mellom parkene.

Om sommeren er det veldig varmt men jeg liker det da og man må regne med ca en times regnvær/tordenvær omtrent hver dag. I og med at det er så varmt så er det tørt igjen ganske snart så jeg gjorde meg ikke noe av dette.

Vet at det er mer stabilt fra november/desember.

Vi fløy med continental airlines fra oslo til new york og hadde 4 timer på new york flyplass før vi fløy videre til orlando. også med continental. var veldig godt fornøyd med flyselskapet. flyplassen er litt stor med allikevel oversiktlig og vi brukte tiden der til deilig middag og litt shopping.

mye å se på flyplassen.

Håper du får realisert turen. for meg var det en opplevelse for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør absolutt ha leiebil! Selv om det nødvendigvis ikke er så korte avstander mellom ting, er det ikke tilrettelagt for fotgjengere overhodet!! :) Veldig facinerende forresten.. Selvom det går skyttelbusser fra hotellene til parkene, så er det jo endel shopping som skal unnagjøres på outletene.. da er det DIGG å ha bil! Et annet tips er å sjekke på finn.no, det er nemlig veldig mange normenn som har ferieleilighet i orlando - vi fikk leid en supersvær leilighet i et fantastisk ferieleilighetskompleks til en billig penge, da hadde vi også tilgang på kjøkken og kunne ha egen frokost og lagde også middag et par ganger selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pascale

Jeg var i Orlando for et par år tilbake og fikk gratiskort til alle Disneyparkene ved kun å måtte være med på en visning kl. 0700 om morgenen. Dette fikk man ved å gå bort til diverse selgere som sto ved innganger til kjøpesentre og butikker ved International Drive og andre småveier. Mange vet ikke om den muligheten i det hele tatt og bruker masse penger for å kjøpe billetter som gjør at man må stå i lange køer. Jeg fikk gå som VIP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet tips er å gå i "single ride" køen (eller hva det nå heter) Den køen går nemlig superfort.. Man er ikke garantert å få sitte sammen, men mest sannsynlig får man kjøre på samme tur :) Genialt.. sparte mange timers kø på denne måten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...