Gå til innhold

Middagstips - fisk?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lyst på fisk til middag i dag, vi er to til middag, og kjæresten er ikke spesiellt glad i kokt fisk. Noen som har tips??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe laksefilet, gjerne fra Firstprice hvis jeg ikke finner fersk, og legge den i marinade av olje, hvitløk, sitron og basilikun i en times tid før jeg pakker den inn i folie og legger i stekeovnen på 200 grader i ca 20 minutter.

Serverer med ris, grønnsaker etter smak og kanskje en saus av fløte og parika.

Et annet alternativ er seibiff. Da steker jeg sei som er panert i varm panne. Steker masse, masse løk ved siden av og serverer med kokte poteter og utkok fra panna.

Skrevet
Jeg pleier å kjøpe laksefilet, gjerne fra Firstprice hvis jeg ikke finner fersk, og legge den i marinade av olje, hvitløk, sitron og basilikun i en times tid før jeg pakker den inn i folie og legger i stekeovnen på 200 grader i ca 20 minutter.

Serverer med ris, grønnsaker etter smak og kanskje en saus av fløte og parika.

Et annet alternativ er seibiff. Da steker jeg sei som er panert i varm panne. Steker masse, masse løk ved siden av og serverer med kokte poteter og utkok fra panna.

Takk for tips:-) Blir nok laksefilet i dag!! Fristet, og skal prøve den marinaden!!

:)

Skrevet

Et alternativ er stekt torsk med bacon og ertestuing til. Kjempegodt , nam !!

Skrevet
Et alternativ er stekt torsk med bacon og ertestuing til. Kjempegodt , nam !!

Mmm.... det hørtes godt ut!!

Skrevet

Fisk i form :) legg torskefilet i en ildfast form, hell over fiske suppe,litt raspet gulrot og ost over. Gratineres i ovnen og server med kokte poteter eller ris. Kjempe god og enkel :)

Skrevet

Her er noen enkle, men veldig gode oppskrifter:

Killah salmon:

laksefilet, gjerne salma

sitronpepper

1 bx creme fraishe

1 ss soyasaus

Laxen krydres med sitronpepper, stekes, cf og soya haes i pannen siste minuttes. Serveres med gode poteter, ringerike eller mandel eller favorittgrønnsakene dine.

Jamies fisk

Hvit fisk i blokk, deles i 4-5 skiver

parmaskinke

krydderblanding av basilikum, soltørket tomater og olje

salt og pepper

Fisken pakkes inn i krydderblandingen med skinke rundt, steker i ovnen. Serveres med fløtegratinerte eller annnen god potetrett, alternativ en grønn salat.

Fiskepakke

Fisk i terninger

Grønnsaker i biter (ex brokkoli, blomkål, squash, sopp, cherrytomat, gulrot) max tre typer

pakkes inn i folie med godt krydder og stekes i ovnen

Pannestekt fisk

Fjellørret, makrell eller annen liten, hel fisk renses og stekes i pannen med smør, salt og pepper, litt rømme eller creme fraishe haes i mot slutten. Serveres med poteter, alternativt agurkskiver i eddikvann

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Her om dagen kjøpte jeg små ørret stykker med mango og lime tror jeg det var. Det lå som en slags remse i frysedisken. Jeg stekte noen stykker i panna og serverte med ris, salat og søt chilisaus. Det var veldig enkelt og supergodt. Til og med samboeren min som ikke synes det er så godt med fisk likte det kjempegodt. Det er forresten Findus og jeg så at de hadde laks også. Kan hende man må i en matbutikk med godt utvalg, hadde det iallefall ikke på Rimi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...