Gå til innhold

I Borboni


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Har en flaske stående og vet det er en del erfarne I Borboni drikkere her og lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan servere til?

Har lyst å lage en skikkelig god middag for to og servere den til, men usikker på hva da jeg ikke har smakt den før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica
Har en flaske stående og vet det er en del erfarne I Borboni drikkere her og lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan servere til?

Har lyst å lage en skikkelig god middag for to og servere den til, men usikker på hva da jeg ikke har smakt den før :)

Jeg er ikke så veldig erfaren, men pleier stort sett å drikke den bar. :sjarmor: Og da trenger vi intet annet.

(Sånn. Da har jeg denne på mine innlegg, og kan følge med.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yndlingsvin. :rødme:

Her står det litt om den.

Jeg drakk den til hummer nyttårsaften. Tidligere har jeg også servert den til rå laks (Salma) med ingefær, chilli, sitrongress, koriander og agurk. Den er også kjempegod med bare et enkelt fransk eller italiensk landbrød, god olivenolje og litt spekemat. Fenalår passe ypperlig - og jeg kan tenke meg at litt god fårost (tørr type) også ville passe fint til.

I borboni er en knusktørr musserende italiensk vin. Fantastisk god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg har googlet litt og fant denne siden hvor vinen er omtalt. Der foreslås det bl.a. risotto med skalldyr / grønnsaker.

I Borbonis hjemmeside foreslås det, etter hva jeg klarer å tyde med min ferieitaliensk, pasta med sjømat og ellers typiske retter fra middelhavet :)

Tror jeg lander på dadler surret i parmaskinke og stekt i ovnen til forrett, risotto med enten sopp el scampi til hovedrett og pannacotta med pasjonsfrukt til dessert :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg har googlet litt og fant denne siden hvor vinen er omtalt. Der foreslås det bl.a. risotto med skalldyr / grønnsaker.

I Borbonis hjemmeside foreslås det, etter hva jeg klarer å tyde med min ferieitaliensk, pasta med sjømat og ellers typiske retter fra middelhavet :)

Tror jeg lander på dadler surret i parmaskinke og stekt i ovnen til forrett, risotto med enten sopp el scampi til hovedrett og pannacotta med pasjonsfrukt til dessert :spise:

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelopp:

I Borbonien var utrolig god! Mannen mente den kunne drikkes som vann :fnise: Den blir definitivt kjøpt flere ganger :)

Alle tre rettene passet og kjempegodt til vinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...