Gå til innhold

Forslag til lammegryte

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har noe godt bogkjøtt av lam, som jeg tenkte å lage en gryterett av. Er det noen som har noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lammegryte! :hoppe:

Denne er min absolutte favoritt, og den Eurydike skriver om i innlegget nedenfor er også veldig god. :)

Om du liker indisk er Madhur Jaffreys Rogan Josh fantastisk (gjerne med en fløteskvett i tillegg), og lam Pasanda er også godt.

Gjest Elastica
Skrevet

Nilma! Tusen takk. Nå skal jeg først rydde. (Jadajada, jeg skal rydde) Så skal jeg lese oppskrifter og tenke på morgendagen.

:kose:

Gjest Elastica
Skrevet (endret)
Hva med Kleftiko? :spise:

Gjerne det, men da må jeg google. :)

(Og det kan jeg selvsagt gjøre, men det var bare det at jeg tenkte at jeg kunne teste ut en oppskrift noen hadde gode erfaringer med.)

Endret av Elastica
Gjest Elastica
Skrevet
Lammegryte! :hoppe:

Denne er min absolutte favoritt, og den Eurydike skriver om i innlegget nedenfor er også veldig god. :)

Kan jeg bruke vanlig ildfast form og legge aluminiumsfolie over? Jeg har heller ikke kraft, men regner med at jeg kan få kjøpt fond...?

Skrevet

Vanlig ildfast form og alufolie går helt fint, det har jeg gjort når jeg har laget til mange og den vanlige formen har vært for liten. Fond går sikkert fint, og du kan jo også koke ut pannen med litt vann/vin når du har brunet kjøttet og bruke sjyen du får da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...