Gå til innhold

Forslag til lammegryte


Gjest Elastica

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica

Jeg har noe godt bogkjøtt av lam, som jeg tenkte å lage en gryterett av. Er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lammegryte! :hoppe:

Denne er min absolutte favoritt, og den Eurydike skriver om i innlegget nedenfor er også veldig god. :)

Om du liker indisk er Madhur Jaffreys Rogan Josh fantastisk (gjerne med en fløteskvett i tillegg), og lam Pasanda er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Nilma! Tusen takk. Nå skal jeg først rydde. (Jadajada, jeg skal rydde) Så skal jeg lese oppskrifter og tenke på morgendagen.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Hva med Kleftiko? :spise:

Gjerne det, men da må jeg google. :)

(Og det kan jeg selvsagt gjøre, men det var bare det at jeg tenkte at jeg kunne teste ut en oppskrift noen hadde gode erfaringer med.)

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Lammegryte! :hoppe:

Denne er min absolutte favoritt, og den Eurydike skriver om i innlegget nedenfor er også veldig god. :)

Kan jeg bruke vanlig ildfast form og legge aluminiumsfolie over? Jeg har heller ikke kraft, men regner med at jeg kan få kjøpt fond...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig ildfast form og alufolie går helt fint, det har jeg gjort når jeg har laget til mange og den vanlige formen har vært for liten. Fond går sikkert fint, og du kan jo også koke ut pannen med litt vann/vin når du har brunet kjøttet og bruke sjyen du får da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...