Gå til innhold

Har du lastet ned nye MSN Messenger 6.0?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, jeg har den og synes det er superstas med den!!! :P

Moro å både ha bilder der og at man kan ha webcam med sine venner der, for dem som har det! :)

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet
gledesdreper' date=' kansje noen er fornøyd med windows[/quote']

Har ikke noe imot at folk bruker Windows, men det burde gå an å bruke hodet for det!!

Glem det, du vil ikke forstå dette alikevell. Gå nå hen og gjør ukritiske kjøp av produkter fra Microsoft, ødelegg frihet, yttringsfrihet og demokrati. Helt topp for oss andre som gjerne vil at menneskeheten skal ta noen skritt videre.

Gjest the imp
Skrevet
Skal være litt forsiktig med Linuxpropagandaen min her, men.....

Jeg bør slenge ut en liten advarsel når jeg ser folk betingelsesløst laster ned Messenger, synes jeg. Det er akkurat det Microsoft vil du skal gjøre. Hvorfor? Jo, fordi da låser man på en måte folk til Windows og Microsofts produkter. Legg merke til at Microsoft kun har Messenger tilgjengelig for Windows. Hvis man sitter med et annet OS enn Windows, så kan det faktisk by på problemer hvis man vil ha kontakt med "Windowsfolk". Smart av Microsoft? Tja.......lett å gå i fella vaffal, når det første man blir møtt av når man akkurat har fått seg ny PC, er å få MSN mitt i fleisen.

Nå er Messenger egentlig en ganske simpel sak, som nå nylig har fått features som andre "prateprogrammer" har hatt i åresvis. Tenk dere litt om før dere installerer MS Messenger. Er det disse features akkurat du har bruk for? Ønsker du deg noe MER? Har jeg behov en mer åpen protokoll? Det går an å bruke hodet litt......

Hva med ICQ?

Hva med Jabberprotokollen, som har MANGE klienter til ett hvert behov?

Søk på "IM klients" på Goggle, så skal dere se hvor mye rart som dukker opp, som "Windowsfolk" aldri har hørt/lest om.

Joda MS Messenger er fin å se på, men den er ikke stort mer heller, desverre.

Nullet (som ikke gidder å logge seg inn pga "invalid_session")

Joda, men hvor mange som har messenger har også ICQ, sitter på irc, osv, osv.. :) De aller fleste jeg kjenner faktisk :) Messenger blir lagt inn automatisk med de nyere Windowsversjonene uansett, så hvorfor ikke laste ned nyeste versjon? :) Jeg er ikke noen stor fan av windows, men har windows fordi jeg trenger programvare som bare finnes for windows. Slapp av litt ;)

Skrevet

Joda, men hvor mange som har messenger har også ICQ, sitter på irc, osv, osv.. :) De aller fleste jeg kjenner faktisk :) Messenger blir lagt inn automatisk med de nyere Windowsversjonene uansett, så hvorfor ikke laste ned nyeste versjon? :) Jeg er ikke noen stor fan av windows, men har windows fordi jeg trenger programvare som bare finnes for windows. Slapp av litt ;)

Joda, jeg er helt rolig!

Jeg beundrer en kamerat av meg som faktisk kan tenke selv og har rimelig greie på data. Han kjøpte seg ny XP her forleden (under STOR tvil og mye "uffing"), fordi han er avhengig av programmer som kun finnes til Windows foreløpig. Han er også fullstendig klar over hvordan Microsoft (og andre) forsøker å påvirke folk. Han gikk til det drasiske skrittet med å tweake XP til det maksimale - kvitte seg med det meste av skiten til Microsoft. Han fjernet endel innebygget "spyware", IE, Outlook, Messenger, Update + masse annet. Idag sitter han igjen med en maskin som omtrent bare bruker GNU software. *klappe* *klappe* :D

Hadde bare kvinnfolk giddi å bry seg litt om den datamaskinen de sitter ved..... Det er jo akkurat dette Microsoft utnytter fullt ut :roll: Et tilbakeskritt for demokratiet? Ja!

