Gå til innhold

Binde strømmen?


con_energia

Anbefalte innlegg

Er det lurt å binde strømmen nå? Gjennomsnittprisen er på 40øre kilowatten...

Skal vi ha is i magen til høsten kommer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

I fjor sommer bandt vi strømmen i slutten av juli og fikk den for 32 øre. Jeg vet ikke hva strøm prisen er i juli i år. Jeg ville ha vente litt til. Det går an å sjekke på konkuransetilsynet (jeg tror det het det), for der skal di vist finne mer ut av det. Her i huset er det samboeren som tar seg av den delen.

Ikke bind strømmen for 3 år, for det er mye som kan skje med strømprisen på de 3 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi gjorde det i vinter til 39/kw. Og da er det iberegnet avgifter.

Vi tror det blir like ille til vinteren igjen,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

lønner seg ikke!

ta en titt på futures-markedet for elektrisistet..

dersom du tror på høye priser i framtida, bør du kjøpe futures nå.. ;)

eller så kan du gjøre som de fleste andre (viser markedet) å tro at prisene vil falle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er futures markedet??? Tror vi skal ha is i magen en stund til.... Det er bare det at med nyerværvet boliglån er vi avhengig av stabilitet i økonomien vår. Å da føles det tryggest å binde det som bindes kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å binde strømmen er svært omstridt. Jeg ville ikke bundet den for 3 år, det er forlang tid, mye kan skje på de tre årene. Det er stor sannsynlighet for at strømmen vil være dyr til vinteren også, det man må tenke på når man binder strømmen er at på sommeren når prisene går ned betaler man mer for strømmen dersom man binder prisen.

Man skal tenke igjenom differansene her og ta hensyn til at prisene kan bli veldig lave på sommeren. De landsdekkende leverandørene lå i fjor sommer på ca 28 KWh, alle avgifter inkl.

Uansett, konkurransetilsynet er absolutt den riktige siden for å følge med prisene, de oppdateres ukentlig og man kan også få grafiske oversikter over prisene for det siste året.

Binde strømmen for 1 år, ja kanskje, dersom jeg fikk en pris godt under 40 øre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørk

Hvis man skal binde strømmen, hvor er det da lurest å ta kontakt med.

Er det noen som vet hvem som er billigst ?????? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbrandsdalen energi har lenge vært svært billig, også på fastpris.

Ellers kan man sjekke gjennom ulike organisasjoner sånn som LO, Norsk Familieøkonomi, Norsk Huseierforbund o.l. Disse gir ofte topp-5 garanti, dvs at du er garantert en strømpris blant de 5 billigste til enhver tid. Stort bedre tilbud går det nesten ikke ann å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...