Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hei Sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre, har nettopp flyttet til bergen, og sitter her nå da med stor trang til å oppsøke lege.. Har fastlege i en annen kommune, kan jeg bare kontakte en lege her og bestille time? Aner ikke hvordan disse reglene fungerer.. Føler jeg må ha legetime så fort som mulig, men er ikke nødvendig å oppsøke legevakten heller.. Noen som kan anbefale en lege og?
Haris Pilton Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hei Sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre, har nettopp flyttet til bergen, og sitter her nå da med stor trang til å oppsøke lege.. Har fastlege i en annen kommune, kan jeg bare kontakte en lege her og bestille time? Aner ikke hvordan disse reglene fungerer.. Føler jeg må ha legetime så fort som mulig, men er ikke nødvendig å oppsøke legevakten heller.. Noen som kan anbefale en lege og? Du velger fastlege på Norge.no Da må du ha sånn pin-kode, da. Den på skattekortet, evt du kan bestille ny kode og få i posten hvis du ikke har skattekortet. Eventuelt finnes jo de legene som ikke er offentlige, men som jo da blir dyrere. Da får du som oftest komme inn på dagen og uten å måtte sitte i en evighet på venterommet.
Gjest Gjest_tove_* Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Alternativt kan du gå inn på NAV sine sider (nav.no), "finne din fastlege", sett inn fødselsnummer og navn, - og skifte fastlege. Der ser du hvilke fastleger som har ledig kapasitet i alle fylker og kommuner.
Haris Pilton Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Alternativt kan du gå inn på NAV sine sider (nav.no), "finne din fastlege", sett inn fødselsnummer og navn, - og skifte fastlege. Der ser du hvilke fastleger som har ledig kapasitet i alle fylker og kommuner. ja, stemmer. det er nok den enkleste måten å gjøre det på =)
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Det finnes også leger som tar imot pasienter som ikke er deres fastlege, vet om flere som ikke har endret fastlege mens de har studert i annen by. De har komme til hos legen så og si like raskt som jeg gjør (som har byttet fastlege). Tror du bare må ta kontakt med legekontor å høre om de tar imot pasienter som ikke har fastlege der.
Gjest Miam Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 du kan gå til lege selv om du ikke har fastlege i Bergen. Jeg har i alle fall fått komme til lege uten min faste lege!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå