Gå til innhold

Anbefal meg et hotell i London!


Gjest Gjest_Tone_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi,så spesielt. Skulle akkurat opprette en liknende tråd:P

Håper det er greit at jeg slenger meg på denne:

Lander på Stansted flyplass og vil gjerne vite hvor det er lurt å skaffe hotell med tanke på hvor flyplassen ligger og tilgang til sentrum. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stansted ligger ca. 45 min fra sentrum med toget, en og en halv time med bil..langt ute i periferien altså ;)

Hva slags hotell vil du ha da, sentralt eller ikke, dyrt eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stansted ligger ca. 45 min fra sentrum med toget, en og en halv time med bil..langt ute i periferien altså ;)

Hva slags hotell vil du ha da, sentralt eller ikke, dyrt eller ikke?

Hvis det var meg du mente, så er jeg ute etter et enkelt hotell som ikke koster all verden. Er student og skal bare på en langhelgtur. Målet er egentlig bare shopping og festing og se hva som er av severdigheter. Trenger ikke å være i sentrum, men hvertfall enkelt å komme seg dit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,så spesielt. Skulle akkurat opprette en liknende tråd:P

Håper det er greit at jeg slenger meg på denne:

Lander på Stansted flyplass og vil gjerne vite hvor det er lurt å skaffe hotell med tanke på hvor flyplassen ligger og tilgang til sentrum. Takk for tips!

I forhold til hvor du kommer inn fra Stansted så kan du bo rundt Liverpool St. (tog) eller Victoria hvis du tar buss. Buss er billigst, men dyrest. Kjenner ikke området Liverpool St.,men i Victoria er det mange billige b&b å finne. Av ganske varierende kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til hvor du kommer inn fra Stansted så kan du bo rundt Liverpool St. (tog) eller Victoria hvis du tar buss. Buss er billigst, men dyrest. Kjenner ikke området Liverpool St.,men i Victoria er det mange billige b&b å finne. Av ganske varierende kvalitet.

Buss er billigst, men ?

Hvor langt er Victoria fra sentrum da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde her i fjor, det er bittesmå rom, men helt fint hotell og mer sentralt finnes ikke, det ligger på Tottenham Court Road, ut døren på hotellet og ti skritt så er du i Oxford street :danse:

Tror det er ganske rimelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss er billigst, men ?

Hvor langt er Victoria fra sentrum da?

Victoria er veldig sentralt, like ved Buckingham Palace, blant annet. Det som er kjedelig med å ta buss er at det tar så lang tid, og ofte trafikkork inn og ut av London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria er veldig sentralt, like ved Buckingham Palace, blant annet. Det som er kjedelig med å ta buss er at det tar så lang tid, og ofte trafikkork inn og ut av London.

Åja, så Victoria er jo greit lokalisert. Hvor lang tid bruker bussen og toget fra Stansted til Victoria da?

Og det med buss, du skrev "billigst,men dyrest" så jeg ble litt forvirret, men skjønner det var en skrivefeil :P hehe litt artig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et år siden bodde jeg på Hilton Hotel i Paddington. Paddington er kjekt ettersom så mange av t-banene går dit og en det er kun en liten tur unna sentrum. Det kostet rundt 1000 kr natten for et dobbeltrom og det var et superdeilig hotell. Inkludert i prisen var nyyydelig frokost og middag første kvelden (deilig tre-retters). Ba om et rolig rom (da fasaden vender ut mot en trafikkert gate) og det fikk vi. Ikke noe bråk i det hele tatt.

Aner ikke om de har SPA, men det kan godt tenkes at de har det. Jeg er ikke så opptatt av slike ting, men her ville jeg bodd igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så Victoria er jo greit lokalisert. Hvor lang tid bruker bussen og toget fra Stansted til Victoria da?

Og det med buss, du skrev "billigst,men dyrest" så jeg ble litt forvirret, men skjønner det var en skrivefeil :P hehe litt artig

Hehe, ja jeg mente billigst, men tregest. Tar fort 1.5 time i rushen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et år siden bodde jeg på Hilton Hotel i Paddington. Paddington er kjekt ettersom så mange av t-banene går dit og en det er kun en liten tur unna sentrum. Det kostet rundt 1000 kr natten for et dobbeltrom og det var et superdeilig hotell. Inkludert i prisen var nyyydelig frokost og middag første kvelden (deilig tre-retters). Ba om et rolig rom (da fasaden vender ut mot en trafikkert gate) og det fikk vi. Ikke noe bråk i det hele tatt.

Aner ikke om de har SPA, men det kan godt tenkes at de har det. Jeg er ikke så opptatt av slike ting, men her ville jeg bodd igjen!

Paddington hørtes koselig ut, men jeg har ikke råd til å bruke 3000kr på et hotell:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun erfaring med the stansted express. Toget tar som nevnt tre kvarter og koster 18-20 pund tur-retur. Jeg synes det fungerer veldig fint. Da ender togturen på Liverpool street, og derfra går det T-bane til hele London (med bytte til andre linjer noen steder hvis det skulle trengs.) Derfor trenger dere ikke planlegge turen etter hvor toget stopper. :) Og nettopp derfor er det egentlig ikke så nøye hvor hotellet ligger i forhold til det dere har planer om å se og gjøre heller. Det er jo bare å ta en kjapp og svært enkel tur under bakken.. :)

Når det gjelder steder å bo kan jeg anbefale the Caesar hotel i Paddington. Husker ikke helt hva det kostet, men betalte rundt 4000 kr for 3 netter tror jeg. Ikke kjempe billig da... Men velg bosted med omhu, spesiellt når det kommer til veldig billige hoteller/hostels. Standaren i London er mye lavere enn mange andre steder, og man kan fort få seg ubehagelige overraskelser.. :fnise: Anbefaler Tripadvisor.com på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...