Les om folk som gidder å bry seg:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1010528

Gjest the imp
Skrevet

*kremt* ettersom jeg er datastudent så bryr jeg meg en god del om maskinen jeg sitter med, men så ønsker jeg vel kanskje ikke karakteriseres som kvinnfolk heller da :ler:

Skrevet

Msn 6.0 er dødsbra jo :D

Skrevet
*kremt* ettersom jeg er datastudent så bryr jeg meg en god del om maskinen jeg sitter med, men så ønsker jeg vel kanskje ikke karakteriseres som kvinnfolk heller da  :ler:

Å flate :oops:

Msn 6.0 er dødsbra jo :D

Messenger 6,0 er sikkert et bra programm i seg selv. Men har du noengang tenkt over hva "filosofien" bak messenger er? Svar: Det har INGENTING med at Bill Gates fremstiller seg selv som som helgen. Dette er KUN for å låse folk til Windows, og bruker man ikke Windows, så mener tydeligvis Bill at "Du Skal".

Bill synes også at: "Du skal forbli en dum forbruker, og ikke tenke på hva du gjør og hvorfor du gjør det. Du blir mye mer medgjørlig da, slik at vi fortsatt kan tjene MASSE penger - på bekostning av yttringsfriheten din selvsagt."

Gjest Virgo ikke pålogget
Skrevet

Sukk...

Nå krangler jeg med windows messenger som insisterer å logge seg på hver gang noen trykker logg på ....selv om det ikke er MEG .........råd motas i annen tråd om problemet ......

Og nå prøvde jeg å laste ned msn messenger 6.0 .....og fikk advarsel opp om at innholdet kunne skade maskinen !!!!! og da turde jeg ikke ! Hva i allverden er dette? Har dere fått opp slik advarsel??

Da jeg lastet det ned på min egen maskin var det for at en bekjent sendte det til meg vi en eldre versjon av msn - og jeg lastet det da ned.

Men da kom det ikke opp advarsel om feil som kunne skade maskinen. Dette er en ny pc - og det er ikke min - og jeg er livredd for å ødelegge - hva bør jeg gjøre?

Er det farlig å laste ned 6.0 til XP?????

Skrevet

Virgo: det var nok kun en vanlig advarsel om at alle filer som man laster ned kan inneholde skadelige filer (virus f.eks.). Så det er nok ingenting å bekymre seg for. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Virgo: det var nok kun en vanlig advarsel om at alle filer som man laster ned kan inneholde skadelige filer (virus f.eks.). Så det er nok ingenting å bekymre seg for. :)

Nå må du slutte med den propagandaen din da!!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan får jeg vekk windows messenger? Jeg har lasta den den nye msn 6.0 men den gamle legger seg oppå og så krangler de om å logge på først. Vil ha vekk hele den gamle messenger..

Skrevet
HYvodan får jeg vekk windows messenger? Jeg har lasta den den nye msn 6.0 men den gamle legger seg oppå og så krangler de om å logge på først. Vil ha vekk hele den gamle messenger..

Min datamaskin - Kontrollpanel - Legg til / Fjern programmer

Ta vekk den gamle versjonen.

Skrevet

Nå har jeg også den nye versjonen.Har lenge vært uten msn men fant ut at jeg savnet den, så nå lastet jeg den ned igjen. :P

Skrevet

Den ble installert samme dag som den kom.

Skrevet

Hva? Messenger 6.0 er ikke kompatibel med NT4? Arrgh, jeg har ikke giddet å skifte opsys, for jeg er jo "snart ferdig" vel har vært en stund, men uansett har jeg så mye programvare jeg trenger og som jeg ikke har cd til så det blir den jobben.. NT4 er da ikke utgammelt, selv om resten av skolen kjører xp nå.. Har Win 2K hjemme, får sjekke der. Generelt sett så gidder jeg ikke laste ned ny messenger i hytt og pine, synes ikke forandringene er så revolusjonerende..

Og ICQ har jeg hatt, lenge siden da, men der likte jeg ikke at hver gang du fikk en melding så poppet det opp et nytt vindu - med "tar du imot melding" Klikk "vil du svare på melding" klikk nytt vindu igjen osv. osv. Mulig de har skjerpet seg nå (4 år senere eller så!) og laget en sammenhengende samtale som IM, men.. dengang som da var jeg ingen fan av popups..

Skrevet

Veslebråka: MSN 6.0 går helt fint på W2K.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...