Gå til innhold

skal ha kylling filet til middag.

Fremhevede innlegg

Skrevet

mitt nye nyttårsforsett er at jeg skal begynne å spise sunt!:)

så i dag er kylling filet på menyen med salat som var igjen fra i går til tilbehør (pluss litt mer økonomisk i 2009;) )

Noen tips om hvilken saus jeg kan ha til? noen som har ett godt hjemmelaget tips?:)

Jeg elsker bearne saus, men fyy så usunt...

tips mottas med takk, og så spørs det hvor lenge jeg klarer å holde dette forsettet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Appelsinsaus er veldig godt. Har spist den til kalkun og da er den sikkert god til kylling også. Lett og lage er den også. ;)

Link til appelsinsaus

Skrevet

Hva legger du i sunn saus da? Kalorifattig eller næringsrik?

Jeg spiser ofte kyllingfilet med potetbåter og en slags dip. Jeg lager den av rømme og hvitløk - med det går jo an å bruke kesam som du tynner litt ut. Eller yoghurt.

Skrevet

Jeg pleier å lage kylling parmesan, men jeg gjør oppskriften litt sunnere ved å ikke fritere kyllingen. Er jeg ekstra lat, bruker jeg dolmiosaus (f.eks ekstra krydret). Så da er det bare å steke kyllingfilet, helle tomatsaus over og ha ost på. Pasta ved siden av.

Skrevet

Trenger ikke saus om du serverer salat ved siden av. Press litt sitron over salaten og pøs på med youhurt naturell og litt salt...nam nam. Jeg skjærer ofte kyllingen i biter og blander den inn.

Skrevet

Du kan jo gjøre salaten litt gresk ved å tilsette fetaost, rødløk ol og ha tzatzikidressing ved siden av?

Lykke til med nyttårsforsettet! :)

Skrevet

Jeg steker kyllingfilet i folie sammen med noe godt krydder, eventuellt marinade . Da blir den saftig og god, og jeg har ikke bruk for saus til.

Til kos kan jeg ha på bittelitt kyllingbretagnesaus, som jeg lager alikevel til typen som spiser kylling med ris og saus :)

Bernaisesaus spiser jeg bare til biff

Skrevet
mitt nye nyttårsforsett er at jeg skal begynne å spise sunt!:)

så i dag er kylling filet på menyen med salat som var igjen fra i går til tilbehør (pluss litt mer økonomisk i 2009;) )

Noen tips om hvilken saus jeg kan ha til? noen som har ett godt hjemmelaget tips?:)

Jeg elsker bearne saus, men fyy så usunt...

tips mottas med takk, og så spørs det hvor lenge jeg klarer å holde dette forsettet...

Kanskje ikke det sunneste, men alikevel her kommer et tips :)

- Legg kyllingfile i en ilfast form, krydre den med havsalt og kværnet pepper før du putter den inn i ovnen.

- Etter en stund tar du den ut, slenger opp i en boks kremfløte/ matfløte, en hel kakka hvitløk, tre kakka chilli, en dæsj frisk dill, en dæsj frisk basillikum, vær raus med krydderet...

- Sleng formen inn i ovnen ca. 1 time på 250 grader.

*NAMMI*

Du kan også gjøre en vri. Kytt kyllingfile'n i to og smør f.eks. hjemmelaget pesto, feta/ spinat inni og knyt en hyssing rundt og ha den inn i ovnen til den er stekt ferdig. Trenger ikke saus til da...

Du kan også marinere den i olje med urter, hvitløk osv...

Sunnere alternativer er Zatziki, sitron/ lime osv... Eller så funker det veldig godt med friske urte og litt olivenolje...

Skrevet (endret)
Kanskje ikke det sunneste, men alikevel her kommer et tips :)

- Legg kyllingfile i en ilfast form, krydre den med havsalt og kværnet pepper før du putter den inn i ovnen.

- Etter en stund tar du den ut, slenger opp i en boks kremfløte/ matfløte, en hel kakka hvitløk, tre kakka chilli, en dæsj frisk dill, en dæsj frisk basillikum, vær raus med krydderet...

- Sleng formen inn i ovnen ca. 1 time på 250 grader.

*NAMMI*

Du kan også gjøre en vri. Kytt kyllingfile'n i to og smør f.eks. hjemmelaget pesto, feta/ spinat inni og knyt en hyssing rundt og ha den inn i ovnen til den er stekt ferdig. Trenger ikke saus til da...

Du kan også marinere den i olje med urter, hvitløk osv...

Sunnere alternativer er Zatziki, sitron/ lime osv... Eller så funker det veldig godt med friske urte og litt olivenolje...

Høres godt ut, men jeg må innrømmet at jeg måtte tenke litt før jeg fant ut hvilken mengde "kakka" egentlig var.. hehe.... trodde først det var noe form for knivsodd eller noe..

Endret av Supraspinatus
Skrevet
Høres godt ut, men jeg må innrømmet at jeg måtte tenke litt før jeg fant ut hvilken mengde "kakka" egentlig var.. hehe.... trodde først det var noe form for knivsodd eller noe..

Hehe, er vel hakka det heter :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...